استناد کیهان به نیویورک تایمز؛ حمله به هنرمندان با هر وسیله ای مجاز است!

کیهان دیروز در مطلبی عجیب با استناد به گزارش تأیید نشده ای از نیویورک تایمز بار دیگر به یکی از هنرمندان ایران تاخته است.

استناد کیهان به نیویورک تایمز؛ حمله به هنرمندان با هر وسیله ای مجاز است!

کیهان در بخشی از این یادداشت نوشت: "چند ماه قبل ۱۳ زن در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شدند که توسط این نقاش (آیدین آغداشلو) هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند. هرچند که این ادعا توسط نقاش مذکور رد شد، اما باز هم این شائبه‌ وجود دارد که حراجی تهران قصد تطهیر وی را داشته ..."

جالب است که کیهان دهه هاست رسانه های غربی به خصوص آمریکایی را رسانه های دشمن قلمداد می کند اما حالا چون قصد دارد آیدین آغداشلو و حراج تهران را آماج حملات شناخته شده خود قرار دهد، به یکی از همین رسانه های آمریکایی متوسل می شود!

رویه کیهان همیشه این بوده که رسانه های غربی و آمریکایی علیه ایران فضاسازی‌های دروغین انجام می دهند و هیچگاه نمی توان در آنها تصویر درستی از حکومت، دولت و حتی مردم ایران یافت اما وقتی قصدش زیر سوال بردن یک استاد نقاش ایرانی باشد، مطالب همین رسانه ها را به عنوان منبع موثق و معتبر استناد می کند.

جالب اینجاست که نیویورک تایمز در سراسر گزارشش بارها و بارها یادآوری می کند آقای آغداشلو این اتهامات را رد می کند و با گذشت بیش از سه ماه حتی یک مورد از این ۱۳ اتهام در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده هیچ، حتی طرح شکایت نیز نشده است!

کیهان به گزارشی از نیویورک تایمز استناد می کند که جامعه هنر ایران می داند بر اساس ادعاهای فردی به نام افشین پرورش تنظیم شده، پرورش چندین محکومیت کیفری در تهران دارد و هیچ یک از اتهام هایش در این چند سال نه تنها اثبات نشده و حتی آقای آغداشلو در حال شکایت از او است.

اما نکته بسیار عجیب این است که کیهان دستکم در دهه اخیر به دفعات آیدین آغداشلو را به انواع اتهام های جاسوسی و طرفداری طاغوت و ... متهم کرده است حال آنکه خبرنگار نیویورک تایمز در گزارشش به شدت کوشیده که آقای آغداشلو را هنرمندی نزدیک به حکومت معرفی کند و به طور مثال نوشته است: "از جمله شاگردان آقای آغداشلو دختر امام جمعه‌ی تهران و نوه‌های یکی از بنیان‌گذاران انقلاب اسلامی بودند، آقای آغداشلو به عنوان مشاور، مدرس، نویسنده و کارشناس آثار هنری با آستان قدس رضوی، بنیاد مذهبی و اقتصادی تحت کنترل رهبر ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای و تحریم‌شده توسط ایالات متحده آمریکا، همکاری داشته است. رئیس سابق آستان قدس رضوی رئیس فعلی دادگستری ایران است... آغداشلو بعد از انقلاب وارد حلقه‌ی روحانیون حاکم شد و او و خانواده‌اش با حکومت پیوند‌های تجاری دارند..."

باید دید زوایه نگاه کیهان از استناد به رسانه های غربی تغییر بنیادین یافته یا اینکه هدف برای این رسانه همه جور وسیله ای را توجیه می کند.

منبع: ایران آرت

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها