تصویب احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: موافقت شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور برای احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان ملایر حاصل شد.

تصویب احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در ملایر

هادی بیگی‌نژاد به بازدید کارشناسان وزارت نیرو در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری اشاره و اظهار کرد: طی بازدیدهای این کارشناسان از شهرستان های درود، بروجرد و ملایر، در نهایت ملایر به عنوان محل احداث نیروگاه مشخص شد.

وی ادامه داد: همچنین نامه ای توسط فرمانداری ویژه ملایر تنظیم شد و به امضای نمایندگان شهرستان و فرماندار رسید و در آن به مزیت ها و پتانسیل های شهرستان ملایر برای میزبانی این نیروگاه پرداخته شد و با پیگیری این نامه، سرانجام موافقت شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور حاصل شد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت از منطقه پیشنهادی احداث نیروگاه خبر داد و تصریح کرد: منطقه پیشنهادی در بخش جوکار است و فاصله اراضی پیشنهادی استقرار نیروگاه با شهرک صنعتی امام رضا(ع) بخش جوکار، حدود سه کیلومتر و با شهرک صنعتی ملایر(یک) دو کیلومتر است.

وی یادآور شد: طی جلسات تشکیل شده بین مسئولان استانی و شرکت برق منطقه ای باختر، مقرر شد کمبود برق مورد نیاز شهرک صنعتی امام رضا(ع) بخش جوکار توسط شرکت برق منطقه ای باختر با احداث پست ۲۳۰ کیلوواتی و احداث ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال از استان های مرکزی یا لرستان با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان تأمین شود که در صورت احداث این نیروگاه خط انتقال منتفی و در نتیجه هزینه آن به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

بیگی نژاد وجود پنج شهرک صنعتی دولتی، دو شهرک صنعتی خصوصی و یک منطقه ویژه اقتصادی در ملایر را از جمله مزیت های این شهرستان برای احداث نیروگاه برشمرد و گفت: وجود کارخانه فروسیلیس و فرومنگنز در ملایر و نیز کارخانه دستکش پزشکی که دومین تولیدکننده دستکش پزشکی در کشور است، از مزیت های اقتصادی این شهرستان است.

وی توسعه کارخانه بافتینه که بیش از ۸۰ درصد پارچه ماسک کشور را تولید می کند را از دیگر مزیت های اقتصادی شهرستان برشمرد و افزود: توسعه کارخانه منسوجات بافتسان و تولید بیش از ۷۰ درصد البسه بیمارستانی، توسعه معدن سرمک، احداث شهرک دامپروری ۶۰۰۰ رأسی دام، توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد و احداث چنین کارخانه آجر پزی سفال مدرن از جمله ظرفیت های شهرستان است که در نامه ارسالی به شرکت تولید نیروی برق حرارتی کشور به آنها اشاره شد.

بیگی نژاد با بیان اینکه تأمین آب این نیروگاه از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان تأمین می شود، تصریح کرد: دو خط راه آهن در استان همدان شامل خط راه آهن اراک- ملایر- کرمانشاه و خط راه آهن تهران- همدان- زنجان و نیز ارتباط بین این دو خط راه آهن از همدان به ملایر که از کنار محل پیشنهادی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی می گذرد، می تواند حمل و نقل تجهیزات، تأسیسات، امکانات و تردد کارشناسان را تسهیل بخشد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در ادامه یادآور شد: سه خط انتقال گاز سراسری ۶۳ اینچی از ملایر به سمت استان های غربی و لرستان عبور می کند که خوراک اصلی نیروگاه است.

وی به مشکل کمبود و اُفت ولتاژ برق و نیاز واحدهای جدید صنعتی این شهرستان به نیروی برق اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی موفقیتی بزرگ در صنعت برق این شهرستان است که می‌تواند نیازهای این حوزه را تأمین کند.

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی حرارتی سیکل ترکیبی در شهرستان ملایر همزمان با ایام دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها