صحبتهای پامپئو در آخرین روز کارش به عنوان وزیر خارجه

مایک پامپئو در آخرین روز کارش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا و در آخرین توئیتهایی که در این سمت فرستاد، به محکوم کردن ارزشهای لیبرال و چندفرهنگی که به گفته او

صحبتهای پامپئو در آخرین روز کارش به عنوان وزیر خارجه

وزیر امور خارجه آمریکا در همین راستا در آخرین روز کارش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به مفهوم "لیبرال چپ" از دید خود حمله کرده و گفت که این مفهوم معادل "استبداد" است.

پامپئو نوشت: "سانسورگری، چپ‌گرایی، صحت سیاسی، همه اینها به یک جهت اشاره می‌کنند- استبداد، پیچیده در لفافه درستی اخلاقی."

او ادامه داد: ووکیسم (چپ‌گرایی)، مولتی کالچرالیسم (چندفرهنگی‌گرایی)، همه ایسم‌ها - اینها چیزی که آمریکا هست، نیستند. آنها بنیان با شکوه ما و همه آن چیزی که کشور ما درباره‌اش هست را تخریب می‌کنند. دشمنان ما به این اختلافات دامن می‌زنند زیرا می‌دانند که ما را ضعیف‌تر می‌سازد.

این تویئت دارای یک تکه از سخنرانی ایراد شده توسط او طی چند روز پیش در شبکه وی.او.ای بود که در جریانش او اقدامات اخیر غولهای تکنولوژی برای محدود کردن آزادی بیان از جمله در شبکه‌هایی همچون توئیتر و فیسبوک را "نوعی غریزه سانسورگری که خطرناک است" خواند.

پامپئو گفت: "این مشابه چیزی است که ما در توئیتر، و فیسبوک و اپل و در خیلی از پردیس‌های دانشگاهی دیدیم."

او اظهار کرد: همه ما بخشی از نهادهای دارای مسئولیتها و وظایفی بالاتر از هر یک از ما هستیم. این چیزی که ما به عنوان آمریکایی‌ها هستیم نیست. زمان آن رسیدن که ووکیسم (بیداری گرایی) را خواب کنیم.

این ادبیات پامپئو مشابه لحنی عموما رایج‌تر در گفتگوهای رادیوهای محافظه کار است تا مورد استفاده در دیپلماسی.

هر چند که پامپئو به محکوم کردن حمله اخیر به کنگره آمریکا پرداخت اما او بعد از آن با لورن بوبرت، یک نماینده جمهوریخواه جدید کنگره عکس انداخت؛ کسی که با اظهارنظرهایش در قبل و در جریان اغتشاش در کنگره مناقشه ایجاد کرده و پامپئو را "وطن پرست واقعی" توصیف کرد.

پامپئو همچون بسیاری از جمهوریخواهان در ابتدا حامی ترامپ نبود و در سال 2016 گفت که او "مستبد" خواهد بود.

او اما بعدا در دولت ترامپ رئیس سازمان سیا و بعدا وزیر امور خارجه شده و یکی از معدود بازمانده‌ها در دولت ترامپ است و احتیاط به خرج داده تا هرگز به شکل علنی متناقض با رئیس دمدمی مزاجش حرف نزند.

بعد از خشونتها در کنگره سه عضو کابینه استعفا کردند و عده‌ای دیگر نیز سکوت در پیش گرفتند اما پامپئو دست از صحبت درباره ترامپ برنداشت.

پامپئو روز سه شنبه در گفتگو با مجری محافظه کار، هیو هوویت، اغتشاشگران کنگره را "مجرمانی" خواند که باید تحت پیگرد قرار بگیرند.

او اظهار کرد: اما تاریخ درباره کار خوبی که این رئیس جمهور و دولت ما انجام داده خواهد اندیشید. او افزود که "کتابها درباره تغییراتی که ما در جهان ایجاد کرده‌ایم نوشته خواهند شد."

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • برزنجی
    0

    خوک خبیث امیدوارم به درک واصل ودر اتش جهنم بسوزی،مردم ایران هیچگاه دشمنیهای شیطانی مثل تورا فراموش نخواهند کرد،تومجسمه مرگ ونفرت هستی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها