سید محمد خاتمی: انتخابات پرشور می تواند بزرگترین عامل دفع خطرات از کشور باشد

سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای منتخب احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاحات درخصوص تشکیل نهاد اجماع ساز با اشاره به مشکلات و معضلات کنونی کشور، وظایف هفتگانه ای را برای اصلاح طلبان برشمرد.

سید محمد خاتمی: انتخابات پرشور می تواند بزرگترین عامل دفع خطرات از کشور باشد

اعضای منتخب احزاب عضو شورای هماهنگی اصلاحات درخصوص تشکیل نهاد اجماع ساز با سیدمحمد خاتمی دیدار و گزارشی از روند شکل‌گیری و تکمیل جبهه و نهاد را ارائه دادند.

خاتمی ضمن تشکر از اعضاء محترم و خشنودی از شکل گرفتن جمع اجماع ساز و هماهنگ کننده گفت:

راجع به اصل نهاد مطالبی دارم که اگر خداوند توفیق داد بعداً عرض می کنم اینک می کوشم چند مطلب کلی راجع به کشور و اصلاحات و نیز بعضی امور فوری که به اقتضاء شرایط و فرصت ها وجود دارد بیان کنم:

اصلاحات و اصلاح طلبی بنظر من آئینه ای است که وجدان قوام یافته ملت در کوران حوادث دو قرن اخیر را بازمی تاباند و روح انقلاب اسلامی آن سان که صاحبان انقلاب یعنی مردم، از همه گرایش ها، طبقه ها و بخش ها می خواستند، چیزی نیست جز اصلاحات بنیادین واقعی.

پدیده مبارک اصلاحات دیرپا که از بیست سال پیش در این مرز و بوم نماد و نمود بیشتری پیدا کرده است عبارتست از حرکت مدبرانه به سوی استقرار مردم سالاری سازگار با دین، در صورت "جمهوری اسلامی" و "جمهوری اسلامی" گران سنگ ترین حاصل انقلاب است.

تردیدی در وجود اشکال های ساختاری، رویکردی و رفتاری در جمهوری اسلامی به خصوص با تعریف رایج و رسمی از آن وجود ندارد و از قضا مهمترین رسالت اصلاحات واقعی شناخت و ارائه راه حل های مناسب اصلاح طلبانه برای اصلاح امور و دفع و رفع آن اشکالات و مشکلات است و ضامن دستیابی به اصلاحات واقعی رشد فکری و سیاسی ملت بزرگوار است.

اما به‌نظر من امر فوری و مهم، پای بندی به اصل جمهوری اسلامی هم به لحاظ نظری و هم عملی است. همواره باید به خود تذکر دهیم و بر هوشیاری خود و مردم بیفزائیم که آن سوی جمهوری اسلامی بسی سیاه و ناگوار است. وعده های موهوم گذر از جمهوری اسلامی با توجه به واقعیت ها، شرایط تاریخی اجتماعی و فرهنگی و ساخت و بافت جامعه ما، وعده به سرابی است که هیچگاه ملت به آن نخواهد رسید و مشقت حرکت به سوی آن سراب موهوم بر دردها و رنج ها خواهد افزود.

در موقعیت کنونی آنچه برای مجموعه های معروف به اصلاحات و اصل اصلاح طلبی مهم است این‌که:

یکم: پراکندگی و از هم گسیختگی میان جمع های اصلاح طلب سم مهلک است. هرچند اختلاف نظر و رویکردها و سلیقه ها و رفتارهای متفاوت و متنوع وجود دارد و بجای خود مفید هم هست ولی با توجه به وحدت هدف می توان و باید در عمل با تدبیر راه هم گرائی و ائتلاف را پیمود.

دوم: کشور و ملت با مشکلات بزرگ دست بگریبان است از جمله دشمن کامیها و اقدام های خصمانه علیه ملت ایران از بیرون که بصورت تحریم ها، فشارهای اقتصادی و سیاسی و حتی توسل به خبیثانه ترین شیوه ها یعنی ترور علیه مردم و دانشمندان و خدمتگزاران که خواستار اقتدار و پیشرفت و سربلندی کشورند و انقلابند رخ می دهد. هوشیاری نسبت به توطئه ها و آمادگی برای مقابله با آنها در عین اصلاح سیاستها و رویکردهائی که به دشمن در عملی کردن توطئه هایش کمک می کند و پرهیز از عکس العملها و اقدامهائی که عملاً به نفع دشمن و به زیان ملت تمام می شود لازم است.

سوم: فساد در داخل (که منحصر به فساد اقتصادی نیست) که هم حاصل شکاف میان بخش های مختلف جامعه و کندی یا توقیف امر توسعه همه جانبه و افزایش رکود و تورم و به نوبه ی خود تشدید کننده این دردها و افت ها است واقعیتی است تلخ. و نتیجه، فشار هرچه بیشتر بر مردم بخصوص طبقات کم امکانات تر است که متاسفانه روز بروز بر تعدادشان افزوده می شود و بدتر از همه آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و افزایش بی اعتمادی و کاهش امید به آینده بهتر است.

بخش مهمی از این آسیب ها و مشکل ها ناشی از فشار بیرونی است و بخش دیگر ناشی از سیاستها، رویکردها و عملکردهائی است که می توانست بهتر از آن باشد که هست.

چهارم: بپذیریم که هرچه از مبداء انقلاب دورتر شده ایم "جمهوریت" نظام که حاصل مبارک انقلاب است کم رنگ تر و اهتمام به آن کمتر شده است هچنانکه از اسلامیت سازگار با جمهوریت و مردم سالاری (در عرصه حیات اجتماعی) دورتر شده ایم. اصلاح طلبی باید همّ خود را به شناخت درست جمهوریت و پای بندی به لوازم آن و ترویج آن در جامعه معطوف کند و نیز در معرفی اسلامیتی که در انقلاب اسلامی بود و جانشین رژیم استبدادی وابسته را "جمهوری اسلامی" پیشنهاد کرد و دفاع از آن کوشا باشیم.

پنجم: عدالت از جمله جان مایه های انقلاب اسلامی بود، عدالتی که در نگاه اصلاح طلبانه دامنه اش گسترده تر از عدالت اقتصادی است (هر چند بی عدالتی اقتصادی محسوس تر و چهره آن از دیگر جنبه ها زشت تر است). باید فراتر از شعار و شعارزدگی این اصل مهم مورد اهتمام باشد توصیه ام به اصلاح طلبان اینکه بیش از پیش منادی این فضیلت و نیز جستجوگر و ارائه دهنده ی راه کارهائی باشند که ما را به ساحل امن عدالت می رساند. عدالت آموزشی، عدالت حقوقی و سیاسی، عدالت برای امکان دستیابی همگان به اطلاعات، ثروت و قدرت و منزلت و آزادی و بالمال تامین زندگی مطلوب برای همه بخصوص طبقه های محروم باید سرلوحه دعوت و برنامه های اصلاح طلبان باشد.

ششم: در کنار این اولویت لازم می دانم به یک امر فوری و دارای اوّلیت نیز تذکر دهم.

بنظر می رسد که فرصتی فراهم آمده است که اگر درست از آن بهره برداری شود می تواند منشآ تحول مثبت و بهبود زندگی جامعه باشد. بهره برداری از این فرصت برای نجات "برجام" و رفع تحریم های ظالمانه ای که بخصوص حکومت نامطلوب پیشین آمریکا تحمیل کرد لازم است. برجام دست آورد مهم دولت و ملت بود که امید به بهبود زندگی و امنیت و پیشرفت را در جامعه افزایش داد. و در دولت اول جناب دکتر روحانی آثار مطلوبی را بجای گذاشت ولی برخورد بسیار بد و زشت دولت پیشین آمریکا ورق را برگرداند. بهره گیری از این فرصت و بطور کلی اتخاذ رویکرد تعاملی با جهان در عین پای بندی به عزّت و استقلال و رعایت مصالح ملی، راهی است که اگر پیموده شود هم نظام مستحکم تر خواهد شد و هم ملتی که با مشکلات بزرگی روبرو است برخوردارتر خواهد بود. کمک به دولت محترم برای بهره گیری از این فرصت و نیز اهتمام به آن به عنوان یک معیار برای انتخابات پیش رو برای همه بخصوص اصلاح طلبان یک اصل محکم به حساب می آید.

هفتم: اینک که به لطف خداوند دوستان عزیز هرچند دیر ولی بالاخره به تصمیم مهم برای انسجام بیشتر و استقرار نهاد اجماع ساز و هماهنگ کننده رسیده اند، ضمن تایید آنچه جمع به آن رسیده است در مورد انتخابات پیش رو آنچه به نظر من اهمیت دارد اینکه شرایطی فراهم آید که مردم با گرایش های مختلفی که دارند همگان احساس کنند که نامزد مطلوبشان در صحنه حضور دارد و رای آنان واقعاً در بهبود اوضاع موثر است و امیدوار باشند که نامزد منتخب هم جداً به وعده هایی که می دهد باور دارد و در عمل نیز همه تلاش خود را برای تحقق آنها بکار می گیرد.

انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم می تواند بزرگترین عامل رفع مشکلات مردم و دفع خطرات از کشور باشد و این حاکمیت است که باید شرایط آنرا فراهم آورد.

و آنچه به شما مربوط می شود اینکه با بهره گیری از نظر کارشناسان مجرب و مسئولان ذی ربط بخصوص فکرهای جوان اولویت ها را بشناسید و بررسی کنید که چه کارهائی باید کرد و از میان بایدها چه امور را می توان انجام داد بعبارت دیگر خط مشی های کلی و رویکردهای اساسی را مشخص کنید در سه عرصه سیاست داخلی معطوف به تامین حقوق ملت و دموکراسی و مصالح ملی، سیاست خارجی معطوف به تنش زدائی و تعالی با رعایت سه اصل مهم حکمت، عزت و مصلحت و عرصه اقتصادی رویکرد توسعه همه جانبه ی عدالت محور و دانش مدار و ... آنگاه ببینید آیا در صحنه چهره های مقبول و توانا و مومن مورد قبول شما حضور دارند یا نه؟ اگر بودند می توان برنامه هائی را که علی القاعده دارند بررسی کرد. آنکه برنامه هایش با معیارهای مورد قبول شما سازگارتر و در عمل کردن به آن توانا تر و دارای وجاهت بیشتر است. با احترام به همه نامزدها گزینش و معرفی شود و اگر به هر دلیل توفیق معرفی نامزد مشخص را نداشتید لااقل رویکرد و برنامه خود و آنچه را به خیر ملت و مردم و کشور می دانید ارائه داده اید.

منبع: خاتمی مدیا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 72
  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر سید محمد خاتمی روشنفکر

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      روشنفکر نه خائن بهتره

    • ماریا
      0

      مبنای روشنفکری ایشون همون تکراریست که زندگی ملت را به سیاهی کشوند مرید ایشان جناب شیخ روحانی خائن.

    • ح خ
      0

      شما که خاین به خودت هم هستی چه طوری همه را خاین می بینی

    • شهروند
      0

      تفکر اصلاح طلبی خار چشم انحصار طلبان است . توسعه سیاسی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی است شعارهای ملت ایران در انقلاب تنها با اصلاح رویه های غلط و تنها با شایسته سالاری در انتخاب مسئولان و مدیران امکان پذیر است باید مدیریت علمی و با اولویت منافع ملت ایران بر کشور حاکم گردد قطعا" عملکرد اصلاح طلبان در درون و یا بیرون حاکمیت مورد تایید نیست ولی تفکر اصلاح طلبی جدای از عملکرد اشخاص است ، درود بر خاتمی عزیز

  • وال
    0

    باز هم اقای تکرار وارد گود شد خدا به خیر کند......

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      نخیر جنگیرا باید بیاورند

    • دریا
      0

      جواب نداری ایراد کلامی میگیری بدبخت

  • مهدی
    0

    ای بابا

  • پرنیا
    0

    ببین چطوری دست به دامن سید شدن خودشان هم می دانند که امثال ایشان هستند که این کشور را سرپا نگه داشتند اقای خا تمی شخصیت بسیار تحصیل کرده وبا درک شعوری هستند میداند در شرایط فعلی چه به نفع مردم چه به ضررشان است حیف که یک عده نگذاشتند از تجربه ایشان استفاده شود اگر استفاده شده بود در بحث بین المللی تا این حد دچار چالش حداقل با عربستان وکشورها عربی نبودیم درسته آنها دشمنی را شروع کردند ولی حضور آدمها با تجربه ای مثل ایشان می توانست جلوی خیلی از مشکلات را بگیرد تا حداقل ما اینقدر با کشورها مسلمان به مشکل نخوریم

    نظرات شما -
    • .
      0

      اوج دانش ایشان در تَکرارنمایان شد.

    • سلام پرنیا.منم مختار
      0

      دودسته با ایشان مخالفت دارند اختلاسگران دزدان و حسودان1موساد اسراییل2 ایشان آنقدر محبوبیت دارد که انتخابات را فیتیله اش را پایین یا بالا ببرد.

    • پرنیا
      0

      دقیقا چون دوباره سر کارمان با یک مشت جنگیر ورمال بود.فگر می کنی با وجود ترامپ چه بلایی سر کشور با یک مشت جنگیر ورمال می امد

    • دوستدار عدالت
      0

      آدم واقعا برای امثال شماها افسوس میخوره که هنوز نفهمیده اید سگ زرد برادر شغاله

  • محمد
    0

    هیچی دیگه ما هر موقع شما دوست دارین بیایم رای بدیم، نه اختلاس از بین بره نه رانت از بین بره نه بی عدالتی از بین بره که هیچ، هر روزم دزدی و غارت و اختلاس و دهن کجی به مردم و دست اندازی به حقوق و اموال مردم بیشتر بشه. هر کار دوس دارید میکنید چه نیازی به انتخابات دارید. میتونید بگید 100 درصد مردم شرکت کردن هیچ اتفاقی نمی افته راحت باشید.

  • کاربر ناشناس
    0

    بالاخره گذر پوست به دباغخونه اوفتاد هر طوری شده میخوان مردم بیاین پای صندوق اما مردم دیگه گول نمیخورن

  • آقامحمدخان
    0

    البته ایشان اضافه کردند که فتنه ای مانند فتنه 88 هم میتواند مهمترین عامل جذب ضرر برای کشور و بهترین بهانه برای تحریم مردم باشد

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      شما که میدونی,عامل اصلی فتنه ۸۸ دارو دسته های احمدی نژاد بودند

    • دوست
      0

      البته ایکاش ایشون میفرمودند ملت ایران لایق ما گدازاده های دزد هستند

  • محمود
    0

    هر چند خاتمی تا حدودی مورد اعتماد است ولی من فکر میکنم این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست حداقلش مردم وعده عملی با ضمانت اجرایی خواهند خواست وگرنه عوامل انتخابات هم رای نخواهند داد

  • ابی
    0

    اصلاح طلبان ریاکار

    نظرات شما -
    • ب ابی
      0

      خیلی وقیحانه و مزخرفی منحوس یه جا هم مرحوم فوتبالیست توهین کردی کسی که به مرحوم میناوند ارزش قایل نیست آدمخوار دراکولا صفت یزید خبیث کاسه لیس ماله کش

  • علیرضا
    0

    شما تنها ریس جمهوری هستید که من تو این چند سال بخاطر رای که دادم خشنودم ولی حیف که از شخصیت شماها استفاده نشد سید مردم دلمرده شدن دیگر امیدی به این انقلاب بخاطر اختلاسها و دروغها و فقر و بدبختی ندارند در دوران ریاست روحانی که با شعارهای ایشان و مسئولین اکثریت مردم وارد بازار سرمایه شدند و به شدت سرمایه زندگی خیلی ها از بین رفت و فقط حکومت تماشاگر بودند و بس و کسی به داد مردم نرسید در این دوران پدران در مقابل فرزندان شرمنده تر از همیشه شدن و به خاطر بی عدالتیها همیشه خدا را شاهد خود قرار داده و منتظر انتقام خدا از اینان هستند اکثریت مردم از پیر و جوان غم سنگینی در چهره دارند و دیگر گول نخواهند خورد و گروه چپ و راست برایشان معنایی ندارد

  • احمد
    0

    باز هم قصه تکراری انتخابات چطور میشود دوباره به انتخابات فکر کرد وقتیکه یکشبه بنزین گران میشود و ریس جمهور از آن ابراز بی اطلاعی میکند چطور میشود به انتخابات فکر کرد وقتی اختلاسها در این حکومت پایانی ندارد چطور میشود به انتخابات فکر کرد وقتی بخاطر دعوت مرد به بازار سرمایه توسط دولتمردان سرمایه مردم به آتش کشیده میشود چطور میشود به انتخابات فکر کرد وقتی سفره های مردم هر روز کوچکتر و پدران در مقابل فرزندان شرمنده تر میشود و دهها چطورهای دیگر که بابت آن جوابی از حکومت دریافت نشد که نشد

    نظرات شما -
    • ...
      0

      در مورد لوری هیچ ربطی به دولت ندا د به هیچکدام از حرفها دولت مردم توجه نمی کنند غیر از رفتن به بورس مردم باید خودشان را سر زنش کنند چون حرص چیز بسیار بدی هست همانطور که عدهای تمام سرمایه سان در سکه و دلار بالای سی تومن دادند یا سکه هفده میلیونی خریدن آیا می توانند کسی را غیر حرص وطمع مقصر بدانند

    • محمد
      0

      آقای ناشناس بد نیست بدونی خود مجلس و ..... از این وضعیتی که واسه بازار سرمایه پیش اومده نگرانند و سرمایه گذاری مردم تو این ضمیمه ربطی به بازار سکه و طلا نداشته و بالا پایین شدن بازار سرمایه همش دستوری بوده واسه خالی کردن جیب مردم و تامین بودجه

  • کاربر ناشناس
    0

    تا حالا اسم خاتمی مثل جن و بسم الله بود میدونند که صندوق خالی باید ببرن برای شمارش دست به دامن خاتمی و موسوی و کروبی آفتاب لب بوم شدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقاموقع انتخابات که میشه خاتمی عزیزمیشه.تصویرکروبی وموسوی پخش میشه بعدانتخابات دوباره جن وبسم الله میشن اخ میشن.

  • ....
    0

    برای انجام هر کاری انگیزه لازم است .

  • على
    0

    انقدر عملکرد دولت خوب بوده، که ملت با عدم حضور پر شور رای نمیدن ، تو انتخابات با صندوق خالی ضرب بگیرید .

  • ناشناس
    0

    همه مثل هم هستند فقط نه به صندوق رای

  • رحیم آب منگول
    0

    خاک پای سید محمد خاتمی عزیزم میشویم تنها رییس جمهور پاسدار قانون اساسی و پاک دست و مردمی کسی که به هیچکس باج نمیدهد.

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      قطعا" خاتمی در اذهان ملت ایران یکی از شخصیتهای شریف است توهین کننده به خاتمی فرد با شخصیتی نیست.

    • جانان
      0

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • کاوشگر
    0

    آدم های ضعیف وپرتوقع درزمان خود، نقش‌خودراخوب بازی می کنند. آنکه شیران راکند روبه‌ مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج....

  • کیا
    0

    از این دروغگویی ها و فریب مردم دست بردار شما فقط موقع انتخابات پیدا میشوید بعدش هم ناپدید میشوید نتیجه تکرار دفعه قبلی ات را دیدیم رئیس جمهور کاره ای نیست و شخصی که مورد اعتماد ما باشد هم کاندید نمیشود بهتره وقت مردم را تلف نکنی

    نظرات شما -
    • کیا آب منگول
      0

      کیا آب منگول فکر کردی برات پیتی نه جونم تو در پیت هم نیستی.سیب زمینی بیرگ

  • احمد
    0

    درود خدا به این سید بزرگوار درود خدا بر عقلا لعنت خدا بر بدخواهان این ملت وکشور ایران

  • یه ایلامی
    0

    تو دیگه تاریخ مصرفت تمام شده . دوره خودت و دوره روحانی ما را بردی پای صندوق ولی غیر از دروغ چیزی عایدمان نشد. از وقتی که گفتی ما همه تو یه قایق هستیم فهمیدیم تو از ملت نیستی!

  • 88-88
    0

    باید جمله را تصریح کرد بگوید انتخاباتی پرشور و رییس جمهوری با شعور!!! چون انتخابات یک روز هست پر شور بودنش را در بوق و کرنا میکنید وبا قدرت بیشتری بر ملت میتازید اما ما مردم چطور با یک آدم بی‌شعور 8 سال سر کنیم پس شور و حاله یک روزه به 8 سال زندگی در بیچارگی نمیرزد

  • هموطن
    0

    از سال 86 این مردکو به اصطلاح ممنوع التصویر کرده بودند باز حالا بخاطر اینکه انتخاباتو پرشور کنند عکسشو گذاشتند

    نظرات شما -
    • یه هموطن دیگه
      0

      برو از آقاجونت بپرس چرا؟و؟؟و؟اما تو هموطن نیستی یه خودفروخته آلبانی نشین نوکر اسرائیل همین

  • کاربر ناشناس
    0

    خاتمی وامثال خاتمی و اصلاح طلبان نمی خواهیم اصلاح طلبها خودکشی می کنند برای ریاست ما فردی انقلابی و جوان می خواهیم نه اصلاح طلب ریا کار

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ملت آدم میخواهند اصلاح طلب و اصولگراش فرقی نداره و مشکل اینجاست که تو اینا یه آدم پدر مادر دار درست حسابی که با لقمه حلال بزرگ شده باشند نداریم

    • ایران
      0

      ما یکبار انقلاب کردیم پس باید کسی کاندید شود که اولأ روشن فکر باشد دومأ اقتصاد دان باشد سومأ از نامزدهای تکراری دوره های قبل نباشد چهارم از دوحذب اصلاح طلب واصولگرا نباشد(مستقل باشد) چون این دو حذب امتحان خودشان را پس داده اند پنجم مردمی باشد رانتخوار ودزد نباشد ششم باسواد باشد (دکترای افتخاری وتحصیلات حوزوی سواد به حساب نمی آید)هفتم مدیری جوان باشد. وووووو ودر پایان اگر در کشور چنین کسی بود برای انتخابات معرفی شود ودرغیر این صورت لازم به انتخابات نیست یا همینی که هست خوبه ویا یکی را خودتان بگذارید مهم نیست .

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم گول این اصلاح طلبان نخورید که منتظر فرصت هستند که دوباره با کلید بیایند و فساد اخلاقی بر پا کنند جوانها که نان آور خانه و خانواده هستند بیکار کردن و خانمها را در تمام پستها بکار می گیرند اینهم یک توطئه دیگر است حتی سبب شده که دختر ها مایل به شوهر هم نباشند

  • احمد
    0

    برای انتخابات مقبول برید اختلاص گرها را جلوشون بگیرید مشکل مردم را که در شرایط زیر خط فقره رسیدگی کنید به زالو های گند اب اصلاحات و اصول گرا متوصل نشید جواب نمیده

  • فاضل
    0

    ملت دیگه اشتباه پای صندوق رفتن را تکرار نمی‌کنند چون عاقل و روشنفکر شدند که رای دادن یعنی اجازه دادن به یک حزب برای تاراج مملکت و افزایش بدبختی مردم ،ما رای نمی‌دهیم چون عاقلیم

  • مورچه
    0

    قابل توجه هردو حزب چپ وراست ر ا ی بی ر ا ی

  • ع
    0

    آقای خاتمی با تمام لشگرت که بیشتر همین اصلاح طلبان دولت تدبیر و امید هستند در انتخابات تشریف بیاورید آقای رئیسی و احمدی نژاد هم بیایند تا چهره واقعی امثالهم که چه خسارتهایی به ملت و کشور وارد نموده اید برای همیشه تاریخ ایران ثابت شود..

    نظرات شما -
    • ..
      0

      شماها خودتان را بکشید بیشتر سی درصد نیستید.خودتان هم می دانید

  • فرقان
    0

    دوباره‌مردمو‌با‌این‌بازیها‌گول‌بزنید‌وهشت‌سال‌دیگه با‌هم‌بدزدید‌وبه‌ریش‌مردم‌بخندید‌خودتی‌عامو

  • سید
    0

    تحسبهم جمیعاوقلوبهم شتی۔ شمایاران دیرینه که نمیتوانیدباهم ازدروفاق دربیایید،هیچگاه نخواهیدتوانست بامردم سردوستی وسازگاری دااشته باشید همچنانکه تاکنون بوده است۔ پس دیگراز شورانقلابی وانتخاباتی مردم مستضعف و زیاندیده صحبت نکنید۔ مارابه رخت وچوب شبانی فریفتید۔ لعنت الله علی القوم الظالمین والمناففین۔

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      آفرین.. گل گفتی

  • یه ایرانی
    0

    بله جناب داریم می بینیم انتخابات پرشور ۹۶ چه دست آوردهای عظیمی دارد!!؟ کارنامه جنابتان هم در ببن مردم ایران سیاه هست مخصوصا با حمایت ازفتنه گران. من متعجب هستم چرا به شماها اجازه اظهارنظرمیدهند!؟

  • سید
    0

    چقدرمایه ننگ ایت برای یک انسان که آگاهانه آلت دست وعروسک خیمه شب بازی قرارگیرد!

  • علی
    0

    بزرگترین خطر برای کشور شما و دار و دستتون هستین...

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      فعلا رفتند به التماس برای نجاتشان

  • محمد
    0

    به به فریبا خاتمی ......

    نظرات شما -
    • به محمد
      0

      سلام میترا محمد جان سیل گل لاله ها با جام ساندیس خاله زنک چطوری؟

  • نوید
    0

    انها که می گویند رای بی رای همین نظر سنجی فوری ببننتد مردم بسیار متمدنتر از بعضی ها هستند رای ندهید مطئن باشید آدم برای رای زیاده

    نظرات شما -
    • خ
      0

      زرررررررررررررررررشگ دسته داره هلو هسته داره

  • متاخ
    0

    اصلاح طلب و اصولگرا دیگر تمامه ماجرا

  • ناشناس
    0

    اکثر یت مردم را در نازو نعمت فراوان غرق کرده اید که دارند از خوشی بیخود میشوند و انتخابات پر شور میخواهید واقعا قباحت دارد

  • اکبر
    0

    درود بر سید محمد خاتمی

    نظرات شما -
    • آریا
      0

      مار

  • مشهدي
    0

    وقتی نام و یادی از خاتمی میشه... تندروهای 5درصد ی داخلی و اپوزیسیون خارج نشین و فسیل‌های طاغوت گذشته و منافقین قاتل وطن فروش و... شروع به فحاشی میکنن... درست مثل همصدا شدن با ترامپ قاتل در مورد برجام... عجیب

  • شهروند
    0

    خطری محسوس تر از شما به اصطلاح چپ و راست برای مردم نیست .شما همتون خود خطرید برای ایران ویران شده رای بی رای

  • رحیم اب منگل
    0

    هشتم:شما یکی خفه شو

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه یه جو غیرت داشتی مردم را به حضور در انتخابات دعوت نمی کردی

  • رحیم آب منگول
    0

    تمام رجال سیاسی ایران به کف پای سید محمد خاتمی هم نمی رسند تنها رییس جمهور پاک دست ایران این سید والامقام است ایران را مقتدر و سربلند در دنیا کرد و تمام سازمان ملل به احترام او قیام کردند و هویت ایرانی را برگرداند اما متاسفانه دولت پو پو لیست آمد و همه پلها را خراب کرد و ایرانیان را بربر نشان داد.

  • استاد اسناد
    0

    سلام به بزرگ مرد ایران سلام به فرزند خلف حضرت زهرا س سلام به جدشان محمد خاتم انبیاء در طول 42ساله انقلاب یه رییس‌جمهور با کمالات انسانی فرهیخته و دانشمند و آزاده داشتیم که با انتخابش انقلابی دوباره شاهد بودیم جهان چند نفر مثل شما میتوان داشت؟ اما سید گرانقدر من کوچکتر وظیفه دارم به خاطر ارادت بسیار به شما بگویم شما محبوب اکثریت مردم هستی مردم کشورت نه آن دسته خوارج که شما را دشنام می‌دهد.بهترین کار این است که از اعتبار و سرمایه خودتان که مردمند به نفع هیچکس خرج نکنید و همچنان قهرمان عصر انقلاب ایران بمانید شان شما خیلی بیشتر از این هست که کسی از نردبان شما بالا رود درود و سلام خدا بر شما و لعنت خدا بر دشمنان شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها