دیدار هنیه و ملادینف درباره انتخابات فلسطین

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درخصوص روند برگزاری انتخابات سراسری گفت‌وگو کردند.

دیدار هنیه و ملادینف درباره انتخابات فلسطین

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه در دیداری مجازی درباره روند برگزاری انتخابات فلسطین گفت‌وگو کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هنیه ضمن تشکر و قدردانی از ملادینوف که فعالیتش به عنوان هماهنگ کننده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه در آستانه پایان یافتن است، بر نقش مهم سازمان ملل و جامعه جهانی در پرونده انتخابات آتی فلسطین برای تضمین شفافیت مقدمات و روند برگزاری آن و آزادی رأی‌ دادن و نیز تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از مانع تراشی در روند برگزاری انتخابات به ویژه در شهر قدس اشغالی تاکید کرد.

اسماعیل هنیه همچنین بر لزوم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات چه انتخابات نهادهای تشکیلات خودگردان یا سازمان آزادی‌بخش و تشکیل دولت و کمیته‌های اجرایی و عدم تکرار اشتباه سال ۲۰۰۶ که منجر به ایجاد دودستگی و شکاف در صحنه فلسطینی شد، تاکید کرد.

وی همچنین تلاش‌های گسترده جنبش حماس برای برگزاری انتخابات مجلس قانون‌گذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی را مورد بررسی قرار داد و گفت: حماس انتخابات را مقدمه‌ای برای سازماندهی صفوف داخلی فلسطینی، پایان یافتن شکاف و دودستگی و تقویت اصل شراکت و حمایت از طرح ملی قلمداد می‌کند.

در بیانیه جنبش حماس همچنین آمده است، ملادینوف نیز در خصوص امکان وجود برخی موانع بر سر راه برگزاری انتخابات و لزوم غلبه بر آنها صحبت و بر آمادگی برای حمایت از تمام اقداماتی که سبب تقویت دموکراسی فلسطینی می‌شود، تاکید کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها