هشدارها برای خیز دوباره کرونا در اصفهان جدی‌تر شده است

با عادی انگاری مردم و به ویژه جوانان روزهای سرنوشت‌سازی را در پیش داریم روزهایی که اگر این سطح از رعایت دستورالعمل‌ها ادامه داشته باشد نتیجه‌ای جز بازگشت به دوران سیاه کرونا در انتظارمان نخواهد بود.

هشدارها برای خیز دوباره کرونا در اصفهان جدی‌تر شده است

اخبار رسیده از بهداشت و درمان استان از این حکایت دارد که سطح رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک نسبت به ماه گذشته پایین‎‌تر آمده است. روزهای سرنوشت‌ساز در مقابل کرونا از عادی‌انگاری جوانان، حضور بی‌ملاحظه در اماکن عمومی تا نگرانی از ویروس جهش یافته انگلیسی در روزهایی که بیم اوج گیری موج چهارم کرونا رو به افزایش است این ویروس مرموز دست روی دست نگذاشته است و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از چهارم تا پنجم بهمن 125 مورد جدید مبتلا شناسایی شده و از این تعداد 79 نفر با علائم حاد بستری شدند.

با عادی انگاری عموم مردم و به‌ویژه جوانان روزهای سرنوشت‌سازی را در پیش داریم روزهایی که اگر این سطح از رعایت دستور‌العمل‌ها ادامه داشته باشد نتیجه‌ای جز بازگشت به دوران سیاه کرونا در انتظارمان نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر این که هنوز هیچ نشانی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان مشاهده نشده خبر افزایش 12 درصدی مبتلایان جوان را رسانه‌ای کرده و از خانواده‌ها خواسته مراقب حضور و تردد جوانان در مکان‌های پرتجمع و سهل‌انگاری آنها در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه استان گفته این نهاد مردمی توانسته تاکنون 66 درصد از جمعیت استان را غربالگری کند و در مجموع 229 هزار فرد در معرض مبتلا به ویروس را شناسایی کند.

اما در این بین پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز با عادی انگاران و متخلفان از محدودیت‌ها تعارف نداشته و به گفته سرهنگ محمدی فقط در شب چهارشنبه دوم بهمن 3400 خودرو به علت نقض ترددهای شبانه اعمال قانون شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: متاسفانه از حدود یک هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها رو به افزایش است.

بهروز کلیدری افزود: در یک ماه قبل از هفته گذشته تعداد بیماران به تدریج کاهش یافت ولی متاسفانه در یک هفته اخیر روزانه 5 تا 10 بیمار به بیماران بستری اضافه شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 420 بیمار بستری در بیمارستان‌ها بستری هستند گفت: این آمار همانند آمار تیر و مرداد که با موج جدید بیماری مواجه شدیم به نظر می‌رسد با موج بعدی از بیماری و بستری در بیمارستان‌ها مواجه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: ساده انگاری غیرمنطقی در جامعه شکل گرفته و متاسفانه بازگشایی‌ها بسیار غیرمنطقی در حال انجام است و مردم هم این تصور را پیدا کردند که بیماری تمام شده و شرایط عادی دوباره در زندگی‌ها برقرار شده است.

کلیدری تصریح کرد: ساده انگاری به ویژه در قشر جوانان منجر شده بیماری هم شیوع مجددی پیدا کند و هم جوانان بیشتری را در استان به این بیماری مبتلا کند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها