وزیر اقتصاد:

قالیباف اصل استعفایش را اول به رسانه و بعد به شورای بورس داد

وزیر اقتصاد با اشاره به استعفای قالیباف اصل از ریاست سازمان بورس گفت: شرایط این قدر سخت بود که ایشان اول استعفا را به رسانه و بعد به شورای بورس دادند.

قالیباف اصل استعفایش را اول به رسانه و بعد به شورای بورس داد

فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رئیس مستعفی و رئیس جدید سازمان بورس که هم اکنون در محل وزارت اقتصاد در حال برگزاری است، گفت: یکی از سخت‌ترین جلسات برای من جلسه امروز است چون دو تغییر مسئولیت را داریم.

وی افزود: آقای قالیباف از یک سنگر بسیار مهم به سنگر دیگری می‌روند اما بازار سرمایه مدیر گرانسنگی مثل آقای قالیباف را از دست می‌دهد که این بسیار سخت است.

وی گفت: اگر اقدامات غیر حرفه‌ای برخی که محیط را سنگین کردند، نبود، حتماً می‌توانستیم آقای قالیباف را به ادامه خدمت قانع کنیم.

دژپسند ادامه داد: اما این شرایط این قدر سخت بود که ایشان اول استعفا را به رسانه و بعد به شورای بورس دادند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یکی از محورهایی که جناب آقای دهنوی در مدت معاونت ایشان انجام شد، در عرصه سیاست سازی و سیاست نویسی برای بازار سرمایه بود و هرچه سیاست گذاری در زمینه ثبات بازار سرمایه انجام شد، زیر نظر آقای دهنوی بوده است.

وی ادامه داد: آمارهایی که آقای قالیباف اصل درباره عملکرد شأن در بازار سرمایه ارائه کردند نشان دهنده این است که در این دوره کوتاه تا چه اندازه کارهای توسعه بخش در بازار سرمایه صورت گرفته است و بسیاری از کارهایی که صورت گرفت می‌تواند الگو باشد.

دژپسند تصریح کرد: مدیریت سازمان بورس در عرصه نهادسازی و ریل گذاری ها سنجیده می‌شود و به گونه‌ای عمل شد که امروز نقد شوندگی بازار احساس رضایت می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: اگر شرکتی می‌خواهد پذیرش شود در حال حاضر حداکثر در طی یک ماه این کار انجام می‌شود. اگرچه تا عرضه اولیه ممکن است زمانی طول بکشد.

وی افزود: بازار گردانی در دو ماه به اندازه ۱۰ سال رشد کرد. اینها نشان دهنده مدیریت خوب بر بازار سرمایه است. کار بازار سرمایه تعیین قیمت نیست بلکه بازار سرمایه بازار کشف قیمت‌ها است. در ۱۰ ماهه اول امسال تأمین مالی در بازار سرمایه به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود و در این مدت کم حدوداً دو برابر شده است و این حاصل تلاش مسئولان سازمان بورس است.

دژپسند خاطرنشان کرد: اینکه گاهی حقیقی‌ها را بترسانیم و حقوقی‌ها را بکشیم فایده‌ای برای بازار سرمایه ندارد. نباید حقیقی‌ها را دلواپس بورس کنیم. بازار سرمایه امروز بازاری ۵۰۰ هزار نفری نیست بلکه بازاری ۵۰ میلیونی است و بنابراین مراقبت‌ها باید متفاوت باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: رئیس سازمان بورس باید در مجامع تصمیم‌گیری و سیاست گذاری اقتصادی حاضر باشد. برای هدایت بازار بورس باید در مسیر تعادل بخشی عمل کنیم و گام اول ما تعادل بخشی بازار است. سودآوری شرکت‌های بورس در ۹ ماهه اول امسال نسبت به ۹ ماهه سال گذشته سه برابر شده است. این نشان می‌دهد بازار سرمایه، پویایی لازم را دارد.

وی بیان کرد: یک خبر را برای اولین بار می‌خواهم مطرح کنم و آن این است که یک شرکتی با سرمایه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مقدمات ورود به بورس آن فراهم شده و پذیره نویسی را به زودی آغاز خواهیم کرد. البته این شرکت به صورت چند مرحله‌ای عرضه خواهد شد و با سرمایه گذاران بازار سرمایه نباید نگران باشند و امیدواریم بتوانیم در روز زن آن را عرضه کنیم. برخی بازار گردان ها را می‌ترسانند و اجازه نمی‌دهند کارشان را انجام دهند. باید توجه کنیم اگر در بالای شاخه بنشینیم و شاخه را از بن ببریم، همگی ضرر خواهیم کرد. اگر این کشتی سوراخ شود، همگی غرق خواهیم شد.

دژپسند تصریح کرد: در حال حاضر به جهت حرمت بازار حرفی نمی‌زنیم اما نمی‌شود برای همیشه حرف نزد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: باید به پارلمان بورس یعنی شورای عالی بورس اعتماد کنیم و آن را مرجع بدانیم. ارجاع مقام معظم رهبری در زمینه تصمیمات راجع به سهام عدالت به این شورا نشان از درک عمیق ایشان داشت. بازار سرمایه برای همه مردم است و برای آن نیاز به هم افزایی داریم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد
    0

    قالیباف بورس باید محاکمه شود تا ابعاد خیانت در بورس برای مردم روشن شود

    نظرات شما -
    • الکس
      0

      دروغ دروغ مزخرف مردم را نابود کردید خدا نابودتان کند

    • کاربر ناشناس
      0

      دروغ دروغ مزخرف مردم را نابود کردید خدا نابودتان کند

    • الهی رودپشتی
      0

      به نظرم دولت ، وزیر اقتصاد و قالیباف اصل باید محاکمه شوند این سه نفر از اعتماد مردم سواستفاده کردند پول ملت را به تاراج بردند این خیانت قابل بخشش نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها