ترامپ اسناد دیگری از پرونده روسیه را از حالت محرمانه خارج کرد

دونالد ترامپ در یکی از آخرین اقداماتش پیش از ترک کاخ سفید، عصر سه‌شنبه برای خارج کردن اسناد مرتبط با تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد روسیه از حالت محرمانه اقدام کرد.

ترامپ اسناد دیگری از پرونده روسیه را از حالت محرمانه خارج کرد

یک یادداشت منتشر شده از سوی کاخ سفید تصریح می‌کند که ترامپ یک سری اسناد مرتبط با تحقیقات روسیه را ماه گذشته خواسته و بررسی کرده است و در نهایت تصمیم گرفت که آنها در "بالاترین سطح ممکن" از حالت محرمانه خارج شوند.

این یادداشت تاکید دارد که ترامپ حذف موارد پیشنهادی اف‌بی‌آی در ۱۷ ژانویه را پذیرفته و دستور خروج مابقی آنها از حالت محرمانه را داده است. در این یادداشت، حجم حذفیات یا مقدار اسنادی که منتشر خواهد شد، نیامده است.

ترامپ در این یادداشت رسمی نوشته است: این آخرین تصمیم من درخصوص بررسی خروج اسناد از حالت محرمانه است و به دادستان کل دستور داده‌ام تا حذفیات پیشنهادی اف‌بی‌آی را اجرا کنند و یک نسخه اصلاح‌شده را به کاخ سفید ارسال کنند.

این اقدام بیانگر یکی از آخرین اقدامات ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکاست است و کمتر از ۲۴ ساعت پیش از آنکه جو بایدن به عنوان رهبر بعدی کاخ سفید سوگند یاد کند، انجام شد.

ترامپ بارها به تحقیقات اداره تحقیقات فدرال آمریکا به عنوان "شکار موهومات" اشاره کرده و معتقد است که این بررسی به شکلی ناعادلانه اعضای کمپین او را هدف گرفت. او بارها گفته است که اجراکنندگان این تحقیقات مرتکب "جرم" شده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها