مازندران بارش ۸۰ سانتی‌متری برف را تجربه کرد

هواشناسی مازندران ارتفاع بارش برف در برخی مناطق استان را ۸۰ سانتی متر برآورد و اعلام کرد که سامانه بارشی از استان خارج شده و شهروندان مازندرانی تا پایان هفته شاهد هوای صاف و آفتابی خواهند بود.

مازندران بارش ۸۰ سانتی‌متری برف را تجربه کرد

بارش برف و باران که از اواخر روز چهارشنبه در مازندران آغاز شد طبق پیش بینی های قبلی تا بامداد امروز جمعه ادامه داشت.

بر اساس اعلام هواشناسی، بیشترین میزان بارش برف در آلاشت شهرستان سوادکوه ثبت شد و پس از آن هم پلسفید با ۴۶، کیاسر ۴۰ و سیاه بیشه با ۳۵ سانتی متر قرار داشت.

مازندران هفته نخست دی ماه نیز بارش سنگین برف را تجربه کرد که در برخی مناطق ارتفاع برف به حدود ۷۰ سانتی متر رسیده بود.

همچنین در ۲ روز گذشته دشت ناز شهرستان میاندرود با ۶۵ و ساری با ۵۵ میلی متر بیشترین میزان بارش باران استان مازندران را ثبت کردند.

دمای ۲۰ درجه زیر صفر

مازندران شب گذشته سردترین دمای سال را نیز ثبت کرد که ۰.۲ درصد بیشتر از سردترین دمای پایان هفته نخست دی ماه امسال بود.

طبق گزارش هواشناسی مازندران، بامداد امروز جمعه بلده نور با ثبت دمای ۲۰.۲ درجه زیر صفر سردترین دمای هوای ایستگاه های هواشناسی و همچنین سردترین دمای سال استان را ثبت کرد.

ایستگاه هواشناسی سیاه بیشه چالوس با دمای منهای ۱۳.۸ درجه و کجور نوشهر با منفی ۱۳.۶ درجه هم سردترین نقاط بامدادی امروز بودند.

مازندران شب گذشته در مناطق جلگه ای نیز دمای زیر صفر را تجربه کرد و شهرستان گلوگاه و منطقه قراخیل شهرستان قائمشهر دمای منفی ۲ درجه را ثبت کردند.

آسمان مازندران تا پایان هفته صاف است

کارشناس هواشناسی مازندران درباره پیش بینی شرایط جوی استان گفت: از امروز تا پنجشنبه هفته آینده جوی پایدار در استان حاکم است که افزایش آرام دما در این مدت پیش بینی می شود.

سعید غلامپور افرود : مازندران برای امروز افزایش پنج درجه ای دما نسبت به روز پنجشنبه را تجربه خواهد کرد و دمای هوا در ساری مرکز استان حداکثر به ۱۲ درجه سانتیگراد می رسد.

وی همچنین نسبت به تداوم شبهای سرد و یخبندان در روزهای آینده هشدار داد و گفت: در این مدت در ساعات شبانه کاهش محسوس دما هم در مناطق جلگه ای و هم ارتفاعات پیش بینی می شود.

غلامپور افزایش روزانه دما در مناطق کوهستانی را محسوس تر عنوان کرد و افزود : اختلاف دما روز و شب در این مناطق ممکن است بیش از ۱۵ درجه باشد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی دمای حال حاضر ساری را هفت درجه اعلام کرد و گفت: در همین لحظه دمای اغلب مناطق کوهستانی زیر صفر است.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها