مجلس انقلابی چرا درباره عملکرد قالیباف و تخلفات عیسی شریفی تحقیق نمی‌کند؟

چرا نمایندگان مجلس که وظیفه نظارتی دارند، پرونده عیسی شریفی را بررسی نمی‌کنند و از همکار خود نمی‌پرسند که چگونه فقط یک نفر مسئول فساد در پرونده فساد در شهرداری تهران است و خبری از همراهان و همکاران رده‌بالای او نیست؟

مجلس انقلابی چرا درباره عملکرد قالیباف و تخلفات عیسی شریفی تحقیق نمی‌کند؟

کارکرد مجلس شورای اسلامی با روی‌کارآمدن مجلس یازدهم در حال تغییر است و جز حاشیه و دخالت در کار قوه مجریه و اظهارنظرهای جنجالی علیه دولت، حال شکایت از رئیس‌جمهور و وزرا و مسئولان هم به حیطه وظایف اصلی مجلس اضافه شده است.

درست است که مجلس وظیفه نظارتی دارد اما سؤال مهم آن است که چرا نظارت را از خود شروع نمی‌کنند؟ مثلا پرونده عیسی شریفی را بررسی نمی‌کنند و از همکار خود نمی‌پرسند که چگونه فقط یک نفر مسئول فساد در پرونده مهم فساد در شهرداری است و خبری از همراهان و همکاران رده‌بالای او نیست؟ یا خیلی ساده‌تر آیا درباره جرم توهین به رؤسای قوا و اتهام‌زنی بدون سند و مدرک در کتاب قانون جست‌وجویی کرده‌اند تا بدانند اگر قانون برای همه برابر است آنها باید به دنبال اجرای آن برای همکاران خاطی خود باشند؟

آیا تاکنون به‌عنوان نماینده مردم در عمل توانسته‌اند گامی برای کاهش فشار اقتصادی بردارند؟ آیا نوشتن قانون برای دوختن لباس ریاست‌جمهوری برای نامزد مورد حمایت بهارستانی‌ها، حرکت در مسیر درست نمایندگی است؟ نوشتن طرح‌هایی بدون کارشناسی دقیق و با ادبیات دور از زبان حقوقی چگونه توجیه‌پذیر است؟

نمایندگان مجلس یازدهم به کل در حاشیه هستند و گاهی شاید نظری بر متن بیندازند. رئیس مجلس به سفر استانی می‌رود و در نقد امور عمرانی و اجرائی که حیطه وظایف قوه مجریه است سخنرانی می‌کند و وعده و وعید هم می‌دهد، یک نماینده مجلس خود را ارجح بر مردم عادی می‌داند و بر صورت سرباز مملکت سیلی می‌زند و آن دیگری می‌گوید نماینده نشده تا دناپلاس سوار شود و شاسی‌بلند می‌خواهد و خلاصه کم مانده کمپین یک نماینده، یک حاشیه به راه بیفتد.

در این بین پول بیت‌المال است که صرف نمایندگان مجلس شده است.

اگر نظارت نمایندگان مجلس منجر به برخورد با هر نوع فساد و قانون‌گریزی شود امری قابل حمایت و پسندیده است اما وقتی رنگ‌وبوی حزبی به خود می‌گیرد، جای سؤال دارد که نتیجه چه خواهد بود. عملکرد دولت در چهار سال اخیر قابل حمایت نیست اما مجلس یازدهم هم تاکنون در راستای وظایف و اختیارات خود عملکرد قابل‌دفاعی نداشته و جز حمله بی‌نتیجه اما پرهزینه به دولت کار دیگری انجام نداده است.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ساناز
    0

    خبر فوری چرا درباره گند کاری های دولت روحانی چیزی نمیگی؟

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      دولت که ادعای انقلابی گری را ندارد دولت مردمی است این مجلس است که ادعای مجلس انقلابی را دارد بنابراین هر گندی بزند باید پاسخگو باشد شفافیت آراء چه شد؟ انجام سفرهای استانی با پول بیت‌المال برای تبلیغات زود هنگام ریاست جمهوری چرا؟ گرفتن دناپلاس چرا؟ چون انقلابی هستند باید پراید می گرفتند. زدن تو گوش مأمور قانون چرا؟ تصویب قوانین غیر قابل اجرا چرا؟ توهین کوچه و بازاری از تریبون مجلس به رئیس جمهور چرا؟ عدم شفافیت آراء چرا ؟ عدم اعلام دریافتی نمایندگان چرا؟ شام نهار رایگان آنهم لاکچری چرا؟ خرید رایگان از فروشگاه مجلس انواع و اقسام وسایل خانگی تا خواربار و گوشت و نخود ولپه و یخچال و تلویزیون و ... چرا؟ دروغ و تهمت چرا پس نام خود را مجلس انقلابی نگذارند وبا نام انقلاب دیگران را نکوبند . من به عنوان یک شهروند مجلس انقلابی که بهتر است با توجه به عملکردش در این چند ماه باید اسمش را مجلس انتقامی گذاشت نمی خواهم باید مجلسی باشد عادی ولی وظایف خود را درست انجام دهند

    • ب ساناز.منم مختار
      0

      چون رییس جمهور دزد نیست اختلاس گر نیست منتخب یه ملته ادب دارد و اول شخص اجرایی مملکت هست و حسودان به صندلی ریاست جمهوری چشم دوخته اند در صورتیکه این لباس به قامتشان،نمی آید رییس‌جمهور به برادرش اتهامی وارد شده و بی رو درباستی او را به قانون سپرده فارغ از درستی یا نادرستی اتهام گرچه هنوز چیزی اثبات نشده .چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی.

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه همه مسئولین چه اصلاح طلب ویا اصولگرا برای منافع شخصی و جناحی خود کار میکنند وخدمت به مردم هم شعار است اره مردم که بازیچه سیاست کثیف انها هستند کافی است سری به دارایی و حقوق انها بزنیم و یا زندگی اقازاده های انها را نگاه کنیم متاسفانه بیت المال مال انهاست نگاه کنید برادر ریئس جمهور فعلی و قبلی در سیستم مدیریتی انها چکار میکند

    نظرات شما -
    • پیام ایران
      0

      لعنت خدا بر خبر فوری که طرفدار گندکاری های دولت بی لیاقت است

  • آریایی
    0

    با دستمال کثیف نمیتوان شیشه کثیف را پاک کرد !!!!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    درود درست میگه

  • علی
    0

    واقعاً انقلابی رو در چی میبینه این مجلس؟

  • استاد اسناد
    0

    پس میر سلیم چیزهایی که گفت همچی،بیراه نبود به مرتضی علی قسم رای من قالیباف بود اما با این وضعیت برگشت.مرا بگو که به میرسلیم بد گفتم....خداوندا ما را از قحطی و دروغ و خشکسالی نجات دهد.

  • سامان
    0

    عزیزان حواستون باشه یکسری ملتو ساده گیرآوردنددنبال تطهیر اصلاح طلبان هستند.انگار نه انگار که باعث خانه خرابی ملت شدند ..نه در اقتصاد نه سیاست نه فرهنگ ....وای خدای من برجام برجام ......گوششان به ذهن جان کری وترامپ.....ای خدا چرا اینا نمی فهمند گرگ گرگه....فقط به فکر تارومار هست .ولی عجبا ده تا دولت در آمریکا اومدند و رفتند.نتونستند جنگ راه بیندازند باایران ......ولی غافل ازاینکه اینا خودشان زحمتو کم کردند با.بمب غفلت خودشان را منفجر کردند.

  • خسرونژاد
    0

    متاسفانه وقوع فسادهای کلان توسط برخی از مسئولان بلند مرتبه در هر سه قوه و پایین بودن امکان تأدیب و مجازات این مفسدان از سوی مراجع ذیصلاح بواسطه امکان بالای آلوده بودن این مراجع به فساد،موجب گردید تا بزرگترین فساد از سوی بزرگترین صاحب منصب با کمترین هزینه ریسک انجام یافته و انجام فساد برای مدیران میانی توجیه پذیر و به راحتی صورت پذیرد. چقدر سخت میشود راحت پذیرفت که مفسد بودن قائم مقام یا معاون یا برادر مافوق نمیتواند حتی ذراه ائی دلیل بر امکان فساد مافوق باشد و چقدر راحت میتوان بسختی امکان مبارزه با فساد و نابودی مفسدان را باور داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها