معاون استاندار اصفهان:

پرواز اصفهان - ترکیه دریچه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: برقراری مجدد پرواز ترکیه - اصفهان در واقع دریچه‌ای برای گسترش صنعت گردشگری است.

پرواز اصفهان - ترکیه دریچه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری است

حسن قاضی عسگر در همایش به مناسبت برقراری مجدد پروازهای ترکیه - اصفهان در سالن هتلی در این کلانشهر افزود: از سرگیری پرواز اصفهان - ترکیه و بلعکس از نظر اقتصادی، حمل بار و واردات و صادرات برای اصفهان حایز اهمیت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه متاسفانه بیشترین آسیب در دوران شیوع کرونا به حوزه گردشگری وارد شد، ادامه داد: برآوردها نشان می‌دهد ماهانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این حوزه خسارت وارد شده است.

قاضی عسگر تاکید کرد : با توجه به این میزان خسارتهای وارده به صنعت گردشگری باید با برنامه ریزی درست مجموعه های این بخش را احیا کنیم.

وی با اشاره به طراحی سفر ایمن اظهار داشت: از این رو پروتکل‌های بهداشتی در این راستا تهیه و تدوین شد و هتل‌های ایمن شناسایی و برای آن‌ها گواهی صادر شده است.

فرودگاه رکن اساسی صنعت حمل و نقل هوایی

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بیان کرد: فرودگاه‌ها رکن اساسی صنعت حمل و نقل هوایی را برعهده دارند از این رو باید زیرساخت آن آماده باشد تا خدمات ارزنده ارائه دهند.

حسن امجدی گفت: خوشبختانه خدمات بخش cip فرودگاه فعال شد و همچنین فعالیت کارگو ترمینال در توسعه صنعت و اقتصاد استان نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

به مجموعه اقداماتی که جهت حمل بار هوایی انجام میشود کارگو هوایی می گویند.

CIP در حقیقت جایگاهی برای عرضه تشریفات اختصاصی به مشتریان است که به‌طور معمول در فرودگاه‌ها، هتل‌ها، سالن‌های همایش و مکان‌های مشابه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی و ‌آژانس‌ها رکن برقراری پرواز و صنعت حمل و ‌نقل هوایی را برعهده دارند که امیدواریم با همگرایی رونق پروازها را شاهد باشیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم بهترین سرویس و خدمات به مسافرانی که از استان اصفهان تردد دارند ارائه دهیم.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد در عراق، کویت، دُبی امارات، استانبول ترکیه و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.

همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر در این فرودگاه فعال هستند.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها