فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد

شهادت بیش از ۵ درصد نیروهای محیط‌بان / پیگیری پرونده ضاربین محیط‌بان خوزستانی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از پیگیری پرونده ضاربین سید امین هادی‌پور محیط‌بان جانباز خوزستانی خبر داد.

شهادت بیش از ۵ درصد نیروهای محیط‌بان / پیگیری پرونده ضاربین محیط‌بان خوزستانی

جمشید محبت‌خانی در سفر به اهواز، در نشستی با فرمانده انتظامی خوزستان، ضمن قدردانی از تلاش‌های محیط‌بانان با اشاره به اهمیت کار آنان گفت: بار اصلی حفاظت و حراست از محیط زیست به دوش این قشر زحمتکش است.

به گزارش خبر فوری به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ درصد نیروهای محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست شهید شده‌اند و بیش از ۴۰۰ محیط‌بان جانباز وجود دارد و بین این جانبازان افرادی هستند که حتی دو پا و چشم خود را از دست داده‌اند. تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم دغدغه‌های این عزیزان را به حداقل برسانیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن قدردانی از رشادت و ایثار سید امین هادی‌پور گفت: این محیط‌بان جانباز، متعلق به تمام کشور است و همه مردم ایران دغدغه سلامت و پیگیری موضوعات و مشکلات وی را دارند و اکنون ما در این جلسه حضور پیدا کردیم تا با کسب اطلاع از آخرین وضعیت، پرونده ایشان را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه، سید محمد اکبری صالحی فرمانده انتظامی خوزستان نیز ضمن قدردانی از رشادت‌های محیط‌بانان، در خصوص پرونده سید امین هادی‌پور گفت: سه نفر از متهمان اصلی این پرونده دستگیر شده‌اند و اعتراف کرده‌اند که نفر اصلی که به هادی‌پور شلیک کرده، فراری است و تلاش برای دستگیری نفر اصلی همچنان ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر این شخص دستگیر شود.

وی تصریح کرد: سه متهم به جرم خود اعتراف کردند و به همین دلیل با قرار وثیقه آزاد هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سرقت از اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه وسایل سرقت‌شده کشف و تلاش‌ها برای دستگیری سارق یا سارقان همچنان ادامه دارد.

در این جلسه سید امین هادی‌پور نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی استان به گوشه‌ای از مشکلات خود اشاره کرد و خواستار پیگیری تا رسیدن به نتیجه کامل و دستگیری متهمان شد.

سید امین هادی‌پور محیط‌بان خوزستانی در فروردین‌ماه امسال از سوی افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و یک پای خود را از دست داد.

منبع: ایسنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها