کاهش ۷۶درصدی مراجعات و بستری‌های کرونایی در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از کاهش تقریبی ۷۶درصدی مراجعات و بستری‌ها در بیمارستان سوم شعبان این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

کاهش ۷۶درصدی مراجعات و بستری‌های کرونایی در دماوند

مهدی حیدری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان دماوند که با حضور اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه زحمات مسئولان و کادردرمان در دوران کرونا قابل تحسین است، اظهار داشت: با اجرای طرح شهید سلیمانی افراد بیمار شناسایی شده و تحت مراقبت خانگی قرار می‌گیرند و این اقدامات باعث شد که در کنار محدودیت‌های تردد، کشور در شرایط خوبی قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دماوند بار شهرهای همسایه را نیز به دوش می‌کشد، خوشبختانه شرایط خوبی دارد که مرهون تلاش مسئولان و مردم است، با آغاز شیوع کرونا بالغ بر ۱۲۲ مورد تسهیلات به متقاضیان و افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شده است.

فرماندار دماوند همچنین درخصوص آغاز فعالیت مدارس، نیز گفت: نگرانی شبکه بهداشت و درمان در این زمینه به معنای مخالفت بین دو دستگاه اجرایی نیست، بلکه تنها نگاه کارشناسانه خود را بیان می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آغاز به کار مدارس قدری عجولانه بوده و در شرایطی این تصمیم اتخاذ شده که با وجود کاهش آمار بستری‌ها، سن ابتلا به بیماری نیز کاهش یافته است؛ به این منظور از مجموعه آموزش و پرورش انتظار داریم که پخته‌تر و حساس‌تر عمل کند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه کن شدن کرونا را شرعا و قانونا لازم دانست و خاطرنشان کرد: تریبون‌های فرهنگی باید فعال بوده و با استفاده از راهکارهای تبلیغاتی، نشان دهیم که کرونا همچنان وجود دارد.

حیدری بیان داشت: امیدواریم با اجرای محدودیت‌ها، بتوانیم سیاست‌گذاری‌ها را تا زمان تزریق واکسن کرونا اجرا کرده و در ماههای آینده ضمن تثبیت وضعیت فعلی، شرایط بهتری را تجربه کنیم.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند نیز حفظ جان مردم را برای نظام جمهوری اسلامی حایز اهمیت دانست و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا، تاکید کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از کمک های مومنانه ادارات و نهادهای متولی، افزود: این کمک‌ها باید ادامه داشته باشد چراکه خسارات اقتصادی ناشی از کرونا به اقشار ضعیف بیشتر بوده است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: از بزرگترین معروف های حال حاضر، حفط جان مردم و از بزرگترین منکرات، رعایت نکردن پروتکل‌هاست، از این رو باید امر به معروف و نهی امر منکر کرونایی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مساجد و حسینیه های شهرستان دماوند در رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، کمک به کادر بهداشت و درمان و کمک مومنانه پیش قدم هستند، افزود: در بحث مدیریت کرونا باید از دوگانه سازی و مقابل هم قرار دادن گروه‌ها به شدت پرهیز کنیم و رسانه ها نیز این موضوع را مدنظر قرار دهند.

انجام یک هزار و ۷۶ تست کرونا از ابتدای طرح شهید سلیمانی در دماوند

حسن خیرخواه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نیز در این نشست با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند، ۱۰۷۶ مورد تست pcr انجام شده که ۳۰۱ مورد آن مثبت بوده است، افزود: تعداد رپید تست در این مدت، ۵۲۰ مورد بود که ۷۶ مورد از این تعداد مثبت بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل فوتی‌ها در این خصوص ۴۷ مورد بود که ۲۷ مورد کرونا مثبت و مابقی مشکوک بودند، بیان داشت: در این ایام ۵۱ تیم بهداشت محیط با همکاری هلال احمر به مناطق شهری اعزام شده و ۶۴۵ مورد بازرسی صورت گرفته است.

خبر خواه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ پایگاه نمونه‌گیری تست کرونا(pcr) به پایگاه‌های پیشین افزوده شده که مشغول فعالیت هستند.

بیمارستان سوم شعبان دماوند بعد از کرونا با آبادانی روبرو است

مسعود مسلمی فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند نیز با اشاره به اینکه حمایت مسئولین شهرستان دماوند در دوران مبارزه با کرونا ستودنی است، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌ و مساعدت فرماندار دماوند، بیمارستان سوم شعبان مشکلی از لحاظ ژنراتور برق و دستگاه اکسیژن‌ساز ندارد.

وی ادامه داد: در زمان آغاز شیوع بیماری کرونا، بیمارستان سوم شعبان دارای ۱۲کپسول اکسیژن بود اما با مساعدت مسئولان شهرستان، در حال حاضر تعداد ۱۴۰کپسول اکسیژن ساز در این بیمارستان موجود است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: بیمارستان سوم شعبان علی‌رغم شرایط بحرانی کنونی، با آبادانی همراه بوده و شرایط مناسبتری نسبت به قبل دارد که مرهون اتحاد مسئولان شهرستان است.

مسلمی فرد با اشاره به اینکه از نظرخدمات سلامت، بیمارستان سوم شعبان دماوند در بین بیمارستانهای دانشگاه شهید بهشتی، جزو بیمارستان‌هایی است که کمترین تعداد فوتی را داشته است، گفت: با توجه به کاهش شیوع کرونا، مراجعات روزانه به صورت متوسط ۶ الی۷ نفر است؛ در حال حاضر ۱۷نفر در بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری هستند که تعداد ۵نفر کرونا مثبت بوده و مابقی مشکوک هستند.

وی تاکید کرد: ساده انگاری درخصوص کرونا، آغاز موج چهارم را رقم میزند و موجب افزایش آمار مبتلایان خواهد شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها