دفتر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

امروز در آئینی با حضور مسئولان استانی و اصحاب رسانه، دفتر خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

دفتر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

جعفر مردانی هفتم بهمن‌ماه در آئین افتتاح دفتر خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش کلیدی در هدایت‌گری افکار عمومی جامعه دارند، اظهار کرد: باید پس از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات رقابت جای خود را به رفاقت بدهد و خانه مطبوعات جایگاهی برای ایجاد همدلی در بین اصحاب رسانه باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شان و جایگاه اصحاب رسانه باید حفظ شود، همچنین این قشر باید مدیران را در راستای توسعه همه‌جانبه استان یاری کنند.

وی با بیان اینکه نقد در رسانه‌ها باید سازنده و راهگشا باشد، خاطرنشان کرد: تمامی مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود در برابر رسانه‌ها باشند، اکنون در آستانه آغاز دهه مبارک فجر هستیم، تمامی خدمتگزاران جمهوری اسلامی باید در این ایام فرصت را مغتنم بشمارند و پاسخگوی عملکرد خود باشند و دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل را برای مردم تبیین کنند.

مردانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در خردادماه سال آینده، گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار مولفه اصلی در هر انتخاباتی است، اصحاب رسانه می‌توانند مسئولان را در امر مشارکت مردمی یاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر نقش اصحاب رسانه در امر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در ایام شیوع کرونا، یادآور شد: این قشر در ۱۱ ماه گذشته همراه با مسئولان و پا به پای کادر درمان در صحنه اطلاع‌رسانی حضور داشتند، نباید اجازه دهیم عادی‌انگاری مردم موجب افزایش شیوع مجدد این بیماری در کشور شود.

وی افزود: اصحاب رسانه باید با آگاهی‌بخشی در جامعه حساسیت برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بالا ببرند، متاسفانه کرونا کشور را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

مردانی تاکید کرد: متاسفانه کرونا موجب افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی آمار آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، قتل، خودکشی و .. شده است، اصحاب رسانه‌ می‌توانند با هم‌افزایی، مسئولان را در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی یاری کنند.

رسانه‌ها به دنبال سیاه‌نمایی نباشند

در ادامه ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید جایگاه و شانیت رسانه‌ها در استان ارتقا پیدا کنند، بنابراین استقلال خانه مطبوعات برای رسیدن به این امر مهم باید در اولویت قرار بگیرد، درصدد هستیم برای احداث خانه مطبوعات قطعه زمینی را اختصاص دهیم و با تزریق اعتبار عملیات اجرایی خانه مطبوعات آغاز شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید در شرایط کنونی کشور، رسانه‌ها به دنبال سیاه‌نمایی باشند، افزود: یکی از ضروریات فعلی کشور امیدافزایی و ایجاد فضای نشاط است و باید در راستای امیدافزایی گام برداریم.

شریفی تاکید کرد: مخالف نقد و انتقاد سازنده نیستیم، نقدها باید در راستای ایجاد تحرک برای توسعه در بین مدیران و مجموعه‌های اجرایی باشد و موجب پیشرفت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حمایت از رسانه‌ها از وظایف مسئولان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خانه مطبوعات مکانی برای پیگیری مسائل و مشکلات اصحاب رسانه باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها