افسر اطلاعاتی آمریکا:

کره شمالی مذاکره را راهی برای پیشبرد برنامه اتمی‌اش می‌بیند

افسر اطلاعاتی ارشد آمریکا در امور کره شمالی هشدار داد که کره شمالی دیپلماسی را تنها به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد برنامه تسلیحات اتمی‌اش می‌بیند.

کره شمالی مذاکره را راهی برای پیشبرد برنامه اتمی‌اش می‌بیند

آنتونی بلینکن، گزینه جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا برای وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه گفته بود، دولت جدید واشنگتن یک بررسی جامع و کامل درباره رویکرد آمریکا نسبت به کره شمالی را برنامه‌ریزی کرده تا راه‌های افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ برای بازگرداندن آن به پای میز مذاکرات را بررسی کند.

"جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه بار دیگر تاکید کرد: تسلیحات اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح محسوب می‌شود و واشنگتن در بازدارندگی پیونگ‌یانگ نفع اساسی دارد.

"سیدنی سیلر"، افسر اطلاعات ملی آمریکا در امور کره شمالی روز جمعه در جریان سخنرانی در اندیشکده "مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی" گفت: توسعه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ به مدت ۳۰ سال یک سیاست ثابت بوده است.

وی افزود: هر گونه مشارکت در دیپلماسی برای پیشبرد برنامه اتمی طراحی شده و نه برای دستیابی به یک راه‌حل. من تنها از مردم می‌خواهم تا اجازه ندهند این ابهام تاکتیکی مانع از شفافیت استراتژیکی که ما در رابطه با کره شمالی داریم، بشود.

سیلر تصریح کرد: بنابراین اگر فردا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به طور کاملا ناگهانی پیشنهاد یک مذاکره را داد نباید بیش از حد ذوق کنیم و همچنین اگر تا روز یکشنبه شاهد پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما بودیم نیز نباید خیلی متعجب شویم.

این مقام همچنین گفت: کمک‌های بشردوستانه‌ای که بلینکن گفته در صورت نیاز، آمریکا روند تامین آن برای کره شمالی را بررسی می‌کند، چیزی نیست که مورد علاقه پیونگ‌یانگ باشد.

وی افزود: نیرویی که کره شمالی درصدد ایجاد و توسعه آن است در حالی که بخشی از آن جاه‌طلبانه بوده و بخش دیگر آن سال‌ها با این هدف فاصله دارد، بسیار بیشتر از نیاز کشوری است که فقط می‌خواهد تنها بماند. اینجاست که خطر واقعی عدم اقدام به وجود می‌آید.

"کورت کمپبل"، نماینده ارشد بایدن در امور آسیا گفته است، دولت واشنگتن باید سریعا درباره رویکردش تصمیم بگیرد و نباید تعلل دوران اوباما را که منجر به اقدامات تحریک آمیز از سوی پیونگ‌یانگ شد را تکرار کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها