نوبخت در میان تجمع کنندگان مقابل سازمان برنامه و بودجه:

در سال 1400 موانع همسازان سازی حقوق بازنشستگان برطرف می شود

ظهر امروز جمع کثیری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تبعیض درافزایش حقوق بازنشستگان میان آنها و بازنشستگان لشگریو کشوری، مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور تجمع کردند.

در سال 1400 موانع همسازان سازی حقوق بازنشستگان برطرف می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور در میان آنها حاضر شد و از تلاش‌های صورت گرفته برای این منظور سخن گفت.

دکتر محمدباقر نوبخت در جمع بازنشستگان معترض گفت: از ابتدای امسال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در دستورکار قرار گرفت. ۵۰ هزار میلیارد تومان به تفکیک ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای صندوق لشکری و کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه طبق مصوبه دولت تخصیص داده شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه این ارقام در تامین اجتماعی شامل ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌شد و در مورد بازنشستگان لشکری و کشوری دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌داد؛ تقسیم این ارقام میان دو جمعیت متفاوت، باعث دریافتی‌های متفاوت هم شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه متناسب سازی حقوق برای بازنشستگان لشکری و کشوری به طور کامل انجام و پرداخت شده است؛ ادامه داد: مطلع شدم که این موضوع برای بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت ۳۰ درصدی انجام شده است. چرا که بر اساس بند و تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، سازمان تامین اجتماعی فقط سی درصد دریافتش را می‌توانسته برای همسان سازی حقوق بازنشستگان صرف کند. از این رو با ارائه لایحه دو فوریتی در آذر ماه سال جاری از مجلس محترم درخواست کردیم که این منع قانونی مرتفع شود تا از نظر حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز تخصیص کامل بگیرند. با تصویب این قانون دریافتی شما به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

نوبخت با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این منع قانونی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برداشته شده و حتی منابع مالی لازم نیز برای تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال بعد هم در لایحه بودجه لحاظ شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب این دو قانون، نگرانی بازنشستگان محترم، مرتفع شود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عادل
    0

    حتما باید این خیل عظیم سالخورده و زحمت کشیده را که با وجود کرونا دست از جان شسته برای احقاق حق مسلم و قانونی خود به خیابان بکشانند تا مشکلشان شنیده شود ؟ باور کنید بسیاری از اینان حد اقل بگیر و تنها نان اور خانواده و فرزندان بیکار خود نیز میباشند بی توجهی به خواسته مشروع و قانونی انان تبعات ناخوشایندی در پی خواهد داشت....

  • کاربر ناشناس
    0

    اگه باز دروغ نباشه

  • فرهنگی بازنشسته
    0

    بازنشستگان تامین اجتماعی سواد ندارن ها بازنشستگان کشوری میگیرند چه ربطی به هم دارندند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها