کدخدایی: در برخی از کشورها مردم به دلیل رای ندادن جریمه می‌شوند/ وضعیت موجود قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: وظیفه ما رعایت مُرّ قانون و رعایت بی‌طرفی است و نمی‌توانیم بگوییم این جناح و آن جناح ارجح‌تر است.

کدخدایی: در برخی از کشورها مردم به دلیل رای ندادن جریمه می‌شوند/ وضعیت موجود قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

کدخدایی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مسئولان ارشد استان فارس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و همچنین یاد سردار سرافراز اسلام، سردار دل‌ها، شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مؤمن، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله مصباح یزدی که سهم بزرگی در پیروزی نهضت امام و بعد از انقلاب هم سهم بزرگی برای انجام وظایف دینی و تربیت شاگردان داشتند را گرامی داشت.

وی افزود: اگر بگوییم تمام این‌ها را از برکت وجود یک فرد الهی مانند امام خمینی (ره) داریم، اغراق نکرده‌ایم و در واقع این راهی بود که امام راحل برای همه ما ترسیم و چراغی روشن کردند که تبدیل به نهضت و انقلاب اسلامی شد و بعد از آن هم این نظام به لطف خدا و با پشتیبانی مردم، مرز چهل سالگی را پشت سر گذاشت.

اهم اظهارات او به نقل از فارس، مهر و ایلنا را در ادامه بخوانید:

* قبل از انقلاب اسلامی گروه‌های مختلف مبارز داشتیم که آوازه آنها نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم پیچیده بود اما موفقیتی نداشتند. شاید برای امثال ما که جوانان آن دوران هم بودیم، خیلی انگیزه‌های خوبی هم وجود داشت و مبارزه مسلحانه برای جوانان بسیار جاذبه داشت اما امام خمینی هیچ‌گاه مبارزه مسلحانه‌ای را شروع نکردند و تمام تکیه‌شان بر مردم بود و در نهایت هم با حضور مردم و هدایت الهی امام(ره) و راهنمایی صحیح ایشان، انقلاب اسلامی پیروز شد.

*امام راحل تعابیر زیادی برای انقلاب اسلامی مطرح کردند، یکی از این تعابیر را استقلال است، با کلیدواژه استقلال، انقلاب اسلامی راه خود را طی کرد تا به پیروزی رسید. البته استقلال از یک سو به مفهوم زیربار ظلم نرفتن، نفی استعمار، نفی استثمار، نفی ظلم رژیم طاغوت و از طرف دیگر خودکفایی در همه ابعادی که آثارش را تاکنون مشاهده می‌کنیم و بیشتر هم خواهیم دید.

*امام معتقد بودند که نفی استعمار باید صورت گیرد ولی از آن طرف نیز باید خودکفایی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام شود تا بتوانیم راه خود را ادامه دهیم.

*طبیعتاً امروز ممکن است گاهی اوقات انتقادهایی هم از سوی برخی از جوانان و کسانی که دوره قبل از انقلاب را ندیدند، باشد و ممکن است این انتقادات هم درست باشد و کم کاری من و امثال من موجب این انتقادات شده باشد، این مسئله اشکالی ندارد اما وقتی بخواهیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم، فاصله بسیار زیادی مشاهده خواهیم کرد.

* امام خودباوری را در میان ملت ایران ایجاد کرد و آن زنجیرهایی که به دست و پای مردم ما توسط رژیم طاغوت و کشورهای استعماری بسته شده بود، را باز کرد؛دولت‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی بر روی کار آمدند، همگی در جهت تعالی و رشد کشور حرکت کردند و کم و بیش در این زمینه حرکت داشته‌اند اما اصلاً نمی‌توانیم وضعیت موجود را با قبل از انقلاب و زمان طاغوت مقایسه کنیم.

* ۸ سال جنگ تحمیلی به مردم ایران تحمیل شد و همه کشورهای بزرگ و کوچک پشت صدام آمدند اما یک وجب از خاک ما به برکت خون شهدا و با تدابیر امام راحل کم نشد و بعد از امام هم با تدابیر رهبر معظم انقلاب این راه ادامه دارد.

*جمهوری اسلامی ایران توانست با کمک به کشورهایی مانند سوریه و عراق که بیش از۷۰ درصد خاک آن‌ها در تصرف تروریست‌های داعش بود، این مناطق را آزاد کند.

* جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فشارها و مسائلی که داشت، وظیفه خود می‌دانست که کشورهای حامی مقاومت را حمایت کند و بالاخره سردار شهید سلیمانی پایان داعش را اعلام کرد آن هم با وجود تمام تحریم‌ها و مشکلات که البته این‌ها نعمت‌های کمی نیستند.

* مشکلاتی وجود دارد و باید سعی کرد این مشکلات را برطرف کنیم؛ اگر جایی فساد و ناکارآمدی وجود دارد، باید با آن برخورد کرد و هیچکس با این موارد موافق نیست. در رأس این نظام فردی مانند حضرت امام خمینی بوده است و امروز همان مسیر هم توسط رهبر معظم انقلاب ادامه می‌یابد.

*{ با تأکید دوباره بر مبارزه با فساد و مسئولان ناکارآمد} باید عدالت، محور کارها باشد و این همان فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که هم در سخنرانی رسمی و هم در قالب سیاست‌ها اعلام فرموده‌اند و باید در قالب قانون اجرا شوند و این مسیری است که باید ادامه پیدا کند.

* انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی است؛ قبل از انقلاب، به هیچ عنوان انتخابات نداشتیم اما بعد از انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی مردم محور شدند.

* انتخابات در این نظام یک امر فرمایشی نبوده و نیست و از روز اولی که مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند، تاکنون همین مردم پای صندوق‌ها بوده‌اند؛ تاکنون دشمن هر کاری کرده که مردم را از این نظام جدا کند، موفق نشده البته نباید به این مسئله اکتفا کنیم و باید همچنان این مسیر را ادامه دهیم تا حضور مردم را همواره حفظ کنیم.

* باید عواملی که موجب کاهش حضور مردم در انتخابات می‌شود شناسایی شود؛ اگر مشکل در حوزه‌های اقتصادی است، مسئولان اجرایی تلاش بیشتری کند و اگر در حوزه‌های دیگری هم مشکلاتی وجود دارد، حتما آنها بررسی و مرتفع شوند.

* امروز مردم به راحتی و با خواست خودشان به پای صندوق‌های رأی می‌روند و کسی به آن‌ها نمی‌گوید که به چه کسی رأی دهید، در صورتی که در برخی از کشورها اگر مردم در انتخابات حضور نیابند، جریمه می‌شوند.

* انتخابات بعد از انقلاب و در زمان جمهوری اسلامی مفهوم پیدا کرد؛ البته شرایط انتخابات در زمان اوایل انقلاب با امروز متفاوت بود چرا که وحدت سیاسی بیشتری وجود داشت و گروه‌ها کمتر پراکنده بودند اما امروز فعالیت گروه‌ها و احزاب بیشتر شده و نیاز است که قوانین کارآمدتری داشته و روش‌های بهتری را برای جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنیم.

* اگر در نظام انتخاباتی ما اشکالاتی وجود دارد، باید آن را برطرف کنید؛ انتخابات در همه دنیا یک کنش عظیم سیاسی و اجتماعی است و مردم با تشخیص و شناخت خودشان در آن حضور می‌یابند لذا لازم است که مشکلات آن برطرف شود.

*شورای نگهبان ناظر قوانین است و پاسخگوی همه چیز نیست و نمی‌توان همه مسائل را با ابزار وزارت کشور و شورای نگهبان تنظیم کرد زیرا اکنون رقابت‌ها سیاسی شده و مفهوم دیگری پیدا کرده و باید به سراغ ابزارهای دیگر برویم. شاید لازم باشد جایگاه احزاب را بهتر تعریف کنیم.

*بخشی از وظایفی که ما داریم و اشکالاتی که ممکن است ایجاد شود، شاید مربوط به احزاب باشد و باید این قضیه ساماندهی شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

* گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم شورای نگهبان از هر دو طرف مورد اعتراض است که چرا فلانی تأیید شد یا فلانی تأیید نشد و گروهی می‌گویند تأیید باید انجام شود و برخی دیگر برخلاف آن نظر دارند در صورتی که شورای نگهبان قانون انتخابات دارد و باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و وظیفه ما هم رعایت مر قانون و رعایت بی‌طرفی است و نمی‌توانیم بگوییم این جناح و آن جناح ارجح‌ اس ت.

*در بحث مشارکت مردم در انتخابات باید ارزیابی کنیم که سهم مباحث اقتصادی و معیشتی چند درصد است و باید آن را احصا کرده و مدنظر قرار گیرد.

* گاهی اوقات از ما خواسته می‌شود که خلاف قانون عمل کنیم، به عنوان مثال در انتخابات مجلس گفتند که موارد رد صلاحیت افراد را اعلام کنیم در صورتی که قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده بلکه قانون مقرر کرده است که باید این موارد به صورت محرمانه به افراد ارائه شود.

*رعایت قانون از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور را عاملی جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات است؛ اگر در جایی هم قانون اشکال دارد باید این اشکال برطرف شود.

* هماهنگی‌ها و ارتباطات نزدیکی با وزارت کشور داریم؛جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان در این زمینه برگزار می‌شود و مباحث مطرح می‌شود تا بتوانیم کارشناسی‌تر عمل کنیم.

* شورای نگهبان ناظر نهایی است و قانون اساسی این وظیفه را به عهده این شورا گذشته‌ است؛اگر جایی اشکالی وجود دارد که به آن نظارت اخلال ایجاد می‌کند، طبیعتاً نظر شورای نگهبان حاکم است. البته ممکن است مسئولان اجرایی نظراتی داشته باشند که می‌توانیم این نظرات را در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش پایانی سخنان خود از فعالیت ۴ ساله حسن جوکار در کسوت سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی شورای نگهبان در سطح استان فارس قدردانی کرد و گفت: سابقه همکاری خوبی در انتخابات گذشته از سوی مسئولان ارشد استان با دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات داشتیم که جای قدردانی دارد و امیدواریم این همکاری‎ها در دوره سرپرست جدید نیز ادامه داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 69
  • مهدی
    0

    حالا خوبه به زور رأی بگیرید از مردم از شما هیچی بعید نیست.بابا با چه زبانی بگویم نمی خواهیم .....

  • کاربر ناشناس
    0

    اقای کد خدایی واقعا خیال میکنی که کد خدای این مردمی تا قبل که حضور پرشور مردم افتخار شما بود حالا ماهیت خود را نشان میدهید اسم جریمه را می اورید حتما فردا تهدید با اسلحه میکنید یادتان رفته همین مردم انقلاب کردند و شما را اوردند وباز اگر ببیندد دیکتاتوری است مطمئن باشید همین کار را هم خواهند کرد مشروعیت خود را با رای زوری نمیتوانید بدست اورید بروید اصل موضوع را درست کنید تا محبوبیت بدست اورید و به جای تهدید زیرکانه با مردم و خواسته انها همراه باشید وگرنه باید دست و پایتان را جمع کنید

  • 88-88
    0

    نمیخواد مردم را گمراه کنید تنها کشوری که موقع خدمات رسانی نگاه به برگ رای شناسنامه میکنن ایران است ما رفتیم دو رفیق پاسپورت تمدید کنیم یکیمون یک هفته شد اونی که مهر نداشت یک ماه ‌شد جریمه که حتما نباید مالی باشد استخدامی؟؟ انجام کار اداری؟؟؟ وووو عمو ما خودمون تو ایرایمنا نه تو قبرس؟؟؟؟ خخخخخخخخخخ

  • کارشناس
    0

    بله وضع شما با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست. خودتان را با مردم مقایسه نکنید.

  • با
    0

    در بعضی ازکشورها اگر دولت نتواند خواسته ملت رو اجرا کند باید استعفا بدهندآیا این قانون هم توکشورمااجرا میشه

  • مسعود
    0

    با این اوضاعی که برای مردم درست کردید واقعا توقع مشارکت حداکثری دارید.......

  • ر.ر
    0

    تو چشم مردم نگاه می کنید دروغ می گویید طرفدار یک جناح هستید تمام مردم می فهمند مثل کبک سر تون تو برف کردید از بقیه اعضای بدن خبری ندارید

  • شناس
    0

    لطفأ این قانون متمدنانه جریمه افراد که رأی نمی دهند را در ایران اجرا کنید .

  • ناشناس
    0

    تایید فردی انقلابی و سالم و نه مصلحتی موجب حضور حداکثری مردم می شوددر غیر این صورت ....

  • ایرانی
    0

    سلام فعلا که با یه جناح فعلا کار میکنید جناح دیگه بیکار افتاده توپ هم بهش نمیرسه بزنه تو گل علی دایی چه میکنه چه کرده

  • اسداللهی
    0

    جالبه مردم ایران در همه انتخابات شرکت می کردند ودر عوض هر سال هم جریمه وتنبیه شده اندچه جریمه ای بالاتر از این فقر و تورم وزباله گردی وعدم توان ازدواج جوانان و اجاره نشینی و۶۰ میلیون جمعیت یارانه بگیر ۴۵ هزارتومانی . کدخدا برو تحقیق کن ببین دردنیا تنبیه و جریمه ای بالاتر از این مواردی که ذکرشد می بینی ؟

  • احمد
    0

    اگه دین دارید انصاف هم داشته باشید

  • محسن
    0

    آخه شما که میگید وضعیت امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست وضعیت قبل از انقلاب فقط کشورهای همسایه دیوار به دیوار خودمونا به غیر از افغانستان را با اوضاع اکنونشون مقایسه کنید بعد نظر بدید

  • ملول
    0

    بنده تو المان دیدم که شما میتونید به هر حزبی رای بدین ولی اگر هیچ رای ندید یعنی جامعه مدنی رو قبول ندارید ///ایا ما حزب داریم؟

  • محمود
    0

    مرد حسابی وضعیت مردم اون بعضی کشورها هم مثل ما هست.بخدا قسم شما ساکت بمونین کسی با شما کاری ناره !!!!!!!!!!!!

  • ب.ر
    0

    کدخدایی تو هم در نظر داشته باش در کشورهای صاحب دموکراسی مسئولین و دولتی های بی کفایت رو علاوه بر اینکه وادار به استعفا می کنند در مواقع لزوم محاکمه شان هم می کنند که اگر کم کاری و نقصان کنند خود مردم محاکمه شان می کنند پس بهتره تو هم زیاد لفاظی نکنی

  • .....
    0

    کدخدا،تن ماهی خوردی فاز کوسه برداشتی؟رای بی رای

  • مورچه
    0

    کدخدا جریمه هرچی باشه میدم اما ب همه دزدان غارتگر که ۴۲سال پول نفت وگاز منو خرج کشورهای بیگانه میکند باصدای بلندفریاد میزنم اهای دزدان دروغگو ر ا ی بی ر ا ی

  • مهدی
    0

    جناب کدخدا من کاندیدم بی هیچ دلیلی رد صلاخیت شد چون خواستین یه فرزنذ شهید اصولگرا بره داخل مجلس،،،،، و چون اعتمادی به شورای نگهبان و مجلس و دولت ندارم رای نمیدم هرگز،،،، حالا میخوای قانون جریمه اجرا کنی بکن،، اعدام که نیست،،، از مردم فقیر و زباله گرد و کولبر و بی اب و برق و بی مدرسه و بی امکانات توقع رای نداشته باش،، از مردمی که پول نونشون رو با گرو گذاشتن کارت ملی شون بدست میارن توقع حضور پرشور نداشته باش،،،

    نظرات شما -
    • ۹
      0

      پس نتیجه گیری می‌شود رای دادن ظلمی ور حق انسان‌های ستم دیده و فقیر این آب‌و‌خاک است پس باید در برابر خدای تعالی هم جوابگو باشیم . رای به ((دزد ))و (( دروغگو )) و (( ارباب رعیتی هرگز))

  • ناشناس
    0

    اولا تو هیچ کشوری شورای نگهبان نیست خودتون را مسخره کردین ما بیایم به منتخبین شما رای بدیم خودتون یکی را انتخاب کنید دیگه دوما شما بدت نمیاد اگه کیفیت زندگیمونم با گینه بیساپو مقایسه کنی ظاهرا البته میرسیم به اونجا هم قبل انقلاب چی بودیم و حالا چی هستیم

  • کریم احمدی
    0

    برو جمع کن کاسه کوزه رو این جناح و آن جناح میکنی خودت رو مسخره کردی یا مردم رو

  • کریم احمدی
    0

    پول بدین به مردم و پژو و پراید بیارین رو ۱۵میلیون تا مردم رای بدن

  • کریم احمدی
    0

    خلاصه جمعش کن با اون ریشت

  • ناشناس
    0

    خب دیگه رفتیم واسه قطع کردن یارانه به علت روی ندادن

  • ناشناس
    0

    مگر کره شمالی یا سوریه

  • کاربر ناشناس
    0

    بهزیستی وکومیت امداد بشما رئ میدهند بسه کد خدائی مردم رئ نمیدهند جریم کن بی سوات گرسنه مان است گرانی

  • ستم‌دیده
    0

    مثلا‌یارانه‌را‌قطع‌میکنید‌کدوم‌کشور‌کره‌شمالی‌منظورته

    نظرات شما -
    • یه کارگر
      0

      نه که الان جیبمونو نمیزنن؟ دارن دست پیش میگیرند وگرنه تمام ثروت ما دستشونه و خودمون حساب نمیکنن

  • محمد
    0

    ما جناح نداریم تو این مملکت کدوم جناح. به قول راننده تاکسیا همشون خودشونن. :))

  • محمد
    0

    ده هزار نفر واسه ریاست جمهوری ثبت نام میکنن آخر سر چار نفر هر کی دوست دارن میارن میزارن جلو مردم. این مملکت این همه نخبه داره، این همه نفرات برتر کنکور که عقل و نبوغشون خیلی بیشتر از خیلیاس، مسولیت مملکت باید دست اونا باشه. بعد خودشون شاکی میشن که چرا مردم اشتباهی رای دادن :))

  • کاربر ناشناس
    0

    همین مونده به زور بریم پای صندوق رائ

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      اتفاقا تو ایران برعکسه یعنی هرچی رای دادیم بدبخت تر شدیم و بی پول تر!!!!این جریمه نیست؟

  • محمود
    0

    رو که نیست سنک پاه قزوین را رد کردی

  • محمود
    0

    اقای کدخدا یه سوال وجدان داشت باش قبل از انقلاب دین واخلاق مردم را با الان مقایسه کنید همه چیز دست میاد.ارباب

  • مش جمعه
    0

    آقای کخدایی؛خوش بحال خودت،با پول بیت المال به دانشگاه حقوق و انگلیس برای تحصیل رفتی و چند زبان دنیا را یاد گرفتی که بیا و بگی درچند کشور اگر رای ندهند جریمه میشوند.اما از آنها دموکراسی و مردم سالاری یاد نگرفتی.نتیجه نظارت استصوابی شما و جنتی آقای عنابستانی هست.

  • ناشناس
    0

    احتمالاً در کشورهایی مثل کره شمالی و نه کشورهای پیشرفته و دموکرات

    نظرات شما -
    • یه ایرانی
      0

      کاش یه ذره عقل داشتند! موندم چه جوری به اینجا رسیدن؟...بیشتر با حرفهاشون مردمو تحریک میکنن و جواب عکس میگیرند

  • هادی
    0

    با سلام ما به عشق رهبری و ولایت مشکلات رو تحمل می کنیم ولی آقای کدخدایی عزیز کدام کشورها جریمه می کنند اگر در انتخابات شرکت نکنند؟ تا جایی که می دونیم فقط کره شمالی انتخابات یک نفره و همیشه هم با 100% آرا و اگر شرکت نکنند اعدام یا اردوگاه کار مجازات میشه ولی کشوری دیگه در دنیا نتونستیم تو اینترنت و سایتها پیدا کنیم اگر مرحمت فرموده اسم این کشورها و نوع مجازات اونها رو اعلام بفرمایید بسیار عالی است . مردم در کشور ما به عشق اسلام و امام و شهدا و رهبری شرکت می کنند با برخی کلمات و حرفها بصیرت مردم رو زیر سوال نبرید بهتر است کاندیداهای متنوع از تفکرهای موجود در جامعه رو در انتخابات اجازه شرکت داده و تایید کنید تا ببینید مردم ایران اسلامی بالاترین درصد مشارکت در انتخابات رو همانند گذشته خواهند داشت این کشور عشق اسلام و ولایت در خون مردم هست با اظهارات خودتون با کلی گویی راه یاوه گویی ضدانقلاب را باز نکنید سپاس

  • ناشناس
    0

    دراکثرکشورها دزدی و اختلاس و رانت و فساد و فرار به کانادا و پولها را ببری و خودت اینجا ظلم کنی و دروغ بگی نیست خوب اینها را هم بگو

  • ایرانی
    0

    راست میگی انقلاب برای شما برکت داشت ههههههههه

  • Rasool
    0

    آقا خوب شد حالا نگفتی در برخی کشورها کسی رو که رای نده با تیر میزنن! آخه از شما چیزی بعید نیست...

  • رضا
    0

    این دیگه کیه معلومه خوش بحالش بوده کیفش کوکه

  • تاتم
    0

    آقای کدخدائی راندمان کاری کل مسئولین نظام =====1000000زیر0(هرکس ملت ایران را خر حساب کرده و اومده 2مقوله اصلاح طلب و اصولگرا راه انداخته سخت در اشباه بوده فقط دنبال چپاول ملت بوده وهستند (یک روزصبح همه چیزتونو این ملت بباد فنا خواهد داد

  • FARID
    0

    جریمه دردش کمتره

  • ایرانی
    0

    یعنی الان شما می‌فرمایید به زور هم شده مردم را سر صندوق میاریم؟ مگه برره است اینجا؟ رای زوری؟ دیگه خودتان هم اعتراف به انتصابی بودن انتخابات اعتراف میکنید.

  • متین
    0

    خب شما همونایی که دزدیشون ثابت شده و اختلاساشون و فامیل بازیاشون گوش فلک رو کر کرده رو دوباره میزارین بعنوان کاندید .تا این پنج شیش نفر هر کدوم یکدوره ریس جمهور نشن ول کن نیستین .مردم یا باید به اینا رای بدن یا اصلا رای ندن ..اگر جریمه هم بشیم رای نمیدیم

  • داو
    0

    ترکیه.مصر .چند تا از کشورهای اروپایی اگر رای ندهید باید کلی جریمه بدید مخصوصا الگو بسیار از شماها ترکیه

  • محمد
    0

    جناب کد خدایی عزیز این خبر چندان لزومی ندارد رای ندادن هم خود نوعی موضع گیری است

  • عزیز
    0

    میشه برای مثال نام چندکشوررااعلام کنید

  • محمد
    0

    جریمه بالاترازاین نمایندگانی مثل عنابستانی که شماگذاشبید تو دامن مردم؟؟؟؟؟؟

  • سینا
    0

    اگرنتیجه رای مابشه عنابستانی آنوقت باید کی جریمه بشه ؟شمایاعنابستانی یااون سربازیا من رای دهنده؟

  • برخی کشورهای دیگه هم بگیم ما
    0

    در برخــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی کشورها هم همه مدل واکسن از هر کشوری باشه وارد میکنن و رایگان به مردمشون میزنن // د ربرخی کشورها هم حقوق معلم هاشون ازحقوق رییس جمهور بیشتر ه /// دربرخی کشورها هم خودرو میدم مردم بعد از یکسال اگر خوشش اومد قسطی پولش رو میده /// د ربرخی کشورها تا سال اول دانشگاه تحصیلات رایگانه /// در برخی کشورها دانش آموزان را اردوهای علمی میبرن به دیگر کشور ها و در اکثر اکثر کشورها حق اعتراض برای مخالفین موجوده حتی میرن پشت درب خونه مقامات هر حرفی را که دوس دارن میزنن . مثه ونزوئلا که خوان گوآیدو رهبر مخالفها هنوز راحت راه میره و زندان ننداختنش و حتی میرن توی کنگره . دیدین که . میرن توی کنگره اونجا رو اشغال میکنن اما کسی رو نمیکشن و محاربه معرفی نمیکنن

  • امید نیکپور
    0

    من رأی بدم که مدیرای بی لیاقت و بی کفایت و آقازادهاشون مملکتو بخورن به حراج بذارن و مردم هر روز فقیرتر و ضعیف تر و بی کارتر بشن، نه عزیز جان من رأی نمی دم شما هم برو تو مجلس تصویب کن جریمه بگیرن من حاضرم جریمه بدم ولی به خائن و وطن فروش رأی ندم، دوست ندارم احمق فرض بشم

  • کوروش
    0

    جناب عباسعلی ماراباسوییس مقایسه نکن درسوییس مردم رییس جمهورشان راانتخاب می کنند نه شورای نگهبان. ماسوسیس هم نیستیم

  • دکتر سید
    0

    احسنت بر جناب دکتر سید کدخدایی . اجرکم عندالله

  • عمو نصی
    0

    از چی ترسیدی؟ از اینکه مردم رای ندن؟ چه جوری می خوای بیاریشون پای صندوق؟ با جریمه!!

  • .
    0

    صحبت های این اقای محترم جز توهین و نمک پاشیدن به زخم های مردم هیچ دستاورد دیگری ندارد

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      در کدام کشور جریمه می کنن ؟ در چین و روسیه کعبه امال شما یا کره شمالی و یمن الگو کشورداریتون ؟

  • حسین
    0

    چه غلط های زیادی

  • سینا
    0

    پس خودتان هم فهمیدید که مردم روی نمی دهند

  • م
    0

    رو که نیست سنگ پاست

  • دلباز
    0

    من خجالت میکشم وقتی مصاحبه این مسولین را میخوانم

  • علی
    0

    من نمی‌فهمم چرا رای دادن مساوی است با گرانی تصاعدی؟

  • م
    0

    اول ببینید تو این مجموعه ای که دارین(فقط شورای نگهبان رو نمیگم کل مجموعه رو میگم) یک نفر اومده از این وضعیتی که پیش آوردین (گرونی-دزدی-فحشا-بی نظمی-فقر-بی عدالتی و...)معذرت خواهی بکنه!؟ آدم وقتی یک مسوولیتی بهش واگذار میشه عواقبش پای اون نوشته میشه و اگر درست نتیجه نده باید معذرت بخواد و کنار بکشه اما امثال شماها مثل کنه چسبیده به قدرت مملکت رو به گند کشیدن

  • ناشناس
    0

    سلام آقای کدخدایی پس شما خبرداری روزگار مردم چقدر سخت شده؟ که کشوره دیگر رو مثال میزنید؟؟؟؟ نکنه کمبود بودجه دارید. دوباره.دلار؟بورس؟کافی نبود؟؟؟؟؟؟؟ شما زندگیت خوبه.غم نان ندارید؟ خوب خدارو شکر شما راحت باشی ما عادت کردیم یه سختی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سرمد
    0

    شوراي نگهبان چشم بينا و زبان گوياي ما در اموري كه به عهده آنهاست مي باشد قانونمند و با صلابت همچون هميشه كارتان را انجام دهيد همه مردم دلسوز و ولايي پشتيبان شما هستند

  • جانباز
    0

    جناب كدخدايى،ازديشب كه اين خبرشماروخونديم از فشار عصبى خوابم نبرده،برادرمن يكبارهم شده درزندگيت يك كم روراست باش،بدان درمقابل مردم فهيم وبيناوباشعور صحبت ميكنيد.ازمخاطبين محترم پوزش ميطلبم،من نه آلبان نشين هستم نه بانظام مشكل دارم،بلكه جانبازو آزاده واقعى هم هستم.آقاى دكترمقايسه قبل وبعد،پس از چهل سال ديگه براى مردم يك مضحكه وجك شده!اگر بخودمان مطمئن هستيم ودرغگونيستم چرابايدهنوزهم كه هنوزه همش ازگذشته بدبگيم وازخودمان تعريف كنيم!؟ يا اگرقصدمان ازرفاه وآسايش هست ياپيشرفت كه خيلى عجيبتره!مثل اين كه دريك همايش ونمايشگاه خودروى بين المللى يك آدم بيسوادوبى تجربه درمقابل مديران توليدخودروى بنزو شورلت....پرايدتوليدداخلى روبابنز s مقايسه وتعريف كنه!؟مضحك نيست؟ شماگفتيدجناحى عمل نمى كنيد؟!مثل اينست كه روزروشن ظهربه مردم اطرافتون بگيدالان شبه وشمانمى فهميد!!واقعاً درسته؟چرا اينقدردروغ؟واقعاًشمامسلمان نيستيد؟الان ميانگين درآمد مامردم عادى نه شمامسئولين ١٥٠دلارهستش!اين خجالت آورنيست؟كجاست عمل به مرقانون،پس اينهمه دزدى،اختلاس،رانت،مفاسداقتصادى،ناامنى،بى ثباتى اقتصادى،گرانى،تعدى،آشنابازى،رابطه بازى،آقازاده هاو..... كه مامردم عادى به راحتى ميبنيم ولى شمااصلاًنميبيند؟!؟! جناح بازى وجنگ قدرت وتشنگى قدرت!يعنى شمامتوجه نيستيد،مجلس،دولت،روحانيت و.....حرف آخراينكه جناب كدخدائى قبل ازانقلاب اسلام يك روداشت آنهم صداقت،صلح،آرامش،اميد،دوستى،يك رنگى،ثبات،ولى بعدازانقلاب وامام(ره)شماوامثال شما ازاسلام دورو به مردم نشان دادييد،روى ديگراسلام دررفتارشما،دروغ،حيله، فريب،ظلم،دزدى،دشمنى،جنگ،تبعيض،قحطى، جنگ قدرت،تهديد،ريا،ريا،ريا،عوامفريبى،ثروت اندوزى،فقر،و..... وانقلاب هم به همين شكل،آقاى كدخدائى فردا روزقيامت بخاطراين عملتون چه جوابى به پيامبروائمه خواهيدداشت، داريدمردم روبه اسلام بدبين ميكنيدوكردييد!انقلاب كه جاى خوددارد!؟!؟يك كم بترسيد

  • آدمیزاد
    0

    جسارت به خر نشه ، تا کی باید ..... حسابمان کنند ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها