۱۰ راز هواپیما که هیچگاه مهماندارها به شما نمی‌گویند

در مطلب زیر قصد داریم 10 رازی که از هواپیما نمی‌دانستید را به شما بگوییم تا پیش از سوار شدن به هواپیما از آن‌ها آگاهی داشته باشید.

۱۰ راز هواپیما که هیچگاه مهماندارها به شما نمی‌گویند

به طور معمول وقتی به هواپیما سوار می‌شوید مهمانداران درباره چیز‌های زیادی صحبت می‌کنند که شما باید درباره هواپیما و پرواز بدانید. اما آن‌ها هیچگاه ده راز را به شما نمی‌گویند.

در واقع برخی از رازهای هواپیما را حتی با تجربه‌ترین مسافران هواپیما هم نمی‌دانند. ما در اینجا قصد داریم این ده راز را به شما بگوییم تا پیش از سوار شدن به هواپیما از آن‌ها آگاهی داشته باشید.

۱. بال هواپیما به شدت لغزنده بوده و در مواقع اضطراری نمی‌توان به راحتی بر روی آن قدم گذاشت. درواقع شما باید با طناب و قلاب بر روی این سطح حرکت کنید.

۲. در کابین خلبان حتما باید یک تبر برای مواقع اضطراری وجود داشته باشد.

۳. درون پنجره هواپیما یک سوراخ وجود دارد که برای تنظیم فشار هوا میان شیشه‌های هواپیما است.

۱۰ راز هواپیما که هیچگاه مهماندارها به شما نمی‌گویند

۴. هواپیما‌ها یک واحد قدرت کمکی دارند که موتور‌ها را به کار انداخته و گاهی اوقات در شرایط نامناسب از آن استفاده می‌شود.

۵. برخی از هواپیما‌ها دارای اتاقک استراحت مخفی‌ هستند که برای استراحت خدمه پرواز طراحی شده اند.

۶. در کنار در‌های اضطراری دستگیره‌هایی وجود داشته که مهمانداران با آن در را باز کرده و باعث می‌شوند تا مسافران به سمت در‌های اصلی هجوم نبرند.

۷. هوایی که شما در هواپیما تنفس می‌کنید از طرق موتور هواپیما به شما می‌رسد. یعنی دقیقا همان جایی که بسیاری فکر می‌کنند منبع آلودگی است. اما نگران نباشید این هوا تصفیه شده و تا بیش از ۹۵ درصد آلودگی‌های آن از بین می‌رود.

۸. یک پره یا بادنما در هواپیما وجود دارد که مانع از باز شدن در هوای هواپیما در هنگام پرواز می‌شود. از این طریق هیچ فردی در هنگام پرواز نمی‌تواند از هواپیما خارج شده و یا فرار کند.

۹. مثلث‌های سیاهی بر روی برخی از هواپیما‌ها وجود دارد که در صورت از کار افتادن برخی از سیستم‌ها به خلبانان اجازه می‌دهد تا به صورت بصری موقعیت بال‌ها و برخی از تجهیزات را مشاهده کنند.

۱۰. اگر کودک شما به طور ناگهانی خود را درون دستشویی هواپیما زندانی کرد، شما می‌توانید از بیرون علامت LAVATORY را کنار زده و در را باز کنید.

منبع: طلا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متین...
    0

    با این بلیطای گرون ، مگه تو خواب بپریم... . یا هم باید با حالت پروازی گوشیمون حال کنیم....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها