رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

‌نگران‌ شیوع مجدد کرونا در اردبیل هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حالی که کاهش تدریجی آمار ابتلا به ویروس کرونا تنها روزنه امید برای مهار بیماری است امّا نگرانی از شیوع مجدد آن به همان وضعیت پابرجاست.

‌نگران‌ شیوع مجدد کرونا در اردبیل هستیم

شهرام حبیب‌زاده امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در حالی که کاهش تدریجی آمار ابتلا به ویروس کرونا تنها روزنه امید برای مهار بیماری است امّا نگرانی از شیوع مجدد آن به همان وضعیت پابرجاست.

وی با اشاره به این که طبق آمار به دست آمده همچنان بیشترین بستری بیمار کرونایی مربوط به شهرستان اردبیل است، بیان کرد: وضعیت شهرستان‌های پارس‌آباد و خلخال در وضعیت زرد قرار دارد و مابقی شهرستان‌ها در حالت آبی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان نسبی است و به همین منظور انتظار می‌رود مردم دقّت و حساسیّت بالایی نسبت به کاهش رفت و آمدها و برگزاری تجمّع و دورهمی‌ها داشته باشند.

حبیب‌زاده ادامه داد: با توجه به این که محافل و دورهمی‌ها در شیوع کرونا مؤثر بوده به همین منظور انتظار می‌رود رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرّر دست‌ها با آب و صابون مورد توجه واقع شود و در این زمینه هدف اصلی کاهش شیوع بیماری است.

وی تصریح کرد: روند کاهشی با وضعیت نسبتاً پایدار ادامه دارد و با آبی شدن وضعیت شیوع کرونا امیدواری برای مهار کرونا در استان افزایش یافته و انتظار می‌رود با ادامه شرایط پایدار کنونی بتوانیم این دو شهرستان را هم به وضعیت آبی برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: بی‌توجهی شهروندان به مسائل بهداشتی نتایج منفی به دنبال دارد که به همین منظور نیاز است از عادی‌انگاری مردم جلوگیری شود و در این زمینه نسبت به حفظ و بهبود وضعیت فعلی شیوع کرونا اقدام شود.

حبیب‌زاده تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل بیماری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش شکننده بودن وضعیت کمک شایانی داشته باشد که انتظار می‌رود با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام یابد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها