وکیل شخصی دونالد ترامپ عفوهای او را می‌فروشد!

با افزایش نگرانی‌ها مبنی بر سوءاستفاده رئیس جمهوری آمریکا از آخرین روزهای قدرتش برای صدور تعدادی عفو، گزارشی تازه فاش کرد که رودی جولیانی می‌تواند با دو میلیون دلار عفو دونالد ترامپ را برای افراد محکوم بگیرد.

وکیل شخصی دونالد ترامپ عفوهای او را می‌فروشد!

براساس چندین سند که به دست نیویورک تایمز رسیده و مصاحبه با ده‌ها لابی‌گر و وکیل، بسیاری از متحدان ترامپ پول نقد هنگفتی گرفته‌اند تا رئیس جمهوری آمریکا عفو صادر کند.

طبق یکی از اسناد، مشاور سابق و ارشد کمپین ترامپ قبول کرد که اگر بتواند این رئیس جمهور را به عفو جان کیریاکو، افسر سابق سیا که بابت افشای اطلاعات محرمانه محکوم شده است، راضی کند، مبلغ ۵۰ هزار دلار در ازای آن بگیرد.

جدای از این، دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ سال گذشته در مراسمی به این افسر سابق گفته بود که اگر او دو میلیون دلار به جولیانی بدهد، او از نفوذش به عنوان نزدیکترین مشاوران رئیس جمهوری آمریکا استفاده می‌کند تا عفو او را تضمین کند.

گرچه این افسر محکوم چنین پیشنهادی را نپذیرفت، یک دستیار به اف‌بی‌آی اطلاع داد که جولیانی احتمالا به صورت غیرقانونی عفو می‌فروشد. اما این شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی ترامپ، این اظهارات را به چالش کشید.

کیریاکو در سال ۲۰۱۲ به افشای غیرقانونی نام افسری در سیا متهم شد که در شکنجه غرق مصنوعی یک بازداشتی آمریکایی نقش داشت و بعد ۳۰ ماه حبس گرفت. به او گفته شده بود که برای حمل سلاح و دریافت مستمری باید عفو بگیرد. اما پرداخت دو میلیون دلار برای زنده کردن مستمری ۷۰۰ هزار دلاری، از نظر او خنده‌دار بود.

تازه‌ترین گزارش ها همچنین حاکی از آن هستند که جولیانی بابت ناکامی در پیگردهای حقوقی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات نوامبر، دیگر گزینه محبوب ترامپ نیست.

علاوه بر این، یک لابی‌گر هم که به کاخ سفید درباره عفو و کاهش محکومیت‌ها مشاوره می‌داد، برای کسب درآمد تلاش کرد. برت تولمن، ده‌ها هزار دلار و شاید هم بیشتر دریافت کرد تا دست‌کم در سه مورد متفاوت کاخ سفید را برای صدور عفو قانع کند. این سه عفو برای پسر یک سناتور سابق آرکانزاس، موسس یک شبکه آنلاین فروش دارو تحت عنوان "سیلک رود" و شخص دیگری بود که در پرونده تقلب گناهکار شناخته شد.

تیم هاچینسون، سناتور جمهوری‌خواه سابق بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ دست‌کم ۱۰ هزار دلار برای لابی در کاخ سفید و کنگره پول خرج کرد تا برای پسرش جرمی عفو بگیرد. پسر این سناتور آمریکایی ۷۱ ساله در سال ۲۰۱۹ در پرونده تقلب مالیاتی و پذیرش رشوه محکوم شده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟