استاندار همدان:

محدودیت تردد شبانه در همدان و ملایر ادامه دارد/ اجباری به حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست

استاندار همدان از محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرستان‌های ملایر و همدان خبر داد.

محدودیت تردد شبانه در همدان و ملایر ادامه دارد/ اجباری به حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست

استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا از شهروندان خواست بدون ورود پلیس و اعمال قانون، محدودیت‌های پیش‌بینی شده را جدی بگیرند و نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

سعید شاهرخی بیان کرد: اعمال محدودیت تردد شبانه در کاهش رفت‌وآمد‌ها و میهمانی‌ها تأثیرگذار بوده است، درحالی‌که رفع این محدودیت احتمال افزایش بیماران کرونایی در استان را بیشتر می‌کند.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به روند روبه رشد دورهمی‌ها در شیوع کرونا و سهم ۷۵ درصدی آن در موارد ابتلا به این ویروس از شهروندان انتظار می‌رود میهمانی‌ها را به وقت دیگری موکول کنند.

شاهرخی گفت: همکاری مردم سبب کنترل روند روبه رشد ویروس کرونا در استان همدان و عبور از شرایط سخت این بیماری شد و هم‌اینک ۴ شهرستان همدان، بهار، اسدآباد و فامنین که نیمی از جمعیت را در خود جای داده‌اند در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همه فعالیت‌ها در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های ابلاغی صورت می‌گیرد و امید می‌رود ساکنان در ۶ شهرستان دارای وضعیت زرد کرونایی نیز بتوانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط عادی قرار بگیرند.

استاندار همدان با قدردانی از همکاری ائمه جمعه و جماعات در همراهی با ستاد کرونا، تأکید کرد: مهم‌ترین آئین‌ها و مراسم‌های دینی مذهبی به‌دلیل جلوگیری از اپیدمی ویروس کرونا برگزار نشد، بنابراین نباید عده‌ای با برگزاری مراسم زمینه‌ساز شیوع این ویروس شوند.

شاهرخی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: اجباری به حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست، زیرا نباید اجازه بدهیم سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خطر بیفتد؛ بنابراین همچنان می‌تواند از شبکه مجازی برای آموزش استفاده کرد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها