آیا دود سیگار موجب انتقال ویروس کرونا می‌شود؟

به گفته یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا ویروس کرونا ممکن است از طریق دود سیگار منتقل شود.

آیا دود سیگار موجب انتقال ویروس کرونا می‌شود؟

ویروس کرونا، قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و ممکن است از طرق مختلف به راحتی از فرد مبتلا به فرد سالم انتقال داده شود. اما سوال اینجاست دود سیگار نیز مانند عطسه و سرفه باعث انتقال کووید ۱۹ می‌شود؟

علیرضا ناجی در گفت‌وگو با میزان گفت: ممکن است، دود سیگار سبب انتقال کووید شود چرا که هر چیزی که باعث انتقال تنفس به بیرون می‌شود، می‌تواند عامل منتقل شدن این ویروس باشد و شخصی که به کرونا مبتلا باشد، می‌تواند از طریق نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه و عطسه سایر افراد را بیمار کند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه نفس کشیدن کمتر از همه ویروس را پخش می‌کند و به ترتیب احتمال انتقال ویروس در صحبت کردن، سرفه و عطسه افزایش می‌یابد، افزود: بهتر است، افرادی که که مبتلا به کرونا هستند هنگام خوابیدن پنجره کوچکی باز بگذارید تا تهویه هوا صورت گیرد و ویروس خارج شود، چرا که نفس کشیدن باعث انتقال ویروس می‌شود.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی آزمایشگاه مسیح دانشوری ضمن اشاره به اینکه صحبت کردن هم می‌تواند باعث انتقال ویروس کرونا شود، اظهار کرد: سرفه و عطسه بیش از همه موجب انتقال ویروس می‌شوند و به همین دلیل بیشترین موارد انتقال ویروس را مربوط به ذرات تنفسی در عطسه و سرفه می‌دانیم و درباره سطوح کمتر صحبت می‌کنیم؛ البته احتمال انتقال کرونا از طریق سطوح را رد نمی‌کنیم و، ولی میزان اثردهی کمتر است.

منبع: تابناک

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها