افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر کرمانشاه

بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افتتاح شد.

افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر کرمانشاه

فرزین معتمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمانشاه در این مراسم که امروز(30 دی) با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور و استاندار برگزار شد، بااشاره به راه اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: تجهیزات این مرکز به ارزش هشت میلیارد ریال از محل کمک خیرین خریداری شده و قرار است بین شهرستان های مختلف استان توزیع شود.

وی کپسول های اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز را از مهمترین تجهیزات این بانک امانات عنوان کرد و افزود: این تجهیزات به صورت امانت در اختیار بیمارانی قرار می گیرد که به دلیل بیماری کرونا و یا بیماریهای که فرد را دچار مشکلات تنفسی می کند، به کپسول اکسیژن و یا دستگاه اکسیژن ساز نیاز دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه تصریح کرد: هزینه خرید هر دستگاه کپسول اکسیژن با تجهیزات جانبی آن حدود چهار میلیون تومان و هر دستگاه اکسیژن ساز هم حدود 30 میلیون تومان تمام می شود که بسیاری از بیماران توانایی خرید آنها را ندارند.

وی با بیان اینکه این بانک امانات تجهیزات پزشکی از محل کمک های خیرین راه اندازی شده، اعلام کرد: برای غنی شدن این مرکز به کمک های بیشتری از سوی مردم نیاز داریم تا بتوانیم به بیمارانی که از اقشار کم درآمد هستند، کمک کنیم و باری از هزینه های درمان را از روی دوششان برداریم.

معتمدی در ادامه گزارشی هم از فعالیت های جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه طی یازده ماه شیوع بیماری کرونا داشت و افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا که با کمبود ماسک مواجه بودیم، حدود 430 هزار ماسک را بین نهادهای مختلف استان بصورت رایگان توزیع کردیم که نقش خوبی در کنترل این بیماری داشت.

وی گفت: همچنین حدود 35 پایگاه تست غربالگری را در سطح استان مستقر کردیم که در این پایگاه ها حدود 780 هزار مسافر تب سنجی شدند و از این تعداد 279 نفر را که دارای علائم کرونا بودند به مراکز درمانی معرفی کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه توزیع 7800 بسته بهداشتی بین بیماران خاص، تجهیز نقاهتگاه های سپاه و ارتش، اجرای پنج مرحله توزیع بسته های معیشتی از محل کمک های خیرین با هزینه سه میلیارد تومان، اجرای طرح نذر سلامت و اهداء ماسک های رایگان بین عزاداران حسینی در ایام محرم و مشارکت در اجرای طرح "حاج قاسم سلیمانی" را از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر کرمانشاه در مدت زمان شیوع بیماری کرونا دانست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها