سفر به زابل، شمالی ترین مقصد سیستان

وقتی به جنوب شرق ایران سفر می کنید، منتظر دیدن شگفت ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی باشید. سفر به زابل بهترین جاهای دیدنی را انتخاب کنید تا زیبایی های سیستان و بلوچستان را بیشتر لمس کنید.

سفر به زابل، شمالی ترین مقصد سیستان

آسبادهای زابل

یکی از پدیده های معماری منحصربفرد زابل، آسبادها هستند. آسباد نوعی آسیاب بادی است که از گذشته دور در این منطقه رایج بوده است. دلیل استفاده از آسباد، وجود بادهای همیشگی در زابل است. یکی از آسبادهای معروف این شهر، آسباد حوضدار است که در نزدیکی شهر سوخته قرار دارد. فرم معماری آسباد به صورت تک بنا و در محوطه باز بیابانی ساخته شده تا در معرض جریان باد باشد. شما می توانید بلیط هواپیما زابل را در هر ساعتی از شبانه روز به صورت آنلاین از تریپ خریداری کنید. سلیقه سفر در ایران در حال تغییر است. زمانی فقط سفر شمال و شهرهای اصفهان و شیراز و مشهد مقصد گردشگری بود. امروزه سیستان و بلوچستان یکی از مقاصد مهم گردشگران جوان است که دنبال کشف ایران هستند. سفر به زابل بدون شک تجربه ای جذاب است. اگر می خواهید در بهترین آب و هوا زابل را ببینید، بهار بهترین زمان است. بعد از تعطیلات عید و با کاهش سفرها، می توانید مناسبترین بلیط زابل را خریداری کنید. تریپ راهنمای شما در خرید بلیط اقتصادی است. از فرصت خرید بلیط لحظه آخری زابل غافل نشوید.

آسباد، از نمونه های قدیمی آسیاب در ایران

کوه خواجه، راز مقدس

یکی از کهن ترین آثار معماری به جا مانده از دوران اشکانی را باید در کوه خواجه ببینید. تا کنون 11 اثر از دوره های مختلف شامل معبد، قلعه، آتشکده، قبر و ظروف سفالی در این مکان شناسایی شده که قدیمی ترین آن سفالهای مربوط به دوره هخامنشی است. در دوره های بعد مانند ساسانیان و بعد از اسلام نیز عناصری به این بناها اضافه شده است. کوه خواجه کنار دریاچه هامون قرار گرفته و تنها بلندی در میان دشت اطراف است که شما به سرعت درونمای آن را خواهید دید. کوه خواجه برای مردم محلی قداست دارد. وجود آتشکده دوران قبل از اسلام و چند زیارتگاه قدیمی ممکن است دلیل مقدس بودن کوه باشد. علت نامگذاری کوه به خاطر آرامگاه خواجه مهدی است.

چاه نیمه، دریاچه بیابانی

دیدن دریاچه های آبی در منطقه بیابانی نزدیک زابل شما را شگفت زده می کند. این دریاچه که به صورت مصنوعی شکل گرفته، امروز یکی از جاذبه های زابل است. مناظر تماشایی ترکیب آب و دورنمای کویری، برای عکاسی و قدم زدن بی نظیر است. ماهیگیری در این دریاچه زیبا را فراموش نکنید. در نزدیکی چاه نیمه، سایت باستانشناسی دهانه غلامان قرار دارد. دهانه غلامان در واقع یکی از شهرهای هخامنشی در منطقه جنوب شرق بوده که امروز فقط بقایای کمی از آن به جا مانده است. برای اطلاع از پرواز تهران زابل در تاریخ سفر خود به سایت تریپ مراجعه کنید. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به زابل را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به زابل را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به زابل را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

کهن ترین تمدن جنوب شرق

زابل با شهر سوخته شناخته می شود. تمدنی 5 هزارساله که در اوج پیشرفت ناگهان از میان می رود. برای دیدن این سایت جهانی که در یونسکو به ثبت رسیده است باید در جاده زابل به زاهدان حدود 50 کیلومتر برانید. شهری که زمانی از آبادترین مناطق ایران بوده، در اثر تغییر مسیررود هیرمند و کم شدن منابع آبی به کلی از بین می رود. بازمانده های این شهر به صورت تپه تاریخی محافظت می شود. هر ساله کاوش های باستانشناسی زیادی در شهر سوخته انجام می شود. شما می توانید در موزه شهر سوخته، اشیا باستانی این تمدن بزرگ را ببینید. ساعت کاری موزه از ساعت ۱۲-۸ و از ۲۰-۱۶عصر است.

نمایی از تپه باستانی شهر سوخته

سوغات بومی زابل

در زابل شما می توانید خوشمزه ترین نان های محلی چون قلیفی و بورک را خریداری کنید. دستبافته های حصیری با فرم ساده اما زیبا یک هدیه ماندگار هستند. این محسولات حصیری از زیرانداز تا سبد را شامل می شود و برای روستاییان کاربرد زیادی دارد. خرما از دیگر سوغاتی های شما در سفر به سیستان و بلوچستان است. بهترین و گرانترین سوغات زابل، سوزن دوزی است. این هنر ظریف که در این سرزمین پا گرفته، امروزه طرفداران زیادی در ایران و دنیا پیدا کرده است. خرید از سازندگان بومی را در سفرهای گردشگری خود فراموش نکنید.

سوزن دوزی بهترین سوغات

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند تا به سادگی خرید بلیط خود را انجام دهید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها