محمد هاشمی: شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم

محمد هاشمی گفت‌: باید شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم؛ یعنی همه جریان‌های سیاسی این فرصت را داشته باشند که چهره‌های شاخص خود را در معرض رأی عمومی بگذارند.

محمد هاشمی: شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم

انتخابات ۱۴۰۰ چهار ماه و سه هفته دیگر برگزار می‌شود آن هم در شرایطی که نسبت به میزان مشارکت در این اتفاق مهم شک و گمان‌های جدی وجود دارد. به همین دلیل افرادی هستند که با تشریح شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مطلوب، الزامات لازم را به دست‌اندکاران گوشزد می‌کنند.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جمهوریت یعنی اینکه در اداره کشور باید به مشارکت مردم بها داد و نماد مشارکت، انتخابات است. انتخابات البته باید در فضایی برگزار شود که جامعه برای رأی دادن انگیزه کافی داشته باشد. در انتخابات‌هایی که طی این سال‌ها برگزار شده، مردم از لحاظ مشارکت آمار قابل قبولی را به ثبت رسانده‌اند، هرچند در یکی ۲ مرحله هم بنا بر دلایلی مشارکت پایین بوده است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: به همین دلیل باید کاری کرد تا مردم به حضور در انتخابات ۱۴۰۰ رغبت داشته باشند. البته نباید از جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه هم که تلاش دارند بین نظام و مردم فاصله بیندازند به سادگی بگذریم. در واقع مهم این است که طوری در داخل عمل کنیم تا تحرکات بدخواهان را خنثی کنیم.

او توضیح داد: نکته مهمی که در بالا بودن مشارکت در هر انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که حتماً باید شرایط را برای رقابتی شدن انتخابات فراهم کنیم؛ یعنی همه جریان‌های سیاسی این فرصت را داشته باشند که چهره‌های شاخص خود را در معرض رأی عمومی بگذارند. در واقع تجربه نشان داده اگر این‌طور نباشد، با انتخاباتی سرد مواجه خواهیم شد.

هاشمی افزود: بعضی رفتارها می‌تواند سلامت انتخابات را به طور جدی تهدید کند؛ مثلاً این روزها می‌بینیم که برخی از مسئولان با استفاده از موقعیت و امکانات ملی به سفرهای استانی می‌روند تا از این طریق خودشان را به افکار عمومی بشناسانند که این کار عدالت را در رقابت کمرنگ می‌کند. البته مردم هوشیار هستند و همواره ثابت کرده‌اند که واکنشی منفی به سوءاستفاده‌گران نشان خواهند داد.

محمد هاشمی در پایان گفت: مردم نسبت به بیت‌المال حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل به رفتارهای غیرقانونی پاسخ لازم را خواهند داد.

چکیده گفت‌وگو با محمد هاشمی

-نماد مشارکت، انتخابات است
-انتخابات باید در فضایی برگزار شود که جامعه برای رأی دادن انگیزه کافی داشته باشد
-همه جریان‌های سیاسی باید فرصت داشته باشند چهره‌های شاخص‌ خود را در معرض رأی عمومی بگذارند
-مردم واکنشی منفی به سوءاستفاده‌گران نشان خواهند داد

منبع: اعتمادآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • بی سواد
    0

    قربون آدم چیز فهم...

  • آقامحمدخان
    0

    اینکه نیروی با سابقه درخشان ندارید مشکل شماست بزرگوار اینکه همه تکیه تان بر شیوه های رای گیری حسن روحانی و اصلاحاتی ها و کارگزارانی هاست مشکل شماست اینکه بخواهید بعد از حمایت از حسن روحانی شانه از بار مسئولیت خالی کنید و بگوئید کی بود کی بود من نبودم مشکل شماست طرفداران شما از شما نامید هستند امید مردم به افراد شما نبود که با نیامدن شما برطرف شود به وعده هایی بود که دروغ بود و عملی نشد عملکرد شما مردم را نا امید کرده و می ترسید از اینکه با آمدن یک جوان انقلابی انبوه کندی هایتان برملا شود؟ برا نمونه به عملکرد اصلاح طلب ها در شورای شهر طهران نگاه کنید و با ادوار قبل مقایسه کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر منظورتون از عموم مردمه بدونید که مردم به هیچ جناهی رای نمیدن اینهمه جناح جناح میگین یه بارم از جلگیری از دوزدیها رانت بدبختی مردم بیکاری طلاق ازدواج جوونا مسکن و بیماری وهزاران درد بی درمان بگین امثال تو خجالت نمیکشین همش از انتخابات بلغور میکنید ؟

  • یبی
    0

    مثل خدا بیامرز خودش هستی محمد اقا

  • ممد
    0

    ما که هیج موقع رای نمی دادیدم من موندم بعضی به چه چیزی دلتان خوش رای بدید اون کسی که می خواهد رئیس جمهور بشه از قبل خودشون یکی انتخاب شده صف رای گیری نمایشی همش

  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه هر انسانی مورد تایید شورای نگهبان باشد از هر جناحی چه چپ و چه راست ریئس جمهور شود فرقی نمیکند مهم این است فردا هر سیاستی که خواستند انجام دهند مردم را مقصر جلوه دهند و بگویند خودتان کردید مثل خودرو فرسوده ای میماند که ماهر ترین راننده هم روی ان بگذاری تضمینی برای رسیدن به مقصد نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    چنان مردم به خاک سیاه نشوندنین که دیگه کسی رغبت نمیکنه پای صندوق برود

  • محمد
    0

    خبرگزارى خبر فورى من از مخاطبان هميشگى شما هستم اما متاسفانه در نظر سنجى انتخابات ١٤٠٠ نام محمود احمدى نژاد را حذف كرديد بنظرم اين رسانى شما ميلى است اعتماد سازى كنيد چرا از نام احمدى نژاد ترس داريد بزارين مردم ايشان را حذف كنند نه شما بصورت يكطرفه

  • وطن
    0

    احمدی نژاد بیاد تنور انتخابات داغ داغ میشود

  • ناشناس
    0

    رفراندوم بذارین تا با شور بیاییم

  • ابراهیم حامدی
    0

    انشاالله خبر مرگتون بیاد.ول کن این مملکت و مردم نیستید

  • کفش پاره
    0

    درود برفهم وشعورمردم که شماهارا شناخته ودیگه فریب ملاکان زمین خوار وبرده داران مدرن رانمی خورند

  • نوبر
    0

    میشه بگی کارخانه پشم وشیشه که زدی آدرسش کجاست ؟

  • بابا نان ندارد
    0

    تا بازهم کارگزاران و حزب توسعه به لفت و لیس خود ادامه بدهند. مردم هرگز دیگه گول این گروههای بدون هویت اعتماد نخواهند کرد. شما چرا پاسخ این 35 سال خرابکاریتون را نمی دهید. با چه رویی چسبیده اید به قدرت. منظورم هم چپ است هم راست که ادعای انقلابی گری دارند.

  • محمد
    0

    خجالت نمیکشید با فریب مردم وحمایت از روحانی هشت سال چه بر سر ملت آوردید؟ خوب زیر دندونتون مزه کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها