تکمیل 46 کلاس درس نیمه‌تمام در اردبیل

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 46 کلاس درس در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل که سال‌های مدید نیمه‌تمام باقی مانده بود، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

تکمیل 46 کلاس درس نیمه‌تمام در اردبیل

دولت لطفی در جلسه شورای آموزش و پرورش پارس‌آباد اظهار کرد: برای چهارمین بار در دو سال اخیر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس سفری را به استان اردبیل داشتند تا این بار با حضور در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز از نزدیک در جریان روند تکمیل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام و آغاز احداث چهار پروژه مدرسه‌سازی از محل تخریب و بازسازی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی از حوزه‌های مختلف برای تکمیل و تجهیز واحدهای آموزشی اختصاص یافته به طوریکه در سه دهه فعالیت نوسازی مدارس استان، تزریق این اعتبارات بی‌نظیر بوده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به سه شهرستان شمالی استان در تاریخ فعالیت نوسازی مدارس استان اردبیل بی‌نظیر است و ما خوشحال هستیم که از قبل این سفر طرح‌های خوبی اجرایی شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

لطفی افزود: در این سفر شاهد کلنگ‌زنی چهار پروژه مدرسه‌سازی بودیم که احداث مدرسه شش کلاسه در جعفرآباد و 12 کلاسه در بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز از ردیف اعتبارات ملی و تخریب و بازسازی شروع شد تا در سال آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در این سفر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قول مساعد برای تأمین دو میلیارد تومان اعتبار با هدف خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز هنرستان‌ها دادند تا در این سه شهرستان این منابع هزینه شود.

لطفی به کمبود فضای آموزشی در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در این شهرستان‌ها پایین‌تر از متوسط کشوری است به طوریکه کمتر از 4.3 دهم متر مربع سرانه فضا را در پارس‌آباد شاهد هستیم.

وی ضرورت احداث و تکمیل واحدهای آموزشی نیمه‌تمام را در این شهرستان یادآور شد و اضافه کرد: در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز 11 نمازخانه در محوطه مدارس با پیشرفت 70 تا 80 درصد در حال احداث است که انتظار می‌رود در سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این فضاها باشیم.

لطفی بیان کرد: تعدادی استخر نیز از هفت الی هشت سال پیش در شهرستان‌های شمالی استان شروع شده که پیشرفت آنها نیز 35 درصد است که با تأمین 8.5 میلیارد تومان اعتبار، انتظار می‌رود استخرهای آموزشی و همچنین سه سالن ورزشی نیمه‌تمام در شهرستان‌های شمالی استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.
وی با قدردانی از فرمانداران شهرستان‌های شمالی استان در کمک و یاری به نوسازی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: 46 کلاس درس در این سه شهرستان به حال نیمه‌تمام به حال خود رها شده بود که سعی کردیم با تأمین اعتبارات ملی در دو سال اخیر این پروژه‌ها را تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

لطفی تصریح کرد: امیدواریم از قبل این سفر اعتبارات خوبی برای احداث چهار واحد آموزشی و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعم از سالن‌های ورزشی، استخر و نمازخانه اختصاص یابد تا ما بتوانیم در بهترین شرایط واحدهای آموزشی را برای تحصیل نسل‌ آینده آماده کنیم.
وی گفت:‌ در چهار سال گذشته از محل تخریب و بازسازی پروژه‌های متعددی در استان به ویژه سه شهرستان شمالی، عملیاتی شده که با تحویل زمین و تجهیزات به پیمانکاران سعی شده تا مجموعه‌ها به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در مورد فروش مدرسه عصمت پارس‌آباد و هزینه‌کرد این منابع در ساخت واحدهای آموزشی نیمه‌تمام افزود: هیچ مشکلی در فروش این واحد آموزشی و تبدیل به احسن آن وجود ندارد و امیدواریم هر چه سریعتر این کار به انجام برسد.

تعهدات نوسازی مدارس به شکل کامل عملیاتی شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که با دعوت نماینده شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش سفری را به شهرستان‌های شمالی استان داشتند تا از نزدیک در جریان مطلوبیت کار در بخش توسعه فضاهای آموزشی قرار گیرند.
احمد ناصری تصریح کرد: جا دارد از همراهی خوبی فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش مناطق شمالی استان قدردانی کنیم که در این سفر یک روزه از نزدیک فرصت بازدید از پروژه‌ها و شروع چهار پروژه آموزشی جدید را فراهم کردند.

وی گفت:‌ این چهارمین سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به استان بود که قطعا منشأ آثار پرخیر و برکتی خواهد بود تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام رسیده و زمینه و بستر کارهای شایسته در این بخش فراهم آید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها