معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

مناسب‌سازی معابر حق قانونی شهروندان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مناسب‌سازی معابر حق قانونی شهروندان است.

مناسب‌سازی معابر حق قانونی شهروندان است

گودرز امیری در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی که امروز چهارم بهمن‌ماه برگزار شد، با اشاره به تعمیر و تجهیز ساختمان فرمانداری‌های‌ استان، اظهار کرد: استانداردهای لازم جهت رفت‌وآمد معلولین، سالمندان در این ساختمان‌ها رعایت شود و هر چه سریع‌تر امکانات خوب و سهل جهت استفاده جانبازان و معلولین فراهم گردد و فرمانداران هرماه جلسات ستاد مناسب‌سازی را در سطح شهرستان برگزار و مصوبات و اقدامات آن را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

وی با تأکید به شهرداران لرستان تصریح کرد: باید همت کنیم که مناسب‌سازی به نحو احسن انجام گردد تا زمینه حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه فراهم شود تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابر با دیگر شهروندان برخوردار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بعد از ارائه گزارش توسط شهردار بروجرد در این جلسه با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی بهزیستی، شهرداری و نظام‌مهندسی و در جهت تأمین رفاه افراد دارای معلولیت انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است که باید در تمام شهرستان‌ها صورت گیرد و تحقق این امر مستلزم همت مردم و مسئولان شهرستان است.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیاده‌رو از زیرساخت‌های مهم شهری و مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش از فضای عمومی شهر و ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده از لحاظ زیباسازی و تعاملات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: متأسفانه شهرداری خرم‌آباد در سنوات گذشته در بعضی از نقاط که داری شیب است برای عبور و مرور اقدام به ساخت پیاده‌روها به‌صورت پلکانی کرده که شهرداری موظف است برنامه و طرحی ارائه دهد تا این پیاده‌روها اصلاح و برای عبور معلولین راحت باشد.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی بخصوص بانک‌ها موظف هستند در طراحی تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

امیری ادامه داد: لازم است که در تمام طرح‌های عمرانی و ساخت‌وسازها، موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌های عمومی و همچنین بروکف به‌دقت رعایت شود که بعداً باعث ایجاد رمپ نشود و مسئولیت انجام کار با دستگاه مجری و نظارت آن نیز با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و شهرداری‌های استان است.

وی عنوان کرد: از شهرداران استان که مصوبات ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی را به‌دقت انجام دهند تقدیر می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها