وزیر آموزش و پرورش:

 معیار کارکرد مدیران، توانایی حل پایدار مسائل است

وزیر آموزش و پرورش گفت: معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل پایدار مسائل است، اتلاف منابع و عدم تحقق اهداف از نبود برنامه ریزی صحیح ناشی می شود.

 معیار کارکرد مدیران، توانایی حل پایدار مسائل است

محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با کارکنان معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: تنها اقدامات انجام شده، معیار درستی برای ارزیابی عملکرد یک حوزه نخواهد بود. باید ببینیم در ازای انجام اقدامات، چه مسائلی حل شده است. امروزه معیار کارکرد مدیران و شاخص حکمرانی سنجیده در تمامی حوزه ها، توانایی حل مسائل است.
وی افزود: برای حل هر مساله دستیابی به هسته اصلی مساله و درک درست از مساله بسیار حائز اهمیت می باشد. عدم درک و فهم صحیح از مسائل پیش رو باعث بکارگیری تدابیر نادرست در حل مساله و در نتیجه ایجاد مشکلات بیشتر پیرامون آن می شود.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه راه حل هر مساله را باید در درون آن جستجو کرد، تصریح کرد: اگر مساله ای تاکنون حل نشده است به این معنی است که درک درستی از خود مساله صورت نگرفته است.
عضو کابینه دولت تدبیر و امیدوار بودن روحیه لازم برای حل مساله را یکی از نکات اساسی در حل مسائل دانست و گفت: توانایی درحل مسائل و داشتن مهارت کافی در این زمینه در کنار روحیه بالا برای مواجه با مسائل باعث حل شدن آنها در زمان خواهد شد. ما نیازمند روحیه بالا برای حل مسائل هستیم و باید سعی کنیم مسئله را تا انتها ادامه دهیم و از آن به راحتی عبور نکنیم.
حاجی میرزایی با یادآوری اینکه باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت با این گستردگی تا چه اندازه موفق به ایجاد ارزش برای جمهوری اسلامی شده است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه در آموزش و پرورش داریم که باید بتوانیم با حمایت، سازماندهی و ساماندهی آنها، آمار واقعی را به صورت روزانه ثبت کنیم تا قادر باشیم با دسترسی به این آمار دقیق و درست و به کمک پژوهشگران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش، در مورد برنامه های آینده و چشم انداز دستگاه تعلیم و تربیت برنامه ریزی کرده و تصمیم بگیریم.
وی ادامه داد: اگر قادر به حل مسائل نیروی انسانی از قبیل انتخاب ، جذب، آموزش و نظارت و ارزیابی صحیح از نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش باشیم به جرات می توانیم بگوییم که بیش از ۵۰ درصد از سندتحول را اجرا کرده ایم.
حاجی میرزایی گفت: ارزیابی دقیق از جذب و آموزش نیروی انسانی در دوره های یک و چهارساله دانشگاه فرهنگیان، سبب ارتقای کارایی و بهره وری معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه ها در آینده می شود. تلاش کنیم نیروهایی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند با درستی انتخاب شده و آموزش ببینند . تا بتوانندنسل آینده کشور را به درستی و مطابق آنچه مدنظر سندتحول است، تربیت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به اهمیت ارزیابی عملکرد معلمان اشاره کرد و افزود: نظام ارزشیابی ما باید به سمتی برود که توانایی سنجش صلاحیت ها و ارزیابی معلمان را داشته باشد . دانش آموزان نزد ما امانت هستند و باید در امانت داری بسیار دقت کنیم و برای تحقق اهداف تربیتی لازم است از نوع رفتار هر معلم در کلاس درس و نحوه برخورد با دانش آموزان ارزیابی دقیق داشته باشیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها