آغاز کار بایدن با تصمیم به حذف یک «توهین غیرانسانی»

رییس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا قصد دارد یک واژه را از قوانین مهاجرتی آن کشور حذف کند یا آن را تغییر دهد. حذف کلمه‌ای که بسیاری به‌کار بردن آن را نوعی «توهین غیرانسانی» توصیف کرده‌اند.

آغاز کار بایدن با تصمیم به حذف یک «توهین غیرانسانی»

کلمه‌ای که ریاست جمهوری آمریکا خواستار حذف آن شده است، واژه Alien است که در فارسی به معنی «بیگانه» یا «خارجی» است و بایدن در لایحه پیشنهادی خود، کلمه noncitizen به‌معنای «غیرشهروند» را جایگزین آن کرده است.

به نقل از ایندیپندنت، براساس توضیحی که پیش‌تر دولت جدید از این لایحه منتشر کرده بود، تغییر این واژه یک قدم عمدی است که به‌رسمیت شناختن آمریکا به‌عنوان «ملتی متشکل از مهاجران» را مد نظر دارد.

ترکیب «بیگانه غیرقانونی» که مدت‌هاست به‌عنوان توهینی غیرانسانی مورد انتقاد مدافعان حقوق مهاجران قرار دارد، در دوران دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری پیشین بحث‌برانگیزتر هم شده بود؛ زیرا درحالی‌که برخی مقام‌های ارشد فدرال دیگران را به استفاده از این اصطلاح ترغیب می‌کردند، چندین ایالت و دولت محلی اقدام‌هایی درجهت ممنوعیت استفاده از آن انجام دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، خوزه آنتونیو وارگاس، بنیان‌گذار سازمان «آمریکایی را تعریف کنید» (Define American)، می‌گوید: «تغییر زبان در نخستین روز روی کار آمدن رییس جمهوری و حضور کامالا هریس در دولت که پدر و مادر مهاجر دارد، از نظر من تنها نمادین محسوب نمی‌شود… بلکه تغییری بنیادین است.»

وارگاس که متولد فیلیپین است و در ۱۲سالگی بدون سند قانونی مهاجرت همراه مادرش به آمریکا آمده است، اکنون به‌عنوان فعال حقوق مهاجران، روزنامه‌نگار و فیلمساز در آمریکا فعالیت می‌کند و با تشکیل سازمان «آمریکایی را تعریف کنید» به‌دنبال تصویری دقیق‌تر از مهاجران در آمریکاست.

او می‌گوید: «نحوه توصیف ما از مردم واقعا به آن‌ها ضمیمه می‌شود و بر چگونگی برخورد ما با آن‌ها تأثیر می‌گذارد… چگونگی صحبت کردن ما درمورد مهاجران، به سیاست‌ها شکل می‌دهد و چارچوبی می‌شود برای آنچه که در این‌جا واقعا اهمیت دارد. [این‌گونه صحبت کردن] نشان می‌دهد که واقعا در مورد افراد انسانی و خانواده‌ها حرف می‌زنیم.»

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • منشس
    0

    بایدن مرد مودبی است . با کلاس و با فرهنگ . بهتره که برای مذاکره با ایشون مودب و با کلاس باشیم

  • .
    0

    مسوولین ما هنرشان این است که فرصت ها را پی در پی از دست بدهند. اخر دوره باراک اوبا ما بعضی ها به این نتیجه رسیده بودند که دیگر دیر شده بود. البته دسیسه چین روسیه ترکیه و کشورهای عربی کماکان فعال است و نمیگذارند ایران از زیر تیغ تحریم ها خلاص شود . چون نان انها اجر خواهد شد. امیدوارم که این دفعه مسوولان اگر ذره ای غیرت دارند این اجازه را به این کشورها ندهند که با کارت ایران بازی کنند

  • مجید
    0

    یادش به خیر 5،6 سال پیش کل آرزو و هدفم اين بود که برم آمریکا، لس آنجلس و دوران رزیدنتی قلب رو اونجا بگذرونم... به لطف آقای ترامپ و با اقدامات وحشیانه ای که از آمریکا دیدم حالا دیگه مثل اون وقت ازش خوشم نمیاد و دلداه ی کشورشون نیستم، چقدر همه چیز تغییر میکنه، کسی که بعد از وطنش فقط و فقط عاشق آمریکا بود الان از کلیاتش متنفره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها