روش‌هایی تضمینی برای کاهش وزن زنان میانسال

هنگامی که ما در سنین نوجوانی و جوانی هستیم، کاهش وزن معمولاً به آسانی کاهش یک قاشق بستنی اضافی یا افزودن برخی از ورزش‌های گاه به گاه به برنامه‌های روزمره است.

روش‌هایی تضمینی برای کاهش وزن زنان میانسال

با این حال، با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن ما به شدت کاهش می‌یابد و رژیم غذایی و برنامه ورزشی به سادگی قبل عمل نمی‌کنند. این موضوع برای زنان میانسال که اغلب با تغییرات هورمونی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند کمی دشوار‌تر خواهد بود.

این موضوعی بسیار مهم است که زنان با ورود به میانسالی برای کاهش وزن خود برنامه ریزی کنند تا از مشکلات مرتبط با سلامتی خود نیز تا حد امکان پیشگیری کنند در ادامه به معرفی برخی راهکار‌ها برای کاهش وزن زنان میانسال می‌پردازیم:

نقاشی

خود را مشغول نگه دارید

مشغول نگه داشتن دستان خود با فعالیت‌هایی مانند بافندگی، اریگامی یا حتی سرگرمی‌هایی مانند نقاشی و نظافت خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را از مصرف خوراکی‌های ناسالم دور کنیم.

میان وعده

از میان وعده‌های نمکی صرف نظر کنید

با کنار گذاشتن میان وعده‌های نمکی، بدون توجه به سن خود، می‌توانید کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید. تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی مولکولی ماکس دلبرک نشان می‌دهد که بر خلاف تصور رایج، نمک باعث گرسنگی مردم می‌شود، نه تشنگی. محققان کشف کردند افرادی که غذا‌های شورتری می‌خورند، در مقایسه با رژیم‌های کم نمک، آب کمتری می‌نوشند، اما بیشتر از گرسنگی شکایت می‌کنند. با این حال، همانطور که انتظار می‌رفت، غذای شور‌تر باعث افزایش احتباس آب در شرکت کنندگان در مطالعه شد، به این معنی که می‌تواند باعث احتباس آب و مشکلات نفخ شکم مرتبط با یائسگی شود.

سلامت روان

سلامت روان خود را مدیریت کنید

تحقیقات منتشر شده درنشریه طب داخلی JAMA نشان دهنده وجود ارتباطی بین افسردگی و چاقی شدید، به ویژه در زنان است و کاهش وزن نتایج سلامت روان را بهبود می‌بخشد و به طور بالقوه شما را از این چرخه معیوب خارج می‌کند.

تلویزیون

تلویزیون را خاموش کنید

مطمئناً، ما در عصر طلایی تلویزیون هستیم، اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن پس از ۴۰ سالگی، خاموش کردن تلویزیون است. مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که هنگام تماشای تلویزیون میان وعده می‌خورند ۱۰ درصد بیشتر از کسانی که روی غذای خود تمرکز داشته اند غذا می‌خورند.

تیروئید

بررسی غده تیروئید انجام دهید

اگر بعد از ۴۰ سالگی در کاهش وزن مشکل غیرعادی دارید و نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید، وقت آن است که از پزشک خود در مورد غربالگری تیروئید س سوال کنید. زنان بیشتر از مردان دچار مشکلات سلامتی تیروئید می‌شوند که می‌تواند منجر به علائمی مانند افزایش وزن، خستگی و افسردگی شود.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها