ماشینی که از چاقی رنج می‌برد/ عکس

«اروین وارم» مجسمه ساز اتریشی مجموعه آثاری با عنوان «خودروهای چاق» را در انتقاد از سبک زندگی مصرف‌زده و فست‌فودی خلق کرده است.

ماشینی که از چاقی رنج می‌برد/ عکس

مجموعه «ماشین‌های چاق» با استقبال زیادی بین مخاطبان در طیف های مختلف مواجه شده است.

اروین وارم یکی از بزرگترین مجسمه سازهای اهل اتریش است. وی در سطح بین المللی به دلیل مجسمه های عجیبی که در طول زندگی حرفه ای خود خلق کرده شناخته می‌شود.

وارم در مجموعه خود با عنوان «Fat Cars»، مجسمه های بسیار متورم و توپی و در ابعادی واقعی خلق کرده که مانند خیک‌هایی که بیش از حد پر شده اند، متورم شده و سعی در خلق و به تصویر کشیدن چاقی دارد.

پروژه های مجسمه های چاق وارم در نقد فرهنگ مصرف کننده و همچنین اشتهای فرهنگ غربی برای اشیا مادی هستند. این هنرمند یک بار خاطر نشان کرد که بسیاری از مصرف کنندگان مجذوب داشتن اتومبیل ها و خانه های بزرگتر هستند، همان چیزی که او در این آثار هنری خلق کرده است.

ماشینی که از چاقی رنج می‌برد/ عکس

وارم به ایده مجسمه سازی معنی و بُعد کاملا متفاوتی داد. در حالی که ایده «Fat Cars»(خودروهای چاق) شوخی آمیز به نظر می رسد، آقای وارم اما تصور می کند این، نکته حاشیه ای مجسمه ها است.

وی در این مورد می گوید: حداقل این تصور که کار من غالباً طنز است اشتباه است. جنبه طنزآمیز کار من ممکن است جنبه ای سطحی باشد که در اولین برخورد احساس شود، اما فراتر از آن، معنای عمیق تری برای کار وجود دارد که کشف آن برعهده بیننده است.

از نظر بعضی ها ، تماشای «خودروهای چاق» یک تجربه کاملا ناراحت کننده است. وارم تلاش می کند تا با حرص و طمع مصرف گرایی که در صنعت خودرو بیداد می کند ارتباط مستقیمی برقرار کند. اما برای کسانی که به معنای عمیق مجسمه ها علاقه ندارند، اتومبیل های چاق فقط قطعاتی خنده دار برای تماشا هستند.

منبع: فارس

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها