جنجالِ توهین به روحانی روی آنتن زنده تلویزیون

اظهارات جنجالی مهمان برنامه زاویه شبکه چهار در مورد رئیس‌جمهور، واکنش شماری از اعضای دولت را در پی داشته است و معاونت حقوقی دولت اعلام کرده که از صداوسیما شکایت خواهد کرد.

جنجالِ توهین به روحانی روی آنتن زنده تلویزیون

احمد جهان بزرگی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در برنامه زاویه در شبکه چهار، بدون نام بردن از مسئول یا وزیری گفت: «مسئولی در خانه خود می‌نشیند که ممکن است پای منقل باشد و حتی وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند. آیا این فرد مسئول است؟»

ویدئویی از اظهارات جنجالی مهمان برنامه زاویه را ببینید:

تعدادی از وزرا و اعضای کابینه دولت دوازدهم اظهارات پخش شده احمد جهان بزرگی از تلویزیون ایران را «اهانت» به رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت تلقی کرده‌اند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در توییتی نوشته است، «هرچه به انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم توهین به رئیس‌جمهوری و تخریب دولت افزایش می‌یابد.»

عباس صالحی٬ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توئیتی نوشته است: «ادبیات سخیف، توهین و افترا از همه بد است و در کسوت روحانیت، آن هم از رسانه ملی، بدتر!»

علی ربیعی، دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری و سخنگوی دولت نیز اظهارات احمد جهان بزرگی در یک برنامه تلویزیونی را « توهین به رئیس جمهوری» دانسته است.

در همین حال، دفتر حسن روحانی خواستار توضیح سریع و صریح صدا و سیما شد.

علیرضا معزی م عاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ،‌ در حساب توییتری خود آنچه در برنامه‌ای در شبکه چهار رخ داده را «افتضاحی شرم‌آور» خواند و نوشت: نهاد ریاست جمهوری، مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری کند.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری ایران نیز در توئیتی نوشته است: «مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبی می‌شناسند.» حسام الدین آشنا اضافه کرده است: «ای کاش در کنار ریش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر می‌کردید.»

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی به اهانت به رییس جمهوری در رسانه ملی واکنش نشان داد. ابتکار در این توئیت بخشی از آیه ۱۱ سوره حجرات را منتشر کرد که در آن آمده است: "و از یکدیگر عیب نگیرید و به همدیگر لقب‌های زشت مدهید چه ناپسندیده است نام زشت پس از ایمان و هر که توبه نکرد آنان خود ستمکارند".

در همین حال روابط عمومی شبکه چهار تلویزیون در بیانیه‌ای رسمی، با«غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خواندن سخنان احمد جهان‌بزرگی، آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه «گفت‌وگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه» خوانده است. در این بیانیه تاکید شده مسئولیت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست.

هادی غفاری ، چهره سیاسی اصلاح طلب: نان برخی در فحاشی به روحانی است.

معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرده است که «به دنبال پخش صحبت‌های توهین آمیز نسبت به رییس جمهور و وزرای دولت در یکی از برنامه های تلویزیونی صدا و سیما از این سازمان و کلیه عوامل پخش این برنامه شکایت» خواهد کرد.

منبع: برترین‌ها

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • م
    0

    سلام.ببخشید شاید منظورش اقای روحانی نبوده چرا همه چیز را ب خودتون میگیرید

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ای کلک تیکه انداختی

  • م
    0

    ایول ی واقعیت

  • مجید
    0

    اقای روحانی هم توی این 8 سال کم به شعور ملت توهین نکرده بذریه که خودش هشت سال کاشته حالا داره درو میکنه زیاد ناراحتش نباشید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      البته اینکه گفته شایدپای منقل بوده اشتباه کرده چون همان لحظه گزارش رسیدکه ایشان درآرایشگاه مشغولآرایش ریشهاوست کردن آنهاباموهای سرش بوده است چراندیده تهمت میزنید

  • کاربر ناشناس
    0

    صدا و سیمای میلی شده تریبون مخالفان منتخب قانونی ملت ایران

  • وطن
    0

    ای کاش قانونی بود که هر حرفی همین جوری از رسانه عمومی زده نشه کا باعث خنده یا خجالت مردم بشه چون شعور مردم بیشتر از این حرعها هست حداقل برای خودتان ارزش بزارید

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      همین شعور بالای مردم کار دستمان داد و این ... از انتخابات بیرون آمد و وضعیت جامعه شده این

  • کاربر ناشناس
    0

    این همه توهین روحانی کرده یک نفر هم واقعیات را گفته

  • من باافتخاریم سرباز رهبرم
    0

    ماشالله همه مفسدین احضار نظر دادن و از روحانی بی کفایت حمایت کردند . فقط بگین یدونه از این آدما سالم هستن و بدون خطاهستن .همشون مقداری از اموال بیت المال رو از طریقی بالا کشیدن و درحال خوشگذرونی هستن . خانم ابتکار حداقل شماچیزی نگین ‌. جاسوس منافقین و اجنبی ها

  • مریم
    0

    دمش گرم حقیف تلخه

  • کاربر ناشناس
    0

    رئیس جمهور توهین را رواج داده خودش ملت را بی شناسنامه بی سواد خطاب می کند

  • کاربر ناشناس
    0

    اولین کسی که توهین را رواج داد خود روحانی بود

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا کسی نیست به خود روحانی حرف بزند یک نفر هم در صدا و سیما حرف زده کاسه لیسان شروع کردند

  • گمنام
    0

    چقدر زیباست این دولت و رئیس دولت رو خطاب قرار بدیم که مصداق این شعر معروف هستند.... واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

  • ناشناس
    0

    روحانی هشت ساله به این ملت توهین میکنه خیانت میکنه خب حالا یه بار هم به روحانی توهین کردن چی میشه مگه؟حرف حق زده خب

  • حسنوند
    0

    همین مسئولین بادروغگویی در مورد بورس ارز وغیره باعث فقر درجامعه وتن فروشی جامعه شدن اینو چگونه توجیع می کنند

  • محمد محمدی
    0

    جناب آقای احمد جهان بزرگی شما در جایی اعلام میکنید که چرا زمانیکه سال این آقا نتونست کاری انجام بده باز ایشون رو انتخاب کردید حال من از شما میپرسم مگر در طول این40 سال ما ریس جمهوری داشتیم که کاربلدبوده باشه بیاد کارمفیدی انجام بده؟ در دوره ای ک آقای روحانی کاندید شد کدوم مهره ای بود که بلد کار باشه؟ شماها فکرمیکنی واقعا انسانیت رو پیشه میکنین توی این نظام؟ مردم 90درصدشون زیرخط فقر هستن بااین همه معادن درایران ب عنوان یک شهروند بهتون اعلام می‌کنم برید روزی هزاررکعت نماز بخونین و خداتونو شکرگزار باشین که گیر ملت خیلی خوبی دارین حکمرانی میکنین و گرنه اگر اینجا روسیه یاهمین چین شما بود یک شبه همتونو دار می‌زدند بخاطر رانت خواریهایی ک انجام میدید و مردم رو روز ب روز خونشونو توی شیشه کردید الهی خدا ازتون نگذره تقاص این بدبختی ها رو الهی از کائنات تحویل بگیرین بزودی ما ببینیم واقعا حتی لیاقت ندارین آدم باشما ها درد و دل کنه

  • جهانگیر
    0

    همه از یه قماشید همه سرتون توی ابشخور خون ملته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها