واکسن کرونا فاجعه آفرید: جهش تازه ویروس در آمریکا و اروپا

وحشت در جهان، واکسن‌های کرونا اثربخشی خود را از دست داده اند؟/ آمریکا ۵۰۰ هزار کشته کرونایی می‌دهد

پزشک مشهور آمریکایی معتقد است ویروس نسل جدید می‌تواند در آمریکا یک فاجعه بیافریند. والنسکی معتقد است که تا اواسط فوریه تعداد کشته‌های کرونایی آمریکا به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وحشت در جهان، واکسن‌های کرونا اثربخشی خود را از دست داده اند؟/ آمریکا ۵۰۰ هزار کشته کرونایی می‌دهد

به گزارش خبر فوری ، جهش ویروس کرونا در مناطق مختلفی از جهان از جمله انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی باعث شده بسیاری نسبت به آینده بدبین شوند. تا چندی قبل، همه امیدوار بودند که واکسیناسیون همه افراد در مناطق حساس تا اواسط سال ۲۰۲۱ تمام شود اما حالا برخی حتی از این گفته‌اند که ممکن است ویروس جدید کار را سخت‌تر کرده و حتی اثر واکسن‌های فعلی کرونا را هم از بین ببرد.

واکسن کرونا از ویروس جدید شکست می‌خورد؟

دیلی‌میل در گزارش اخیرش به این موضوع پرداخته است. این پایگاه خبری به نقل از دکتر "راشل والنسکی" (Rochelle Walensky)، پزشک مشهور آمریکایی و یکی از ارکان اصلی وزارت بهداشت ایالات متحده تاکید دارد که هرچند واکسن‌ها هنوز قادر به مقاومت در برابر ویروس هستند اما در برخی موارد، کرونای جهش‌یافته (به خصوص ورژن مشاهده شده در آفریقای جنوبی) در مقابل آنتی‌بادی‌ها ایستادگی کرده است.

هر چند آزمایش‌ها در مورد اثربخشی واکسن کرونا ادامه دارد اما دکتر والنسکی به شدت در مورد آینده نگران است و معتقد است تا چند ماه آینده و بعد از چند جهش دیگر، اگر اقدامی نشود ممکن است تمام واکسن‌ها کارایی خود را از دست بدهند.
والنسکی در این باره می‌گوید: " ویروس دائما در حال جهش است. نه فقط این ویروس، بلکه هر ویروسی دائما تغییر می‌کند. نکته‌ای که در مورد ویروس کرونای جهش‌یافته تاکنون ثابت شده این است که انتقال‌پذیری و سرایتش به مراتب از نمونه اصلی بیشتر است؛ اما مرگ و میر و تلفات ورژن جدید هنوز ثابت نشده است."

فاجعه در آمریکا، مرگ ۵۰۰ هزار نفر تا اواسط فوریه؟

پزشک مشهور آمریکایی معتقد است ویروس نسل جدید می‌تواند در آمریکا یک فاجعه بیافریند. والنسکی معتقد است که تا اواسط فوریه تعداد کشته‌های کرونایی آمریکا به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد. این رقم‌ها در سایر مناطق از جمله اروپا نیز تصاعدی خواهد بود. از همین رو، دکتر والنسکی معتقد است که "هفته‌های سیاهی" پیش روی آمریکا و جهان است.

متخصص بیماری‌های عفونی و پاندمی ایالات متحده تاکید دارد که برای جلوگیری از یک فاجعه دولت آمریکا باید تعطیلی‌های گسترده‌ای را ترتیب دهد، مدارس به هیچ وجه بازگشایی نشوند و آنهایی هم که باز هستند بسته شوند، تعداد تست‌ها بالا رود و سیستم پیش‌بینی ابتلا نیز در مناطق مختلف به کار گرفته شود.

آنچه دکتر والنسکی را نگران کرده است سفرهای کریسمسی آمریکایی‌ها است که حالا دارد اثرات خود را نشان می‌دهد. والنسکی معتقد است عدم رعایت پروتکل‌ها در ماه اخیر با ورود کرونای جهش یافته جمع شده و می‌تواند در فوریه یک فاجعه بیافریند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • آریایی
    0

    کسی که این ویروس رو ساخته برای یک میلیون کشته نساخته ؛ حداقل برای مرگ یک چهارم جمعیت کره زمین ساخته !!!!!!

  • مورچه
    0

    تجارت جهانی کاسبان واکسن کاسبان کرونا باترساندن و تهدید به مردن مردم جهان راسرکیسه میکنند .اعتماد ب هیچکس کس اعتمادندارم جزخدای خودم وخودم . خدای من گفت اگربترسی شکست خواهی خورد پس نترس بهداشت شخصی رعایت شود ماسک والکل رافراموش نکن افسرده وغمگین نباش این سهم بشرامروزی است ومراقب ازطرف خدای یکتا وتوانا

  • محمد
    0

    مگه برای ویروس سرماخوردگی واکسن ساخته شده که برا کرونا ساخته بشه ویروس دایما تغییر میکنه هنوز بشر راهی برای از بین بردن ویروس پیدا نکرده نمونش ویروس ایدز

  • سعید
    0

    چرا میخواهیم واکسن آمریکایی را بکوبیم میشه دلیلش رو بگین؟؟!!!

    نظرات شما -
    • ن
      0

      کاش برای امثال شما که عاشق واکسن امریکایی و انگلیسی هستید وارد میکردن .کاش. چه خوب مشد

  • عباسی
    0

    بی خیال بابا . شاد زندگی کنید .

  • ستم‌دیده
    0

    چی‌ساختن‌ویروس‌موزی‌وخطرناکیه

  • محرمعلی
    0

    تاوقت هست توبه کنیم چون گمان نگنم راه نجاتی از این ویروس دست سازباشه اقا جان وقتشه بیای

  • فاطمه
    0

    خدا لعنت کند آنهایی رو که این ویروس رو ساختن

  • س
    0

    ان شاء الله خدای مهربون شر این ویروس منحوس را از سر بشریت کم میکند . آمین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      البته اگه مرفه هان بی درد بگذارن در تاریخ ۲بهمن ماه مسیر سیرجان بندر عباس پر بود از خودروهای با پلاک تهران و اصفهان و سایر استانهای کشور خدایا این مردم کی به سر عقل می آیند چهار روز دندون رو جیگر بگذارید تا از شر این ویروس خلاص شویم

    • احمدی
      0

      آمین یارب

  • کاظم
    0

    خبر فوری هم شده مثل رسانه میلی،آمریکا و اروپا غرق در بدبختی و کرونا دارن نابود میشن،ایران هم گل و بلبل

  • عباسی
    0

    این ویروس نشسته ببیند بشر چه کار میکند ؟!طبیعت گنجایش مصرف نود میلیون بشکه نفت واینهمه آلودگی را ندارد ولی همینکه بشر احساس کند همه چیز عادی شده روز از نو روزی از نو .حالا فکر میکنید این ویروس با این بشر نمک نشناس طبیعت چه کار باید بکند تا آدم شود؟

  • بیی
    0

    ویروس چینی عجب چیزیه

  • بی طرف
    0

    کلا تو مسائل پزشکی! چه دارو یا واکسن !چه تجهیزات وعلم پزشکی!فکر میکنید اگه مسئولین خودشون نیاز پیدا کنن محصولات کدام کشور رو قبول دارن!اگه جواب آمریکاست که هست پس این حرفها چیه؟ اونایی که برای درمان میرن اروپا و آمریکا کارنداریم! تو ایران بیمارستان های از ما بهترون اکثر تجهیزاتش آمریکایی!پس فقط برا ما بده!!!!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها