اعتراض سراسری در روسیه به بازداشت ناوالنی/ بازداشت ۱۰۰۰ منتقد و مخالف پوتین/ عکس

هزاران نفر از مردم سراسر روسیه در سرمای استخوان‌سوز این روزها به خیابان‌ها آمدند تا صدای اعتراض خود را نسبت به بازداشت الکسی ناوالنی به گوش ولایمیر پوتین و کاخ کرملین برسانند.

اعتراض سراسری در روسیه به بازداشت ناوالنی/ بازداشت ۱۰۰۰ منتقد و مخالف پوتین/ عکس

هر چند دولت روسیه حضور مردم را در روز شنبه در خیابان‌ها ممنوع اعلام و دستیار و سخنگوی ناوالنی را بازداشت کرده بود اما مردم معترض بدون توجه به سرمای هوا و حضور گسترده پلیس راهی خیابان‌ها شدند. پلیس هم بیش از ۱۰۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرد و با خود برد.

حتی سوز استخوان‌سوز منطقه سیبری هم مخالفان پوتین را از عملی کردن تصمیم خود بازنداشت. سیبری، مناطق شرق روسیه و شهرهای مسکو و سن‌پترزبورگ کانون بزرگ‌ترین گردهمایی‌های اعتراضی در بازداشت سرسخت‌ترین مخالف و منتقد پوتین بود. ناوالنی که هفته گذشته پس از پنج ماه دوری از فرودگاهی در برلین به یکی از فرودگاه‌های مسکو رسیده بود، بلافاصله بازداشت و بازجویی شد.

گفته می‌شود راهپیمایی‌های امروز بزرگ‌ترین حضور اعتراضی روس‌ها در چهار سال اخیر بود. برخی منابع خبری در اروپا و آمریکا تعداد بازداشتی‌های امروز روسیه را بیش از ۱۶۰۰ نفر برآورد کرده‌اند. هر چند مسکو و کرملین هنوز به ابراز نگرانی برخی دولت‌های اروپایی از سرنوشت بازداشت‌شده‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها