مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص کرمان:

ارائه ۱۳۰ هزار خدمت رایگان به بیماران سرطانی کرمان در منزل از اول بهمن

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان گفت: بیماران مبتلا به سرطان از اول بهمن با همراهی این موسسه و خیریه آلا ۱۳۰ هزار خدمت مراقبتی، دارویی و تجهیزاتی را به صورت رایگان در منزل دریافت می‌کنند.

ارائه ۱۳۰ هزار خدمت رایگان به بیماران سرطانی کرمان در منزل از اول بهمن

علی شمسی نیا روز دوشنبه افزود: مرکز کنترل سرطان ایرانیان با عنوان مکسا مجموعه امکاناتی که یک بیمارستان برای بیماران سرطانی نیاز دارد را از جمله وسایل و تجهیزات آی سی یو، تشک مواج، ساکشن، تخت بستری و دستگاه اکسیژن ساز همراه با خدمات تخصصی و تامین پزشک متخصص، عمومی، روانشناس و حتی روحانی در منزل به بیماران سرطانی ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: مرکز کنترل سرطان ایرانیان با استناد به پرونده آنلاین بیماران در ۲۴ ساعت شبانه روز به بیماران خدمات رایگان ارائه می کند.

شمسی نیا اظهار داشت: تفاهم نامه راه اندازی ششمین مرکز کنترل سرطان ایرانیان پایان هفته گذشته بین مجموعه خیریه راهبری آلا و موسسه خیریه بیماران خاص ثامن الحجج (ع) در کرمان منعقد شد و قرار است ظرف یک ماه آینده ساختمان این مرکز به طور کامل در کرمان تجهیز شود و از اول بهمن سال جاری خدمات رسانی اش را به صورت رایگان آغاز کند.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به اینکه نمایندگی حوزه مسائل علمی و مدیریتی امر خیر نیز بزودی در کرمان راه اندازی می‌شود تصریح کرد: بنیاد خیریه آلا در ۲ زمینه اصلی و در عرصه ملی فعالیت می کند که یکی عرصه خدمات رسانی امور خیریه به مددجویان و نیازمندان است که برجسته ترین آن ارائه خدمات مراقبت تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان است.

وی تاکید کرد: مرکز کنترل سرطان کرمان در وهله نخست در شهر کرمان و به مرور و با ایجاد زیرساخت های لازم در سایر مناطق و شهرستان های این استان خدمات رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) افزود: نیروی انسانی مورد نیاز در مرکز کنترل سرطان کرمان بعد از شناسایی و فرا گرفتن آموزش های لازم به کار گرفته خواهند شد.

مرکز کنترل سرطان ایرانیان با عنوان مکسا است اکنون در اصفهان ، تهران ، قم، مشهد و کاشان فعال است و بیش از ۲۳ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده است.

مدیریت سرطان شامل چهار عرصه پیشگیری، غربالگری یا تشخیص زودهنگام، درمان و طب تسکینی است در حالی که امروز در کشور فقط درمان سرطان انجام می شود و عرصه های دیگر این بیماری در کشور رها شده است.

بنیاد آلا متقبل اجرای ۲ عرصه پیشگیری و طب تسکینی برای بیماران سرطانی شده و این ۲ خدمت در کرمان با راه اندازی مرکز کنترل سرطان به بیماران ارائه می شود.

کرمان به دلیل قرار گرفتن در مرکز جنوب شرق کشور موقعیتی استراتژیک دارد و محوریت این منطقه به شمار می رود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها