تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

"بایدن" بلافاصله گروه ویژه‌ای از متخصصان حوزه بهداشت عمومی را که به او در کاهش همه‌گیری ویروس کرونا مشاوره می‌دهند معرفی کرد و همچنین منصب جدیدی در شورای امنیت ملی کاخ سفید ایجاد کرد که به تغییرات جوی اختصاص دارد. دانشمندان از اقدامات سریع بایدن در انتخاب مشاورانی با پیشینه قوی در زمینه‌ی تحقیقات و سیاست‌های شواهد محور استقبال کردند.

دونالد ترامپ افراد نامناسبی در زمینه تغییرات جوی برای سمت‌های بالا در سازمان‌های علمی مهم ایالات متحده منصوب کرده بود.

بسیاری از نامزدهایی که بایدن نام برده است باید توسط سنای آمریکا تأیید شوند و این روند که پس از سوگند بایدن در ۲۰ ژانویه آغاز می‌شود، بحث برانگیز خواهد بود. در این میان، نشریه نیچر برخی از مهم‌ترین گزینه‌های انتخابی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در زمینه‌ی علوم را بررسی می‌کند.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

کلوین دروگمیر(راست)، اریک لندر(چپ)

مشاور علمی رئیس جمهور

دفتر سیاست علم و فناوری ایالات متحده(OSTP) به کاخ سفید در زمینه علوم و فناوری کمک می‌کند و ابتکارات علمی را در سازمان‌های دولتی آمریکا هماهنگ می‌کند. رهبر آن به عنوان مشاور علمی رئیس جمهور فعالیت می‌کند. بایدن این مقام را برای اولین بار به یک عضو کابینه ارتقا داده است.

اریک لندر(Eric Lander) که به جای کلوین دروگمیر(Kelvin Droegemeier) توسط بایدن برای این مقام در نظر گرفته شده است یک متخصص ژنتیک است. او در زمان ریاست جمهوری اوباما رئیس شورای مشاوران رئیس جمهور در بخش علم و فناوری بود. وی اخیرا به عنوان رئیس و مدیر موسسه‌ی فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد فعالیت می‌کند. او همچنین نقشی اساسی در پروژه‌ی ژنوم انسانی ایفا کرده است و همچنین شخصیتی تاثیرگذار و گاها بحث برانگیز در ایالات متحده بوده است. برای مثال او برای نوشتن مقاله‌ای در مورد تاریخ ویرایش ژن که در آن نقش دو زن پیشگام را کمرنگ نشان می‌داد مورد انتقاد قرار گرفت.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

منصف السلاوی(راست)، دیوید کسلر(چپ)

رئیس بخش واکسن

موسسه‌ی Operation Warp Speed تلاش مداوم دولت ایالات متحده برای تأمین بودجه، تولید و توزیع واکسن‌ها و روش‌های درمانی کووید-۱۹ است. این پروژه تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها را در سازمان‌های بهداشتی، علمی و دفاعی و همچنین شرکت‌های دارویی که روی کووید-۱۹ کار می‌کنند پیگیری می‌کند.

دیوید کسلر(David Kessler) که به جای منصف السلاوی(Moncef Slaoui) برای این مقام انتخاب شده است یک متخصص اطفال و وکیل است که از نوامبر ۱۹۹۰ تا فوریه ۱۹۹۷ در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، اداره سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را بر عهده داشت. وی همچنین به عنوان رئیس دانشکده پزشکی ییل(Yale) و معاون امور پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو خدمت کرده است. کسلر به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو به تصویب داروهای ایدز کمک کرد و همچنین به اصلاح قوانین مربوط به اطلاعات روی بسته مواد غذایی و بیشتر شدن این اطلاعات کمک کرد. وی همچنین پیشگام در تلاش‌ها برای کنترل موارد مربوط به سیگار بود.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

اندرو ویلر(راست)، مایکل ریگان(چپ)

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا

سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) با ارزیابی و تنظیم خطرات ناشی از مواد شیمیایی و آلاینده‌ها، از بهداشت عمومی و محیط زیست محافظت می‌کند و نقش مهمی در کاهش تغییرات جوی دارد که این کار را با تدوین قوانینی که انتشار گازهای گلخانه ای را محدود می‌کند انجام می‌دهد.

مایکل ریگان(Michael Regan) که به جای اندرو ویلر(Andrew Wheeler) برای این منصب انتخاب شده است بیش از ۹ سال در پروژه‌ی کیفیت هوای سازمان حفاظت از محیط زیست زیر نظر رئیس جمهور سابق بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش مشغول به کار بود و سپس هشت سال دیگر را موسسه‌ی غیرانتفاعی تامین بودجه دفاع از محیط زیست گذارند. او طی چهار سال اخیر مدیریت اداره کیفیت محیط زیست کارولینای شمالی را برعهده داشته است. در کارولینای شمالی او ضمن افزایش مقررات فعالیت‌های شیمیایی و پاکسازی مکان‌های آلوده به خاکستر ذغال زنگ اولین هیئت مشاوره محیط زیستی را نیز ایجاد کرد.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

دان برویلت(راست)، جنیفر گرانهلم(چپ)

وزیر بخش انرژی

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) متعهد به حفظ برنامه سلاح‌های هسته‌ای این کشور و مدیریت شبکه‌ای از ۱۷ آزمایشگاه ملی است که تحقیق در مورد مواد پیشرفته، انرژی‌های تجدیدپذیر و غیره را انجام می‌دهند. هنگامی که بایدن در تلاش است تا برنامه بهبود تغییرات جوی خود را پیش ببرد این سازمان نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

جنیفر گرانهلم(Jennifer Granholm) که جایگزین‌ دن برویلت(Dan Brouillette) خواهد بود پیش از آن که دو دوره فرماندار ایالتی شود، دادستان کل در میشیگان بود. او همچنین هنگامی که کلینتون برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ نامزد شد، به عنوان مشاور انرژی هیلاری کلینتون خدمت کرد. او اکنون استادیار حقوق در دانشگاه کالیفرنیا است. او از تولید پیشرفته به عنوان راهی برای کارآیی بیشتر شرکت‌ها حمایت می‌کند. در سال ۲۰۰۹، وی با دولت باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق، در برنامه‌ای همکاری کرد که صنعت خودروی این کشور را به سمت سرمایه‌گذاری روی خودروهای مناسب برای محیط زیست سوق داد.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

رابرت رد فیلد(راست)، راشل والنسکی(چپ)

رهبر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها CDC

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده(CDC) وظیفه دارد از سلامت و ایمنی عمومی، به ویژه از طریق نظارت بر بیماری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، محافظت کند. این سازمان نقشی اساسی در پاسخ به همه‌گیری‌ها در طول تاریخ داشته است.

رابرت رد فیلد(Robert Redfield) جای خود را به راشل والنسکی(Rochelle Walensky)خواهد داد. والنسکی، محقق ویروس HIV و متخصص داروهای ضد ویروس در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، ماساچوست است. او که برای مدت تقریباً ۲۰ سال در این حوزه خدمت کرده اکنون رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون است. او در طول همه‌گیری درمورد نیاز برای گرفتن تصمیمات علمی صحبت کرده است و با ایمنی جمعی ناشی از مبتلا شدن تعداد زیادی از مردم مخالفت کرده است.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

الکس آذر(راست)، خاویر بکرا(چپ)

وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا(HHS)

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده(HHS) بر بسیاری از برنامه‌هایی که به بهداشت عمومی، تحقیقات زیست پزشکی و خدمات اجتماعی مربوط می‌شود نظارت می‌کند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، سازمان غذا و دارو و موسسه ملی بهداشت که سه سازمان مهم هستند تحت نظر این وزارتخانه قرار دارند.

خاویر بکرا(Xavier Becerra) جایگزین الکس ایزار(Alex Azar) خواهد شد. او بیش از یک دهه نماینده کالیفرنیا در مجلس نمایندگان ایالات متحده بود. در سال ۲۰۱۷ ، فرماندار جری براون(Jerry Brown) او را به عنوان دادستان کل ایالت منصوب کرد تا جایگزین کمالا هریس(Kamala Harris) شود که توسط سنای آمریکا انتخاب شده بود(هریس اکنون معاون رئیس جمهور منتخب است). به عنوان دادستان کل کالیفرنیا، بکرا بیش از ۱۰۰ پرونده قضایی علیه دولت ترامپ تشکیل داده است که بسیاری از آنها شامل مقررات زیست محیطی است. در ماه نوامبر ، او در دفاع از قانون مراقبت و درمان ارزان که پوشش بیمه درمانی و حمایت از بیماران را در ایالات متحده گسترش می‌داد، در دادگاه عالی صحبت کرد.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

رئیس موسسات ملی بهداشت(NIH)

این موسسات تحقیقاتی زیست پزشکی بر بیماری‌ها تمرکز دارد. این موسسه که بودجه سالانه ۴۰ میلیون دلاری دارد در ماه‌های اخیر تحقیقات روی ویروس کرونا، درمان و تولید واکسن را در اولویت کار خود قرار داده است.

فرانسیس کولینز(Francis Collins)که برای این منصب نامزد شده توسط باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ برای این شغل انتخاب شد. در سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، از او خواست که در آن شغل باقی بماند و بایدن نیز این انتصاب را تمدید کرده است. کالینز از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ رهبری مؤسسه ملی تحقیقات ژنوم انسان را برعهده داشت. کالینز بیشتر به دلیل هدایت پروژه ژنوم انسانی شناخته شده است. وی که به عنوان یک پزشک درس خوانده بود، تحقیقات اولیه خود را بر روی ژن‌ بیماری‌ها متمرکز کرد و ژن فیبروز کیستیک را کشف کرد. کالینز در ماه مه سال ۲۰۲۰ به کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید ملحق شد.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

نماینده‌ی تام الاختیار رئیس جمهور در حوزه‌ی تغییرات اقلیمی

جینا مک کارتی(Gina McCarthy) که برای این کار انتخاب شده است از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را در زمان رئیس جمهوری باراک اوباما هدایت می‌کرد. او اکنون شورای دفاع از منابع طبیعی، یک گروه حامی محیط زیست مستقر در شهر نیویورک را رهبری می‌کند. مک کارتی مقررات متعدد جوی را که شامل برنامه‌ی دولت باراک اوباما برای کاهش گازهای گلخانه‌ای بود پیش می‌برد با این‌ حال این طرح توسط دادگاه به مشکل خورد و پس از آن توسط دولت ترامپ تضعیف شد.

تیم علمی "بایدن" چه کسانی هستند؟

نماینده‌ی تغییرات اقلیمی

این نماینده که در شورای امنیت ملی کار می‌کند، مذاکرات و اقدامات بین‌المللی آب و هوا را هماهنگ می‌کند. هنگامی که بایدن تلاش می‌کند تا در برنامه بلند پروازانه تغیرات اقلیمی خود پیشرفت کند، نقش این نماینده بسیار مهم خواهد بود.

جان کری(John Kerry) برای این کار انتخاب شده است. او که ۱۸ سال نماینده‌ی ایالت ماساچوست در سنای آمریکا بود، در سال ۲۰۱۳ به عنوان وزیر خارجه باراک اوباما انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۷ در این مقام ماند. کری شخصاً در مذاکره درباره توافقنامه اقلیمی پاریس ۲۰۱۵ شرکت داشت. اما میراث آینده او ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا او قادر است ایالات متحده را دوباره به توافق برگرداند و جهان را متقاعد کند که تغییرات اقلیمی موضوعی جدی است یا خیر.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها