فائوچی: زدن دو ماسک روی هم برای جلوگیری از شیوع کرونا خوب است 

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده آمریکا استفاده از دو ماسک به جای یک ماسک را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مفید دانست.

فائوچی: زدن دو ماسک روی هم برای جلوگیری از شیوع کرونا خوب است 

آقای فائوچی در پاسخ به پرسشی در باره تاثیر زدن دو ماسک در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: «ماسک‌ها پوشش‌های فیزیکی هستند که جلوی انتقال ذرات معلق تنفسی از ناشر به افراد دیگر را می‌گرند. ماسک، جلوی انتقال این ذرات به کاربر را می‌گیرد. به این ترتیب اگر یک لایه پوشش فیزیکی دارید و یک لایه دیگر به آن بیفزایید، این محافظت افزایش می‌یابد.

این پرسش در حالی مطرح می‌شود که به گزارش ان‌بی‌سی، از زمان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته زدن دو ماسک در این کشور رواج یافته است. میلیون‌ها ببیننده این مراسم شاهد آن بودند که آماندا گورمن، شاعر و پت بودجج، نامزد وزارت حمل و نقل دولت بایدن یک ماسک جراحی و یک ماسک پارچه ای روی آن زده بودند.

نتایج یک پژوهش در ایالات متحده آمریکا نشانگر تاثیر بیشتر استفاده همزمان از یک ماسک جراحی، به‌عنوان فیلتر و یک ماسک پارچه‌ای برای افزایش حفاظت و ثابت نگاه داشتن ماسک جراحی روی صورت است. روز ۱۵ ژانویه، یک راهنمای عمومی استفاده از ماسک، پوشاندن صورت در مکان‌هایی که حفظ فاصله اجتماعی در آن‌ها ممکن نیست، مانند هواپیما یا فرشگاه‌ها را توصیه کرد.

با این همه، بهترین محافظ استفاده از ماسک‌های سه‌لایه دارای فیلتر (مانند N95 و FFP2) است که پیشاپیش در بایرن آلمان و اتریش اجباری شده است. استفاده از ماسک‌های فیلتردار برای عموم مردم به‌دلیل کمبود و نیاز کادر پزشکی توصیه نمی‌شود وگرنه، این گونه از ماسک‌ها، بهترین محافظان برای جلوگیری از انتقال ذرات تنفسی حاوی ویروس کرونا از بیمار به اشخاص دیگر به شمار می‌روند.

نتایج پژوهش‌ها نشانگر آن است در ماه دسامبر در ایالات متحده آمریکا، ۷۰ درصد شهروندان ماسک می‌زنند. پوشاندن صورت در این کشور از زمان شیوع ویروس کرونا و با توجه به مخالفت‌های ترامپ، عملا به یک مساله سیاسی تبدیل شد.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها