معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

۸۰ درصد جمعیت روستانشین آذربایجان شرقی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۸۰ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند.

۸۰ درصد جمعیت روستانشین آذربایجان شرقی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند

محمد خانی در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی افزود: بیش از یک میلیون نفر نیز جمعیت روستانشین در ۲۷۵۰ روستا داریم که ۸۰۰ هزار نفر آنها یعنی حدود ۸۰ درصد جمعیت روستانشین آذربایجان شرقی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند. البته در دیگر روستاها نیز با اینکه تحت پوشش نیستند ولی از طریق دهیاری‌ها و هیأت‌های امنای روستاها نظارت داریم و اگر خودشان بخواهند تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار خواهند گرفت.

خانی با بیان اینکه ۱۳۵۰ روستا تحت پوشش این شرکت نیستند، گفت: البته این تعداد روستا فقط ۲۰ درصد جمعیت روستانشین استان آذربایجان شرقی را شامل می‌شود. ۶۵ شهر آذربایجان شرقی در کنار ۱۴۳۰ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آب موردنیاز استان از سدهای شهید کاظمی، علویان مراغه، نهند، ستارخان، اهر و هشترود تأمین می‌شود، ادامه داد: یک هزار و ۱۰۴ حلقه چاه نیز برای تأمین آب روستاها و ۴۸۴ دهنه چشمه در استان برای تأمین ۴۷۰ روستا استفاده می‌شود.

خانی افزود: ۱۴ دهنه چاه نیز در شهرهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و ۷۰ رشته قنات نیز برای تأمین آب شرب ۵۰ روستای استان و ۲۰ رشته قنات برای تأمین آب شرب شهرها استفاده می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال ۱۲۵ طرح در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود، افزود: در ۳۰ روستا نیز در قالب تفاهم نامه مشترک با سازمان بسیج سازندگی و در ۲۵ قشلاقات با همکاری اداره کل امور عشایر طرح‌هایی در دست اجرا داریم.

وی به مشارکت خیرین در طرح‌های آبرسانی به روستاها نیز اشاره داشت و افزود: در پنج روستای آذربایجان شرقی از طریق خیرین پروژه‌های آبرسانی درحال انجام است.

خانی با بیان اینکه در مجموع در ۱۶۰ آبادی پروژه‌های عمرانی انجام می‌شود، گفت: ۱۲۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی و حدود ۷۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی برای این پروژه‌ها هزینه می‌شود.

وی در خصوص مجتمع‌های آبرسانی نیز گفت: ۹ مجتمع آبرسانی برای ۳۸۸ روستای استان اجرا می‌شود که یک سوم آنها طی امسال به بهره برداری خواهد رسید و مابقی نیز طی سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها