کلیپ جنجالی؛ رونمایی از لباس زنان پاورلیفتینگ‌کار

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ماجرای رونمایی نشدن از لباس زنان پاورلیفتینگ‌کار واکنش نشان داد و گفت: «این مراسم برگزار شد، اما برخی از رسانه‌ها متوجه این ماجرا نشدند.»

کلیپ جنجالی؛ رونمایی از لباس زنان پاورلیفتینگ‌کار

هنوز یک ماهی از حضور عبدالمهدی نصیرزاده در فدراسیون بدنسازی نگذشته، اما سخت پیگیر برنامه‌های فدراسیون است. در همین راستا هم رونمایی از لباس و راه‌اندازی آکادمی پاورلیفتینگ زنان را در دستور کار قرار داد. مراسمی که البته با حواشی زیادی هم همراه شد. وزارت ورزش و جوانان از مدتی قبل با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با ورود و فعالیت پاورلیفتینگ زنان زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام موافقت کرده بود و نصیرزاده رونمایی از لباس این ورزشکاران و راه‌اندازی آکادمی آن‌ها را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

این موافقت در حالی انجام شده بود که تا پیش از این هم زنان در پاورلیفتینگ فعالیت می‌کردند و حتی به مسابقات جهانی هم اعزام می‌شدند، اما زیر نظر فدراسیون بدنسازی نبود و نظارتی هم به این اعزام‌ها انجام نمی‌شد. اما با ورود و فعالیت این رشته زیر نظر فدراسیون بدنسازی حداقل فعالیت زنان در پاورلیفتینگ متولی دارد و می‌تواند از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری کند؛ بنابراین می‌توان برنامه روز گذشته نصیرزاده را به فال نیک گرفت، اما این برنامه با مشکلاتی روبه‌رو شد.

بر خلاف آنچه از قبل در دعوتنامه ارسالی به خبرنگاران اعلام شده بود که قرار است هم از لباس رونمایی و هم آکادمی پاورلیفتینگ زنان افتتاح شود، اما رونمایی از لباس زنان پاورلیفتینگ فقط به یک کلیپ که در آن زنان پاورلیفتینگ‌کار با لباس مخصوص و با حجاب خود در حال ورزش بودند و بعد از ورزش هم دقایقی درباره فعالیت ورزشی خود گفتگو کردند، خلاصه شد. کاری که با واکنش برخی از رسانه‌ها روبه‌رو شد و حتی اینطور در رسانه‌ها انعکاس یافت که اصلاً از این لباس رونمایی نشده است.

معاون وزیر ورزش: حساسیتی روی فعالیت زنان در ورزش نداریم

برخی از رسانه‌ها به گمانه‌زنی درباره اینکه وزارت ورزش با این رونمایی مخالف بود، پرداختند، اما عبدالحمید احمدی که به عنوان معاون ورزش همگانی وزارت ورزش در این مراسم حضور داشت، به این ماجرا واکنش نشان داد و اعلام کرد که هیچ گونه حساسیتی از سوی وزارت ورزش برای فعالیت زنان در این ورزش وجود ندارد: «مجموعه اصلح برای هدایت رشته‌های ورزشی خود فدراسیون‌ها هستند که اگر فدراسیون‌ها ارزش‌ها را حفظ کنند دیگر نیازی نیست که نهاد دیگری برای حفظ ارزش‌ها ورود کند و یا بخواهد این رشته را مدیریت کند. ما حساسیتی روی فعالیت زنان در رشته‌های ورزشی نداریم و اصل این است که مجموعه ورزش ما پاک باشد. به همین دلیل هم از ورود فدراسیون بدنسازی به فعالیت زنان در پاورلیفتینگ حمایت شد.»

در حاشیه این مراسم که اختصاص به افتتاح و رونمایی در پاورلیفتینگ زنان داشت، مراسم کمک مؤمنانه فدراسیون بدنسازی هم برگزار شد که عبدالحمید احمدی معاون همگانی وزارت ورزش هم در آن شرکت کرد: «خوشبختانه جامعه ورزش در کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا امتحان موفقی داشت. از همان ابتدای شیوع ویروس منحوس اتفاقات تلخ اقتصادی و معیشتی رخ داد، از جمله خود باشگاه‌های ورزشی ما هم از این اتفاق جدا نبودند. با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از همان روز‌های نخست شاهد فعالیت پررنگ فدراسیون‌ها و ورزشکاران در این رزمایش بودیم. قطعاً همه این کمک‌ها برکت و گشایشی خواهد بود برای پیشبرد اهداف ورزش کشور، بنابراین از جامعه بدنسازی و پرورش اندام هم به خاطر این حمایت‌ها تشکر می‌کنیم. جامعه ورزش پس از حادثه سیل در ساخت مسکن هم همراهی می‌کند که در این رابطه فدراسیون بدنسازی پیشگام بود.»

نصیرزاده: از لباس رونمایی شد، اما کسی متوجه نشد

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به ماجرای رونمایی نشدن از لباس زنان پاورلیفتینگ‌کار واکنش نشان داد. رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به تصمیم اخیر این فدراسیون در شروع فعالیت زنان در زیر مجموعه این فدراسیون گفت: «این مراسم برگزار شد، اما برخی از رسانه‌ها متوجه این ماجرا نشدند.»

نصیرزاده همچنین ادامه داد: «چه بخواهیم و چه نخواهیم زنان در حال فعالیت در ورزش پاورلیفتینگ هستند و این در سال‌های گذشته هم بار‌ها رخ داده بود و حتی اعزام‌های خارجی زیادی را هم داشتند، اما زیر نظر فدراسیون نبوده و حالا فدراسیون می‌خواهد با کمک وزارت ورزش این فعالیت‌ها زیر نظر فدراسیون بدنسازی انجام شود تا بتواند نظارت خوبی را هم داشته باشد.» او با اشاره به اتفاقاتی که در حاشیه مراسم رونمایی رخ داد، گفت: «این مراسم خوب برگزار شد و مراسم رونمایی از لباس زنان پاورلیفتینگ هم با انتشار کلیپی از فعالیت زنان در این رشته انجام شد. اما برخی از رسانه‌ها در آن هنگام در سالن نبودند و متوجه این موضوع نشدند.»

مراسم روز گذشته فدراسیون بدنسازی قسمت سومی هم داشت. یعنی علاوه بر رونمایی از لباس و افتتاح آکادمی پاورلیفتینگ زنان، مراسم کمک مؤمنانه ورزشکاران بدنسازی به قشر بی‌بضاعت جامعه هم انجام شد. در این مراسم که علاوه بر حضور تعدادی از قهرمانان و مربیان ورزش بدنسازی، عبدالحمید احمدی معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و عبدالمهدی نصیرزاده هم حضور داشتند، ۳۰۰ بسته برای اهدا به نیازمندان تهیه شد.

منبع: ایران ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد س
    0

    بچه و خانه و خانواده داری شایسته دختران و زنان محترمه میباشد ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها