اطلاعاتی جالب درباره خوراکی‌ها که احتمالا نمی‌دانستید

بسیاری از ما درباره خواص برخی خوراکی‌ها می‌دانیم و سعی می‌کنیم این خوراکی‌ها را بیشتر مصرف کنیم.

اطلاعاتی جالب درباره خوراکی‌ها که احتمالا نمی‌دانستید

اما گاهی نیز برخی خواص خوراکی‌ها یا ترکیباتشان وجود دارد که اطلاعاتی از آن‌ها نداریم و در عین حال بسیار جالب و کاربردی محسوب می‌شوند.

اطلاعات مفید درباره خوراکی‌ها می‌تواند به سلامت عمومی افراد کمک کرده و حتی روند کاهش وزن و سلامت عمومی را بهبود بخشد، در ادامه به برخی از اطلاعاتی که کمتر شنیده شده اند می‌پردازیم:

گوجه فرنگی


گوجه فرنگی میوه است

از نظر گیاهشناسی، گوجه فرنگی یک میوه است، این در حالی است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند گوجه فرنگی نوعی از سبزیجات است.

قهوه

شیر بدون چربی بهترین کف را برای قهوه ایجاد می‌کند

این پروتئین موجود در شیر است که باعث کف شدن آن می‌شود. کمبود چربی در شیر کم چربی باعث می‌شود نسبت پروتئین موجود در آن بیشتر باشد. این، به نوبه خود، امکان ایجاد یک کف سفت و غنی‌تر را فراهم می‌کند

شکر

شکر باعث بیش فعالی بچه‌ها نمی‌شود

ممکن است بسیاری از والدین اختلاف نظر داشته باشند، اما به نظر می‌رسد مصرف کردن شکر واقعا نمی‌تواند باعث بیش فعالی شود، البته به شرطی که کنترل شده باشد و خوراکی‌هایی با قند مصنوعی بیش از حد نخورید.

هویج

فقط یک هویج تمام ویتامین A روزانه را به شما می‌دهد

فقط یک هویج ۸۰ گرمی پخته شده به اندازه کافی بتا کاروتن برای بدن شما تأمین می‌کند تا بتواند ۱۴۸۰ میکروگرم (میکروگرم) ویتامین A تولید کند (که برای تجدید سلول‌های پوستی لازم است) -این بیش از توصیه روزانه ۹۰۰ میلی گرم است. بهتر است هویج را به صورت پخته بخورید، زیرا این باعث نرم شدن دیواره سلول‌ها می‌شود تا بتا کاروتن بیشتری جذب شود.

خیار

۹۶.۵ ٪ حجم خیار آب است

از نظر طبیعی خیار سرشار از آب است و به همین دلیل است که خیار از کالری بسیار کمی نیز برخوردار است و فقط ۱۴ کالری در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) دارد. این بدان معناست که می‌توانید خیار را بدون نگرانی از چاقی در هر شرایطی بخورید.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها