رویکرد شهرداری حفظ و احیا مادی های یادگار شیخ بهایی است/نوروز آینده پارک های محله شهرک رسالت بازآفرینی می شوند

حقانی مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: حفظ و نگه داری مادی ها که یادگار شیخ بهایی هستند از جمله برنامه های شهرداری است و حتی آنهایی که پر شدند را با تخلیه و دیواره سازی و ایجاد فضای سبز در کنار آن ها احیا می کنیم.

رویکرد شهرداری حفظ و احیا مادی های یادگار شیخ بهایی است/نوروز آینده پارک های محله شهرک رسالت بازآفرینی می شوند

کاووس حقانی مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در گفتگو با برنامه «محله شما» که به بررسی مشکلات و مطالبات مردم در سطح کلانشهر اصفهان می پردازد، علل و راهکارهای موجود برای حل مسائل در منطقه دو شهر اصفهان را برای شهروندان بیان می کند.

وجه تمایز منطقه دو شهرداری اصفهان با دیگر مناطق در چی هست؟

سه قسمت بودن و گستردگی منطقه دو که در شهر اصفهان مشابه ای ندارد از جمله وجوه تمایز این منطقه است.

از طرف اهالی مشرف به مادی دستگرد و قمیش درخواستی برای رسیدگی به شرایط مادی و معضلات بهداشتی آن بوده، بررسی رو این موضوع داشته اید؟

مادی قمیش سر دهانه اش از سمت شهرداری منطقه ۹ می باشد اما سال گذشته با پیگیری هایی که کردیم رها سازی آب در مادی انجام شد ولی به دلیل این که دهانه مادی گسترده است آب کمی در مادی و نهارهای آن جاری شد.

البته مردم علاقه دارند رها سازی آب را تماشا کنند در حالی که آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز این منطقه توسط لوله انجام می شود و برای حل اساسی مشکل، باید آب در رودخانه جاری باشد که نیاز به مجوزاتی دارد و از دسترس شهرداری خارج است.

آیا با این توضیحات اصلا مادی کاربردی دارند یا اگر پر بشود مشکلی ایجاد می شود؟

پر کردن که اصلا در سیاست شهرداری نیست، این مادی ها یادگار شیخ بهایی هستند و تصمیم بر حفظ و نگه داری اون ها می باشد حتی آنهایی که پر شده اند هم شهرداری هزینه می کند تخلیه بشوند دیواره سازی انجام بشه و در کنارش فضای سبز ایجاد می کند.

عدم رسیدگی به چمن کاری ها و شرایط نه چندان خوب فضای سبز حاشیه بلوار امام خمینی و خیابان رسالت گلایه شهروندی بوده است؟

در شهرک رسالت از قدیم حدود ۱۵سال پیش و قبل تر پارک های محلی که ایجاد شده همراه با درخت کاری انبوه و چمن بوده وقتی درخت کاری انبوه باشد به خاطر سایه ای که ایجاد می کنند امکان رشد چمن نیست ان شاالله از اوایل فروردین قسمت هایی که سایه اندازی زیاد داریم چمن ها حذف میشه و گیاه پاپیتال کاشته می شود.

یکی از موضوعات در منطقه دو اصفهان میانگین بالا عمر اتوبوس ها نسبت به مناطق دیگر آیا پیگیری به جهت حل آن وجود داشته است؟

ما درخواست های مردم رو به سازمان اتوبوسرانی رساندیم ولی خب می دانید که کشور در شرایط تحریم هست و برای خرید اتوبوس و قطعات مشکل وجود دارد ولی با توجه به جلساتی که داشتیم و صحبت هایی انجام شده قرار است با ورود اتوبوس های جدید تعدادی به این منطقه اختصاص داده شود.

آن طوری که در ظاهر پیداست سرانه فضای سبز این بخش از شهر اصفهان به نسبت محلات دیگر کمتر است، این را می پذیرید؟

سرانه فضای سبز ما نسبت به بقیه مناطق فوق العاده خوب است ولی پراکنده هستند و در دسترس نیست ما فقط یک فضای سبز صد هکتاری نزدیک پالایشگاه داریم که حالت کمربندی و ریه های تنفسی برای منطقه و شهر اصفهان دارند.

مردم علاقه دارند که فضای سبز نزدیک به محل سکونتشون و به شکل پارک باشه که البته پارک های محلی پیش بینی شده و پارک بزرگی مثل پارک قلمستان را شاهد هستیم.

اما در یک سری کار های دیگر عقب هستیم که با به نتیجه رسیدن آن ها در طرح تفصیلی منطقه دو و شش تا هفت خیابان لحاظ شده در آن شاهد آبادانی و رونق اقتصادی و سر حالی منطقه خواهیم شد.

درباره تغییرات این چند خیابان توضیحی را می فرمایید؟

یکی از این ها خیابان کمکی امام خمینی هست که از منطقه یازده و منطقه دو اصفهان عبور می کند و در ترافیک و رونق گرفتن مناطق محلی بسیار موثر است از جمله خیابان دکل برق ها که نزدیک پارک قلمستان است، خیابان اردشیر، خیابان ولدان و چند خیابان دیگر بخش هایی هستند که درصورت تغییر شاهد تغییرات جدید و چشمگیری خواهیم بود.

شاخص ترین اقدامی که صورت گرفته و می توانید به عنوان یک اقدام خوب از آن یاد کنید؟

شاخص ترین پایانه صمدیه هست که پیگیر آزاد سازی آن هستیم و همزمان هم مشاوری که با معاونت شهرسازی کار می کنه طرح ها رو آماده کردند و دارد نهایی می شود و همچنین به موازات آن طراحی خانه کودک انتهای پارک قلمستان که یکی از بزرگترین خانه های کودک در شهر اصفهان هست را داریم.

فکر می کنید تا چقدر وقت دیگه به بهره برداری برسد ؟

تمام تلاش شهرداری این بوده که تا اواخر اسفند کلنگ زنی انجام شود و تا دو سه سال دیگه به مرحله بهره برداری برسد.

فکر می کنید در چه حوزه منطقه دو آنطور که باید به آن پرداخته نشده است؟

من آرزویم این است که تا زمانی که اینجا هستم بتوانیم یکی دوتا از این شش تا هفت خیابان را که بر زندگی مردم و بافت منطقه بسیار تاثیر گذار به سر انجام برسانیم.

گزارش تصویری این گفتگو را در زیر ببینید.

منبع: خبرفوری

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها