عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در قزوین:

واردات بی‌رویه کالا واحدهای تولیدی را به زانو در آورده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مسائلی همچون تحریم، ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار، واردات بی‌رویه و قاچاق کالا، صنایع و واحدهای‌تولیدی را به زانو درآورده است.

واردات بی‌رویه کالا واحدهای تولیدی را به زانو در آورده است

روح‌الله عباسپور در حاشیه افتتاح و بازدید از چند پروژه اداره کل آموزش و‌ پرورش در شهرستان بوئین زهرا در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه سال 1400 و حمایت از واحد‌های تولیدیِ از کار‌ افتاده یا در حال تعطیل اظهار داشت: مجلس شورای‌ اسلامی چند اقدام اساسی برای حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی را آغاز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به تشکیل دادن کمیسیون‌ ویژه‌ جهش‌تولید و اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد.

وی گفت: یارانه واحد‌های تولیدی رو به افزایش است، در تقسیم‌بندی بودجه کشور، سهم تولید به تولیدکنندگان خواهد رسید زیرا که در سال‌های گذشته 30 درصد سهم تولید به مردم تعلق می‌گرفت.

حمایت بودجه عمومی کشور از صنایع

عباسپور افزود: همچنین در مسیر شناسایی صنایع و واحدهای تولیدی که در جریان فعالیت خود با مسائلی گریبان‌گیر هستند اگر احصا شود که مشکلات آنها در حوزه سرمایه است، منابع مالی برای حمایت این مجموعه‌ها در بودجه ‌عمومی کشور لحاظ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته هر ساله منابعی در بودجه عمومی کشور برای حمایت مالی از واحدهای تولیدی در نظر گرفته می‌شود اما در اجرای این مصوبات کوتاهی و کم کاری می‌شود و متاسفانه دولت‌ها که باید مصوبات تعیین شده را اجرا کنند، از آن سر باز می‌زنند و باید مجلس حمایت کند تا این منابع و پول صنایع در مسیر خود هدایت شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه همه مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در مسائل مالی خلاصه نمی‌شود تا بتوان با تامین منابع مالی در بودجه عمومی کشور آنها را برطرف ساخت بلکه مشکلاتی همچون تحریم، ارتباط با کانال بانکی، ارزش پول ملی، افزایش ، واردات بی رویه، قاچاق کالا، نظام بانکی کشور نیز در به زانو درآوردن واحدهای تولیدی سهیم است.

وثیقه بانک‌های خصوصی سرمنشاء مشکلات بخش تولید

عباسپور افزود: سوءمدیریت، تامین سرمایه در گردش، سود‌های هنگفت بانکی از دیگر مشکلات بخش تولید است به ویژه در بانک‌های خصوصی که یکی از ضمانت‌های بانکی، وثیقه است و همین آزاد نبودن وثیقه، سرمنشاء بسیاری از مشکلات دیگر است.

وی با اشاره به نقش ‌نظارتی مجلس به بودجه اختصاص یافته به بخش تولید تاکید کرد: برخی قوانین دست و پاگیر در مجلس از دیگر مشکلاتی است که صنعت با آن دست و پنجه نرم می‌کند و اگر بخواهیم در این زمینه کمک اساسی صورت گیرد باید اگر جایی نیاز به قانون و یا حذف قوانین احصا می‌شود از سوی نمایندگان سریعا پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس در پایان با اشاره به مشکلات زیرساختی و قطع برق در واحد‌های تولیدی گفت: شرکت توانیر در تامین برق واحد‌های تولیدی مشکلاتی ایجاد کرده و کمبود برق روز‌های اخیر خسارت‌های سنگینی را بر واحدهای تولیدی وصنایع سنگین تحمیل کرده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها