ظریف: تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه، گفت: تمامیت ارضی ارمنستان را خط قرمز جمهوری اسلامی است.

ظریف: تمامیت ارضی ارمنستان خط قرمز ایران است

محمد جواد ظریف در سومین مرحله از سفر منطقه‌ای خود امروز در ارمنستان با آیوازیان وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه روابط دو جانبه و همچنین تحولات منطقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط خوب ودوستانه و حسن همجواری بین دو کشور، بعنوان دو تمدن کهن و برخوردار از تاریخی طولانی، ارمنستان را همسایه ای مهم برای جمهوری اسلامی ایران خواند و روابط دو کشور را نماد تعامل و گفتگوی پیروان دو دین در کنار یکدیگر ارزیابی کرد.

ظریف با تاکید براهمیت تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری ارمنستان، رعایت حقوق همه قومیت ها در منطقه را ضروری دانست و تمامیت ارضی ارمنستان را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد که پیش از این نیز به صراحت بیان شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصمیم دولت ارمنستان و نخست وزیر پاشینیان برای رفتن به سمت آینده را شجاعانه و مهم دانست که با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه، از هرگونه درگیری رقت بار در منطقه متضرر می‌شود، مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ظریف با تاسف بار خواندن خسارات انسانی وارد شده در درگیری‌های اخیر در منطقه و اعلام آمادگی کشورمان برای هر گونه مساعدت و تلاش در این زمینه، ابراز امیدواری کرد موضوعات انسانی ناشی از این تحولات در منطقه در سریع ترین زمان ممکن حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با رد قاطع حضور تروریست‌ها و جنگجویان خارجی در منطقه، حضور این نیروها را نگرانی مشترک دو کشور دانست و آمادگی کشورمان برای همکاری‌های دوجانبه با ارمنستان و دیگر همسایگان در این زمینه و کمک به توسعه اقتصادی با استفاده از فرصت پیش آمده و منافع مشترک کشورهای منطقه را اعلام کرد.

آیوازیان وزیر امورخارجه ارمنستان نیز در این دیدار با تاکید بر حسن همجواری دو کشور، دوستی ایران و ارمنستان را نمونه خوب گفتگوی بین فرهنگی، تمدنی و همزیستی در کنار یکدیگر و بر اساس احترام و اعتماد متقابل ذکر کرد.

وی ضمن با اهمیت خواندن گفتگو های سیاسی، اقتصادی و تجاری تنگاتنگ با کشورمان، این دیدار را فرصت مناسبی برای تبادل افکار در زمینه دورنمای همکاری‌های آینده دانست و جمهوری اسلامی ایران را چهارمین همکار اقتصادی ارمنستان معرفی کرد.

وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مورد اشاره قرار داد و احترام به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه را مورد تاکید قرار داد.

روابط بانکی دوکشور، مسائل مربوط به حمل و نقل، صادرات محصولات ایران و مسائل مربوط به محیط زیست رودخانه ارس از دیگر موضوعات مورد گفتگو وتبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در این دیدار بود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    ای ظریف بی سرو پا مگه از ارث پدریت داری میبخشی که به ارمنستان میگی ما حاضر به کمک شما هستیم مردم خودت دارن از فقر میمیرن و تورم کشور رو داره نابود می کنه به خاطر یه مشت بی لیاقت و بی سروپایی امثال شما ها که مملکت رو به دست گرفته و به تاراج دارین می برین تو اگه خیلی مردی بیا به مردم خودت برس تویی که در مصاحبه ات گفتی منی که وزیر امور خارجه شدم از خودم صفر درصد قدرتی ندارم!!!پس بهتره دهنتو گل بگیری و وعده وعید به کشورهای دیگه ندی و گدایی رفاقت ازشون نداشته باشی!!!

  • مصطفی
    0

    مشخصه قرارداد جدیدی که ظریف با روسیه بسته جهت اعلام تحکیم روابط با ارمنستان بوده و اینکه روسیه با این قرارداد پنهانی تونست ایران رو مقابل ترکیه قرار بده و خودش رو از این مناقشه دور کرد لعنت به روسیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها