خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱ بهمن ۱۳۷۶

در گزارشهای جهانی بود که مذاکرات صلح فلسطین در آمریکا، شکست خورد

«اکبر نبوی، صاحب مجله سیما و فیلم و ویدیو آمد. از من خواست که به وضع بد محیط فرهنگی و مطبوعات برسم. گفت، پیام‌ها و نظرهای رهبری در جامعه جا نمی‌افتد.»

در گزارشهای جهانی بود که مذاکرات صلح فلسطین در آمریکا، شکست خورد

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱ بهمن ۱۳۷۶
آقای فلاح از وزارت اطلاعات، بولتن‌های ویژه را آورد و گفت، هدف از مسئله روابط با آمریکا این است که در جامعه القا شود، رهبری مانع حل مشکلات کشورند و طرح مسئله رفراندوم در این خصوص در روزنامه سلام، این هدف را دنبال می‌کند.
گفت، فتوای جدید آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص اینکه وجوه شرعیه مال ولی‌فقیه است، علما را ناراحت کرده و منشأ دشمنی خواهد شد. گرچه اعلان جواز تصرف آن‌ها را حلال کرده، ولی جواز متصرف می‌دانند.
آقای اکبر نبوی، صاحب مجله سیما و فیلم و ویدیو آمد. از من خواست که به وضع بد محیط فرهنگی و مطبوعات برسم. گفت، پیام‌ها و نظرهای رهبری در جامعه جا نمی‌افتد. با جمعی از دوستانش، مشغول تهیه نامه‌ای برای رهبری هستند که اشکالات کار مربوط به دفترشان و عوامل دیگری که باعث فاصله ایشان از افکار عمومی شده، از قبیل نمایندگی‌هایشان در دانشگاه‌ها، صداوسیما، انصار حزب‌الله، مؤتلفه و دستگاه قضایی را گوشزد کنند.
افزود، آقامجتبی خامنه‌ای از آن‌ها خواسته که راجع به وضع دانشگاه‌ها تحلیلی ارائه دهند. از وضع بد و گرانی کاغذ و قرض زیادی که از ناحیه انتشار مجله بارآورده شکایت داشت و گفت، اگر تبلیغات زیاد گیر نیاورد، مجله خیلی ضرر می‌دهد. مدعی است که هر شماره که ده هزار تیراژ دارد، دو و نیم میلیون تومان تمام می‌شود و یک و نیم میلیون تومان فروش دارد و بقیه را باید از تبلیغات آگهی‌ها به‌دست آورد.
محمد اخوی آمد. سئوالاتی درباره مسائل انبیا و امامت و رهبری داشت. عصر آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع] و محسن [هاشمی، رییس‌دفترم] آمدند. برای سازمان و تشکیلات دبیرخانه و نیازها مذاکره شد. افطار کارکنان مجمع [تشخیض مصلحت نظام] و اعضای خانواده‌هایشان میهمانم بودند. چندکلمه‌ای هم برایشان صحبت کردم. در گزارش‌های جهانی، شکست مذاکرات صلح فلسطین در آمریکا و نیز شکست مذاکرات رئیس بازرسان سازمان ملل در عراق و محاکمه روژه‌گارودی در فرانسه به خاطر کتابش، مورد توجه است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها