یک روحانی ممنوع التصویر: فیلم ۴ شنبه سوری، سراپا اشکال دارد

حجت‌الاسلام نقویان با حضور در برنامه اینترنتی «کاکتوس» درباره زمانی که در شورای صدور پروانه نمایش اکران در وزارت ارشاد بوده است، توضیح داد.

یک روحانی ممنوع التصویر: فیلم ۴ شنبه سوری، سراپا اشکال دارد

به گزارش خبر فوری و به نقل از خبرآنلاین، وی درباره حضورش در شورای صدور پروانه نمایش فیلم‌ها در دوره وزارت صفار هرندی گفت: «پس از مدتی که در این شورا حضور داشتم، دیدم نمی‌توانم با نظرات دیگران کنار بیایم و آنچه مدنظر داشتم صورت نمی‌گرفت.»

نقویان درباره فیلمی که مخالف اکرانش در آن دوره بود، بیان کرد: «اولین فیلم‌های آقای فرهادی به نام «چهارشنبه‌سوری» بود، این فیلم همه روندش سراپا اشکال دارد و بی‌خودترین فیلمی بود که من دیدم.»

او در پاسخ به این‌که این فیلم به یکی از معضلات جامعه که خیانت است، می‌پردازد، توضیح داد: «این فیلم اصلا نامش چه ربطی به خیانت دارد، در خارج وقتی که یک اثر تولید می‌شود، نامش به نحوی است که شما را با محتوای آن آشنا می‌کند. این فیلم «مارمولک» هم که ساخته شد از یک اثر خارجی بود که «ما فرشته نیستیم» نام داشت و ما به جای آن این اسم را برایش گذاشتیم.»

او همچنین گفت: «این فیلم زهری را بدون اینکه پادزهری را برایش ایجاد کند، در جامعه پخش می‌کند، فیلم خوب چنین نیست بلکه باید شبیه داروخانه باشد. اینکه همان چیزی که مردم در جامعه می‌بیند را فیلم کنیم، فیلمساز بزرگی نیستیم. این فیلم باید مشکلی که باعث شد این مرد به سراغ یک زن دیگر برود را بیان کند.»

نقویان ادامه داد: «من این فیلم را با دید مشتری‌مدارانه دیدم و حاضرم سر آن با آقای فرهادی مناظره کنم، یک فیلمساز خوب باید دردهای جامعه را همراه با راه‌های درمان آن بیان کند.»

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها