مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان:

۶۷ هزار کارت ملی در استان اصفهان آماده تحویل است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان استان آماده تحویل شده است و مابقی نیز طی چند ماه آینده آماده تحویل خواهد شد.

۶۷ هزار کارت ملی در استان اصفهان آماده تحویل است

حسین غفرانی کجانی، در مورد صدور کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: بیش از ۶۷ هزار کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و دفاتر ثبت احوال استان موجود است که هنوز شهروندان برای دریافت آن اقدام نکرده‌اند. با توجه به محدودیت در نگهداری این کارت‌ها و اینکه پس از صدور کارت ملی هوشمند، رسید قبلی غیر فعال خواهد شد از هم استانی‌ ها تقاضامندیم پس از وصول پیامک، نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

وی افزود: تاکنون ۹۷ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان که ۴ میلیون و ۶۵ هزار نفر هستند، برای گرفتن کارت ملی اقدام کرده‌اند، مابقی نیز در دست تهیه است و در ماه‌های آینده صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: جمعیت استان اصفهان از ابتدای قرن حاضر تا سال ۶۵ همواره رو به رشد بوده است و در سال ۶۵ این رشد به دو برابر نرخ جانشین رسیده است، اما از ابتدای دهه ۷۰ متاسفانه رشد جمعیت استان رو به کاهش بوده و تا سال ۱۳۹۸ با کاهش ۱۶.۵ درصدی در رشد تولد سالانه روبرو بوده ایم. تاکنون این کاهش را در طول یک قرن گذشته تجربه نکرده‌ایم.

غفرانی کجانی، در مورد برگزاری سرشماری سال ۱۴۰۰ نیز، گفت: هنوز این موضوع از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام نشده است که سرشماری ۵ ساله یا ۱۰ ساله باشد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمد
    0

    دو سال در نوبت گرفتن کارت ملی هستیم متاسفانه ثبت احوال نسبت به صدور کارت ملی ساکنان قم بی تفاوت هستند چند بار مراجعه کردیم جز خیر چیزی دیگری نشنیدیم امیدوارم مدیر دلسوزی جواب قانع کننده ای بدهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها