استاندار قزوین:

قزوین ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارد

استاندار قزوین گفت: با توجه به واحدهای فراوان صنعتی و کشاورزی و جمعیت تحت پوشش قابل توجه قزوین در تامین اجتماعی، این استان ظرفیت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی این دستگاه (شستا) دارد.

قزوین ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارد

هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، گفت: قزوین یک استان تاریخی، اقتصادی، صنعتی و تاریخی است و هفت هزار سال سابقه شهرنشینی و سکونت دارد و یک دوره هم پایتخت ایران بوده است.

او با بیان اینکه بزرگان بی شماری در این استان پرورش یافته‌اند، افزود: در منطقه تاکستان با وجود اقوام تات که جزو ریشه‌های ایران باستان هستند تاریخ و فرهنگ دیرینه قزوین بیشتر نمایان می‌شود.

استاندار قزوین ادامه داد: این استان در حوزه میراثی و تاریخی دارای میراث‌های بی بدیلی است که می‌تواند از طریق حوزه گردشگری به اقتصاد کشور بسیار کمک کند.

جمالی پور بیان کرد: با توجه به اینکه دنیا به دنبال اقتصاد گردشگری است، میراث طبیعی قزوین می‌تواند یک ظرفیت بی بدیل برای اقتصاد استان و کشور باشد.

او گفت: دشت قزوین همواره مورد توجه مسئولان عالی رتبه کشور بوده و به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری مطرح شده است.

استاندار قزوین ادامه داد: استان قزوین در حوزه صنعتی پیشرو است و اولین شهر صنعتی کشور با حضور صنایع مهمی در این استان بنا نهاده شد که متاسفانه برخی از آنها به دلایل سوء مدیریت با چالش مواجه شدند ولی رویش‌های دیگری در این شهر صنعتی رقم خورده که یکی از ظرفیت‌های بزرگ تولید این استان است.

او اضافه کرد: این ظرفیت‌های صنعتی یک پتانسیل برای سازمان تامین اجتماعی نیز هستند چون تمامی نیروهای این مجموعه ها، تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

جمالی پور ادامه داد: این ظرفیت اقتصادی در خدمت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و قزوین برای این سازمان باید بسیار مهم باشد چون علاوه بر نیروهای تحت پوشش، بسیاری از واحدها زیرمجموعه شستا هستند و ظرفیت‌های اقتصادی خوب و عظیمی را در اختیار این سازمان قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه می‌توانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را برای سرمایه گذاری شستا در استان در اختیار آن قرار دهیم، افزود: استان قزوین در چهارراه ۱۱استان قرار دارد و به زودی آزادراه چرمشهر به آبیک نیز افتتاح می‌شود که بهره برداری از رینگ ترددی جنوب به شرق و شمال غرب کشور را تسریع می کند و یک ظرفیت دیگر را به استان قزوین اضافه می‌کند و به جاذبه‌های سرمایه گذاری در این استان می‌افزاید.

استاندار قزوین گفت: باید از ظرفیت‌های درمان تأمین اجتماعی بیشتر بهره بگیریم و پوشش‌های درمانی این سازمان در حاشیه شهرهای قزوین افزایش یابد و جمعیت استان بهره بیشتری از این ظرفیت ببرد.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها