احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی انگلیسی: در وقت انتخابات، مسائلی را با مردم در میان خواهم گذاشت

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق گفت و گویی با شبکه تلویزیونی 'راشاتودی انگلیسی' درروز یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ داشت که لحظاتی پیش توسط این شبکه منتشر گردید.

احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی انگلیسی: در وقت انتخابات، مسائلی را با مردم در میان خواهم گذاشت

مجری: افشین رتنسی هستم، به ویژه برنامه going underground خوش آمدید.

تا لحظاتی دیگر با رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌اسلامی ایران مصاحبه خواهم داشت.

این در حالی است که یک هفته از گزارشاتی دال بر ارسال ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا به مرزهای آبی ایران می‌گذرد. و پمپئو، معاون دونالد ترامپ و رئیس سابق سیا، در اظهاراتی غیر‌متعارف و در یک کنفرانس خبری، ایران را شریک فعلی القاعده خوانده است.

بسیار خوب، حال از تهران ، رئیس‌جمهور سابق ایران، دکتر محمود احمدی نژاد ، به ما ملحق می شوند.

بسیار متشکرم از اینکه در این مصاحبه شرکت کردید. می‌خواهم با مهمترین سوال خود شروع کنم، برداشت شما از ترور محسن فخری‌زاده چیست؟

که در جایی نه‌چندان دور از محلی که شما از آن با ما صحبت می‌کنید، اتفاق افتاد.

دكتر احمدی‌نژاد: بسم الله الرحمن الرحيم. اللّهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر و جعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

اجازه بدهيد ابتدا سلامی داشته باشم خدمت شما و همه كسانی كه اين برنامه را می‌بينند، اميدوارم كه برای همه مفيد باشد.

ترور در درجه اوّل نشان‌دهنده ضعف و زبونی عاملان آن است. ترور، به هر صورت و شكل، توسط هر كسی و با هر هدفی، قطعاً محكوم است. هدف اين ترور اخير هم قطعاً تضعيف ملت ايران و جلوگيری از رشد و پيشرفت ايران است.

مجری: تا جایی که می‌دانم، ایشان روی تحقیقات درباره ویروس کرونا کار می‌کردند، و سوءقصد، بعد از سوءقصد ژنرال قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، و حال، در آخرین روزهای دولت ترامپ، آنان درباره القاعده در ایران، و لزوم حمله به ایران صحبت می‌کنند. دشمنان ایران، در مقابل حمله به ایران، چه پاسخی را بایستی انتظار داشته باشند؟

دكتر احمدی‌نژاد: ملت با فرهنگ ايران در طول تاريخ، هرگز به دنبال درگيری، جنگ و تهديد ديگران نبوده و نخواهد بود. اصولاً دوران استفاده از زبان تهديد، در مناسبات ملی و بين‌المللی به پايان رسيده است. باور دارم كه همه ملّت‌ها، در برابر چنين رويكردی، قاطعانه مخالفت و آن را محكوم می‌كنند.

شما چطور اطمینان حاصل می‌کنید که شما در تهران، امنیت دارید، اگر دشمنان ایران این توانایی را دارد که دانشمندان و ژنرال ها را ترور کنند؟

دكتر احمدی‌نژاد: اين از آن اتّفاقاتی است كه ممكن است در هر نقطه از جهان بيفتد.

مجری: اگر فشارهای کشورهای عضو ناتو، ادامه پیدا کند، آیا فکر می‌کنید ایران از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به روسیه و چین، نزدیک‌تر خواهد شد؟ و آیا آنها در حال نزدیک شدن هستند؟

دكتر احمدی‌نژاد: ملّت ايران هميشه به دنبال داشتن روابطی دوستانه و سازنده، براساس عدالت و احترام با همه ملت ها از جمله ملت روسيه و چين بوده است اما دولت‌های اين دو كشور تاكنون نتوانسته‌اند مانع از اعمال تحريم‌ها شوند.

مجری: منظورتان اين است که روسیه و چین، نتوانسته اند تحریم ها علیه ایران را متوقف کنند؟

دکتر احمدی‌نژاد: بله همانطور که گفتم.

مجری: منظورم این است که روسیه می‌گوید ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم، با درصدهای خیلی بیشتر از آنچه در برجام مجاز شمرده شده، می‌باشد.

دکتر احمدی‌نژاد: خوب این را که روزنامه‌ها نوشته‌اند.

مجری: تا لحظاتی دیگر به بحث ویروس کرونا خواهم پرداخت. امّا ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا به مرزهای آبی ایران فرستاده شده، و می‌بینیم که رئیس پنتاگون در دولت ترامپ، اتّهاماتی علیه ایران ایراد کرده است. ایران چگونه با بمباران خود توسط آمریکا در روزهای آخر ریاست جمهوری ترامپ، برخورد خواهد کرد؟

دكتر احمدی‌نژاد: همانطور كه قبلاً بارها گفته‌ام سياست‌های عمده آمريكا از جمله مسئله مهمی مثل جنگ، توسط هيأت حاكمه پشت صحنه آمريكا تصميم‌گيری و اجرا می‌شود و رؤسای جمهور، نقش تعيين كننده‌ای در آن ندارند. من از مجموع تحولاتی كه دارد اتفاق می‌افتد و از اخباری كه منتشر می‌شود اينطور برداشت می‌كنم كه یک جنگ جديد به منطقه بسيار حساس خاورميانه دارد تحميل می‌شود، بر همين اساس نامه‌ای برای سران منطقه نوشتم و آنها را از عواقب چنين جنگی برحذر داشتم و از آنها خواستم كه برای جلوگيری از اين جنگ تلاش كنند و نسبت به صدمات و خسارت‌های ناشی از اين جنگ برای همه ملّت‌های منطقه، هشدار دادم.

مجری: می‌دانید در زمانی که جو بایدن، معاون اوباما بود، آمریکا، پایتخت لیبی را، که برخی می‌گویند غنی‌ترین پایتخت آفریقایی بود، بمباران و تخریب کرد. بایدن چگونه در روابط ایران و آمریکا، تفاوتی ایجاد خواهد کرد؟ و البته، او دوست بسیار خوب اسرائیل است.

دكتر احمدی‌نژاد: در سوال قبلی پاسخ دادم ؛ از نظر ما تفاوتی نمی‌كند كه چه كسی در آمريكا رئيس‌جمهور باشد چون سياست‌های اصلی آمريكا توسط هيأت حاكمه پشت صحنه اتخاذ می‌شود. شما 70 سال گذشته را نگاه كنيد. جنايت‌های بسياری عليه بشريت و جنگ ها و تحميل‌های زيادی از ناحيه دولت‌های متوالی آمريكا اتفاق افتاده است و هر كدام از اين حزب‌ها كه بودند، مأموريت را انجام می‌دادند. در دوره رياست هر كدام از دو جناح آمريكا يا یکی از اين دو حزب، اتفاقات مشابهی تكرار شده است بنابراين انتظاری نيست كه در آينده هم اينها تكرار نشود و تفاوتی نمی‌كند چه كسی رئيس‌جمهور باشد.

مجری: اگر مجتمع نظامی-صنعتی‌ای است که آمریکا را کنترل می‌کند، که این نزدیک به چیزی است که شما هم می‌گوئید، از دیدن تصاویر تلاش برای خیزش در واشنگتن، چه احساسی داشتید؟ این بعد از نگارش نامه‌های شما، و فراخوان شما به صلح بود.

دكتر احمدی‌نژاد: مسائل داخلی آمريكا است. اينها خيلی ربطی به سياست بين‌الملل ندارد.

مجری: در زمانی که در خیابان‌های تهران تظاهرات بود، آنها (آمریکایی‌ها) حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.

دكتر احمدی‌نژاد: بله. آنها در سياست خارجی‌شان، در همه كشورها دخالت می‌كنند.

مجری: آمریکا، تحت ریاست‌جمهوری ترامپ، گفت که یک برنامه بزرگ صلح برای خاورمیانه دارد. آیا ایران به خاطر آن برنامه، با مشکلات بیشتری مواجه است؟ حال که امارات، بحرین، و چند کشور عربی، مثلا سودان، همگی با اسرائیل روابط دارند، آیا این برای ایران، مشکل بزرگی است؟ چه ترامپ رئیس‌جمهور باشد چه بایدن.

دكتر احمدی‌نژاد: بحث ايران نيست، بحث فلسطين است. قبلاً هم گفته‌ام كه ما از هر اتّفاق مثبتی استقبال می‌كنيم امّا اينها ربطی به مسأله فلسطين ندارد. اين كشورها، هيچ‌وقت موضوع فلسطين نبودند كما اينكه ده‌ها كشور از جمله اعضای دائمی شورای امنيت، قبلاً با رژيم صهيونيستی روابطی داشتند امّا مسأله فلسطين حل نشد. مسأله فلسطين بايد در سرزمين فلسطين و با به رسميت شناختن حق تعيين سرنوشت ملّت فلسطين حل و فصل بشود و الّا كشورهایی كه هيچ دخالتی در مسأله فلسطين ندارند، اگر اقداماتی هم انجام بدهند چه تفاوتی می‌كند؟

مجری: بنابراین، شما تغییری درباره موضوع فلسطین، در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، نمی بینید؟

دكتر احمدی‌نژاد: بستگی به اين دارد كه شما وضعيت امروز را چگونه تحليل می‌كنيد و تصورتان از واژه "تغيير" چيست؟ فكر می‌كنم هيأت حاكمه آمريكا، فارغ از اينكه كدامیک از جناح‌ها در رياست‌جمهوری و مراكز قدرت باشند، هميشه به دنبال تأمين منافع خودشان بودند. آنها هرگز و هرگز به دنبال تأمين منافع و حقوق اساسی ملّت فلسطين نبودند.

تاريخ ۷۰ ساله به روشنی اين مسأله را نشان می‌دهد.

مجری: خیلی‌ها می‌گویند برای ناتو و آمریکا، این کابوس خواهد بود اگر ایران و عربستان، با هم دوست شوند. برخی می‌گویند که ژنرال قاسم سلیمانی، حامل یادداشتی درباره نوعی مذاکره جهت نیل به روابطی بهتر بود. شما درباره آینده روابط عربستان و ایران چه نظری دارید؟ حال که به نظر می‌رسد آمریکا، به دنبال حمایت از عربستان است.

دكتر احمدی‌نژاد: در حال حاضر شرایط و روابط بین کشورهای حوزه خلیج فارس، شرایط مثبت و در شأن ملّت‌های منطقه و ایران نیست. من معتقد هستم که همه ملّت‌ها باید با هم دوست باشند. اگر ملّت‌های منطقه خلیج فارس، به‌خصوص ایران و عربستان، روابط‌شان بر اساس عدالت و احترام، برادری و دوستی پایه‌گذاری شود، شرایط منطقه به طور کامل تغییر خواهد کرد. من معتقد هستم که در چنین شرایطی، ملّت‌های منطقه فرصت پیدا می‌کنند تا نقش تاریخی خودشان را در گسترش صلح و برادری و امنیت در جهان ایفا بکنند. رقابت‌ها و درگیری‌های درون منطقه به ضرر همه است. هیچ برنده‌ای از منطقه ندارد، تنها برنده، دشمنان ملت‌های منطقه هستند. من به عنوان یک راهبرد اساسی معتقدم که کشورهای حوزه خلیج فارس باید کاملا متحد باشند و اتّحاد اینها برای منطقه و جهان بسیار مهم است. البته همیشه دخالت‌های قدرت های فرامنطقه‌ای مشکلاتی را به‌وجود آورده است که امیدوارم مقامات کشورها، هوشمندی بیشتری به خرج بدهند و مانع از اختلاف و درگیری بین کشورها بشوند. بار دیگر تأکید می‌کنم که نقش ایران و عربستان در منطقه، نقش محوری و کلیدی است، اگر اینها در کنار هم قرار بگیرند، همه ملت‌های منطقه از جمله ملّت ایران و ملت سعودی سود خواهند کرد و به تبع آن دیگر ملت‌های منطقه هم می توانند در مناسبات جهانی نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا بکنند.

به نظرم این سؤال را باید بگونه‌ای دیگر پرسید. در حالی‌ که اصل اساسی در روابط بین ملّت‌ها، دوستی و برادری است، چرا باید برخی، از دوستی دو ملّت دچار کابوس بشوند؟ آیا نباید ریشه تمام مشکلات منطقه حسّاس خاورمیانه را در همین کابوس‌های دروغین جستجو کرد؟

مجری: ممکن است مایل باشید بگوئید چرا فکر می‌کنید برخی این را یک کابوس برای واشنگتن می‌دانند.

مصاحبه با ریاست‌ جمهور سابق ایران، دکتر احمدی‌نژاد را تا دقایقی دیگر پی می‌گیریم.

مجدداً به مصاحبه ویژه برنامه Going Underground با ریاست جمهور سابق ایران، دکتر احمدی‌نژاد خوش آمدید.

وزیر خارجه دونالد ترامپ، مایک پمپئو، در اظهاراتی غیرعادی، ایران را به پناه دادن به القاعده، متهم کرد.

پمپئو: القاعده، یک پایگاه خانگی جدید دارد و آن، جمهوری‌اسلامی ایران است. در نتیجه انتظار می‌رود ساخته شریر بن لادن، قوت و توانمندی بدست آورد. ما از این پیوند بین ایران و القاعده، چشم‌پوشی نمی‌کنیم. ما بایستی آن را بشناسیم، با آن مقابله کنیم، و بایستی آنرا شکست دهیم. نامه‌ای از بن لادن، که بدست آمده، به خوبی این رابطه را از زمان حوادث یازده سپتامبر، جمع‌بندی کرده است. عین عبارات او این است: "ایران، شریان اصلی ما برای تأمین مالی، پرسنل و ارتباطات است. نیازی نیست با ایران بجنگید، مگر اینکه مجبور شوید". اطلاعاتی هست که برای عموم، کاملاً جدید است. ایران به القاعده اجازه داده یک مرکز اصلی عملیاتی، در آنجا تاسیس کند، به این شرط که نیروهای عملیاتی القاعده از مقررات حکومت ایران، حاکم بر حضور آنها در این کشور، پیروی کنند، از نمایندگی و کنترل.

همچنین از سال ۲۰۱۵، ایران به نیروهای عملیاتی القاعده، آزادی آمد و شد در داخل کشور، و تحت نظارت حکومت، را داده است. وزارت اطلاعات و امنیت ایران و سپاه پاسداران، به آنان پناهگاه و حمایت حکومتی داده‌اند، چیزهایی مانند اسناد مسافرتی، هویتی و پاسپورت، که امکان فعالیت به القاعده می‌دهد. بعنوان نتیجه این کمک، القاعده به رهبری خود در تهران، مرکزیت داده است. رهبر القاعده و معاونین او، امروز در آنجا هستند و به زندگی عادی گروهکی خود، مشغولند. ایران به القاعده اجازه داده نسبت به جمع‌آوری منابع مالی، برقراری ارتباط با نیروهای خود در سراسر جهان، و بسیاری کارهای دیگر که قبلا از افغانستان یا پاکستان انجام می‌شدند، اقدام نماید. این گروه، در حال حاضر، زمان دارد و چون در داخل ایران است، به پول دسترسی دارد. آنها از دامنه‌ای از حمایت‌های ایران، بهره می‌برند. حالا آنها ابزارهایی برای ترور دارند و شما بزرگترین حامی دولتی تروریسم را دارید. جمهوری‌اسلامی ایران، بعنوان پایگاه خانگی القاعده با آنها در تروریسم شریک هستند. این دسترسی، تهدید بزرگی را برای امنیت ملت‌ها، و نیز برای داخل خاک آمریکا، ایجاد می‌کند. من می‌گویم ایران در حقیقت، یک افغانستان جدید است، بعنوان مرکز جغرافیایی کلیدی برای القاعده، امّا عملاً، بدتر از آن است. برخلاف (موقعی که) در افغانستان (بود)، که القاعده در کوه ها پنهان می شد، امروز تحت حفاظ محکم حمایتی حکومت ایران، فعالیت می‌کند.

مجری: من هنوز اینجا هستم، و با رئیس‌جمهور سابق ایران، دکتر احمدی‌نژاد، مصاحبه می‌کنم. همانطور که شنیده‌اید، اگر کسی در یک کشور عضو ناتو، این مصاحبه را تماشا کند، آنها به وی می‌گویند که کشور شما، دمکراتیک نیست. افراد را اعدام می‌کند، نقض حقوق بشر وجود دارد، و کشوری بی‌رحم است که تأمین مالی تروریسم را در سرتاسر منطقه انجام می‌دهد. شما به افرادی که هر روز، این چیزها را، هر وقت نام ایران در خبرها به میان می‌آید، می‌بینند، چه خواهید گفت؟

دكتر احمدی‌نژاد: حقّ تعیین سرنوشت، یک حقّ خدادادی است و هیچ فرد، گروه و قدرتی، تحت هیچ عنوان، حتی به بهانه تأمین امنیت، اجازه ندارد این حق را محدود یا سلب کند. حوادثی که این روزها در دنیا اتفاق افتاد و شما هم به آنها اشاره کردید، در واشنگتن و جاهای دیگر، نشان داد که ما تا رسیدن به دموکراسی حقیقی، راه طولانی در پیش داریم. در طول تاریخ، فلسفه تشکیل حکومت‌ها، تأمین امنیت و آزادی برای ملّت‌ها بوده است اما به بهانه تأمین امنیت، حاکمان عملاً به مانعی در برابر تأمین آزادی و امنیت ملّت‌ها تبدیل شدند. جهان به اندیشه، نگاه و طرحی نو نیاز دارد.

مجری: آن، چه نوع برنامه‌ای خواهد بود؟ البته، شما چند ماه بعد، انتخابات ریاست جمهوری را در ایران خواهید داشت.

دكتر احمدی‌نژاد: من در صحبت‌های گوناگون، بخش‌هایی از این طرح را اعلام کردم. طرحی که در آن حقیقتاً اراده ملّت‌ها حاکم باشد و پایه ارتباطات، بر انسانیت، دوستی و محبّت باشد. انحصار در قدرت، انحصار در آزادی و انحصار در ثروت در هم شکسته شود و قدرت و ثروت و آزادی متعلق به تک تک انسان‌های روی زمین باشد. امروزه تمرکز ثروت، قدرت و آزادی در دست عده‌ای خاص در کل جهان، فرصتی برای آزاد شدن و تنفس در هوای آزادی برای ملت‌ها باقی نگذاشته است. این آرزو خیلی زود محقق خواهد شد و تک تک انسان‌ها به کرامت و جایگاه شایسته خودشان نائل خواهند شد.

مجری: البته ممکن است ایرانی‌ها بپرسند چرا شما آن را، بار قبل که رئیس‌جمهور ایران بودید، به انجام نرساندید؟

دکتر احمدی‌نژاد: مردم ایران به خود من دسترسی دارند و می‌توانند از خودم بپرسند.

مجری: بسیار خوب. اجازه دهید بپرسم، ما نمی‌دانیم که آیا انتخابات به تعویق خواهد افتاد یا خیر، امّا (آیت ا...) خامنه‌ای گفته است که واکسن‌های داروسازی‌های بزرگ آمریکا و انگلیس، می‌توانند برای مردم ایران خطرناک باشند، و به رسوایی خون‌های آلوده به ویروس ایدز، توسط فرانسوی‌ها، اشاره کرده است و توئیتر حساب ایشان را مانند دونالد ترامپ، معلق کرده است. وضع ویروس کرونا در ایران چگونه است؟ می‌دانم که، به تناسب جمعیت، به بدی انگلیس نیست. ولی می‌دانم که آنجا هم دارد قربانیان خودش را می‌گیرد.

دكتر احمدی‌نژاد: مقامات رسمی، اطلاعات را دائماً اعلام می کنند.

مجری: ما گزارش‌هایی درباره ویروس کرونا در یمن داریم، که سازمان ملل می‌گوید بزرگترین بحران انسانی در جهان است. آیا فکر می‌کنید که جهان، یمن را به فراموشی سپرده است؟

دكتر احمدی‌نژاد: من فکر می‌کنم مردم یمن امروز تحت تأثیر زیاده‌خواهی‌ها و بدخواهی‌های دیگران، سنگین‌ترین فشارها را دارند تحمل می‌کنند. باید به صراحت گفت که مردم یمن مظلوم هستند. زیرساخت‌های کشورشان دارد از بین می‌رود. جوانان، زنان و کودکانشان داردند کشته می‌شوند. فقر گسترش پیدا می‌کند و کشورشان دارد عقب می‌افتد. من با نگاه انسانی، احساس مسئولیت کردم. به دو طرف درگیری نامه‌ای دادم و برای کمک به حل مشکل و پایان جنگ اعلام آمادگی کردم. فکر می‌کنم همه باید نگران سلامت و حیات اجتماعی مردم یمن باشیم.

مجری: می‌دانم که به محمد بن سلمان در عربستان نامه نوشتید. امّا انگلیس می‌گوید به یمن، کمک ارسال می‌کند، ولی یک برنامه منظّم صادرات سلاح به عربستان، و نیز ارسال مدرّسین برای آموزش نظامی به سعودی‌ها را هم اجرا می‌کند. بنابراین، کمک (به یمنی‌ها از یک سو)، و سلاح (به عربستان، از سوی دیگر)، هر دو.

دكتر احمدی‌نژاد: هر کس در دنیا جنگی را آغاز کند یا به برپایی جنگ تحریک کند یا تلاش کند دامنه آتش‌افروزی را توسعه بدهد، قطعاً اقدامش ضد انسانی و غیرقابل قبول است. هرکس، با هر هدفی این کار را انجام بدهد، محکوم است.

مجری: ولی شما به بوریس جانسون، نامه ننوشتید.

دكتر احمدی‌نژاد: بله من به دو طرف و دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتم و از دبیرکل خواستم که شرایط را برای برقرای صلح آماده کند. البته برقراری صلح یک وظیفه انسانی است. هر کس که می‌تواند کمکی بکند باید انجام بدهد و هر کس دستی در آتش افروزی دارد باید متوقف کند. از خداوند متعال برای همه ملّت‌ها، امنیت، صلح، پیشرفت و همزیستی مسالمت‌آمیز را مسئلت دارم.

مجری: دختر قاسم سلیمانی، در مصاحبه‌ای اختصاصی و بین‌المللی با این برنامه، گفت که بخاطر جولیان آسانژ، که در حال حاضر در لندن در زندان به سر می‌برد، ما می‌دانیم - او گفت - که دولت آمریکا با القاعده، در سوریه، در یک جبهه است. شما درباره مورد جولیان آسانژ، چه فکر می‌کنید و آیا بر این باورید که انگلیس، او را اینجا در زندان، خواهد کشت؟

دكتر احمدی‌نژاد: اطلاعات کافی درباره موضوع آسانژ منتشر نشده است و من قادر به قضاوت درباره ایشان نیستم. اجازه بدهید من یک پیام به شنوندگان و بینندگان شما بدهم. شرایط امروز جهان در شأن هیچ انسانی نیست. بیش از نیمی از مردم جهان در فقر به سر می‌برند و اکثریت مردم جهان، تحت تهدید امنیتی و فشارهای نظامی قرار دارند. انحصار در قدرت، ثروت و رسانه، فرصت‌ها را از ملت‌ها و آحاد مردم سلب کرده است. امروز مدیریت جهان بر پایه داروینیسم سیاسی دارد اداره می‌شود. معنای این حرف این است که اگر کسانی می‌خواهند قوی باشند، بقیه باید ضعیف باشند. اگر می‌خواهند برخوردار باشند، دیگران باید فقیر باشند. اگر می‌خواهند عزّتمند باشند، دیگران باید حقیر باشند. این تفکّر، تفکّر ضد انسانی است و جهان را به وضعی رسانده است که مسابقه تسلیحاتی، هم امنیت را از همگان گرفته و هم بخش مهمی از منابع و ثروت ملّت‌ها را صرف خرید تسلیحات کرده است و تسلیحات هم جز برای کشتن انسانها نیست. من با این مدل اداره کردن جهان مخالف هستم و باور دارم که همه ملّت‌ها و انسان‌ها می توانند در دوستی، صلح و برادری زندگی کنند. هیچ احدی نباید به دنبال سلطه بر دیگران باشد. یا به دنبال چپاول ثروت دیگران باشد. همه باید تلاش کنیم تک تک انسانها محترم باشند، از ثروت طبیعی که خداوند قرار داده است به‌طور مساوی استفاده کنند و هیچکس تحت سلطه دیگری نباشد. ما باید جهانی بسازیم که تک تک انسانها بتوانند آرزو کنند و آرزوهایشان برآورده بشود و بتوانند استعدادهای بی‌نهایتی که خدا در وجودشان قرار داده است شکوفا بکنند. همه به هم خدمت کنند و همه دوست و یار هم باشند.

مجری: فقط یک سؤال آخر، آیا شما در انتخابات ماه ژوئن، کاندید خواهید شد؟ آیا می خواهید در ماه ژوئن، رئیس‌جمهور ایران شوید، بله یا خیر؟

دكتر احمدی‌نژاد: قبلاً به این سؤال پاسخ داده‌ام. امروز مسائل مهمتری پیش روی ماست که باید به آنها بیاندیشیم. در وقت انتخابات هم مسائلی هست که اگر لازم شد با مردم در میان خواهم گذاشت.

من یک بار دیگر سال نو را به جنابعالی و همکاران شما و همه ملّت‌ها تبریک می‌گویم و برای همه، آرزوی سلامتی می‌کنم.

مجری: ممنون آقای رئیس‌جمهور سابق.

دکتر احمدی‌نژاد: ان‌شاءالله موفق باشید، به امید دیدار.

منبع: دولت بهار

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • مرتضی
    0

    باز این بگم بگمش شروع شد ، اگه میخوای بگی خوب الان بگو .

  • کاربر ناشناس
    0

    این کشور مگه صاحب نداره همش مصاحبه مکنه در زما ن خودش چه گلی سر ملت ریخت که حالا بریزه

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      شما برید به همون روحانی دوباره رای بدید که همه چی رو قراره درست کنه ... بله چون احمدی نژاد طرفدار محروم ها و بدبخت ها بود برای عده ای خوشایند نخواهد بود .

  • رامین
    0

    بگم بگم این لپ لپ کی تموم میشه؟

  • علی
    0

    وضوع کشور با بگم بگم درست نمی شه مرد عمل می خواد

    نظرات شما -
    • مرد عمل کجاست؟؟؟؟
      0

      اونهایی که میخوان اینو دوباره بیارنش اجازه مصاحبه بهش دادن که باز دروغ ببافه و مردم رو فریب بده و بعد هم هرچی مونده و نمونده رو یکبار دیگه تقدیم همون بالادستیهاش بکنه!

  • ناشناس
    0

    بیا‌‌بیا وگو شیر محمود.چیداری وگیی..از مشایی وگو. از ایی بدبختی.که سره ایی برره آوردی.هیچی نوگوی. ولی وگو.نوگوی.وگو نوگوی.وگو نوگوی...ببخشید فقط با لهجه. برره. خوش باشید.بخندید.

    نظرات شما -
    • خ
      0

      کدام طرفی هستی ناشناس خائن از البانی نظر میزاری یجا به ظریف توهین کردی اینجا داری لوده گی می کنی خائن

  • محسن
    0

    به وقت انتخابات مسائلي را با مردم در ميون خواهم گذاشت يعني چي ؟ يعني اينكه اين يه سيگنال به شوراي نگهبان است كه اگه با من بد برخورد بشود موج جديدي از نارضايتي همانند ترامپ ايجاد ميكنم. مملكت ما به كدوم سمت داره ميره؟؟؟ همه با تهديد و به زور صندلي ميگيرن و مردم ساده هم تمام هزينه هاي زورگويي و بي خردي و ندونم كاري ها رو بايد بدن. اين هم يعني حكايت اون موقع توي مجلس ، دست كرد داخل جيبش و گفت ؛ در بيااااااارم ؟؟؟ بگم؟؟؟؟؟؛

  • مفردی
    0

    چرا واقعا به این آقا اجازه مصاحبه ؟این آقا ثبات عقلی نداره و به همین خاطر خبرگزاریهای خارجی باهاش مصاحبه میکنن که با حرفاش بگن سیستم سیاسی ایران به همین شدت عقب افتادس ،چون ادبیات سیاسی احمدی نژاد واقعا در حد بچه دبستانیه

  • زهرا
    0

    پدر ما همون موقع در امد که جناب از ما رزمه ریز خواست بیوگرافی همه داراییها شونو گرفت در مملکتی که ملت دریغ از شاخص قیمت از بانک مرکزی مثال از خارج میوه وارد کرد در صورتیکه نمونه همین پرتغال در انبارها پوسیده شد هنوز اثارش رو سقف انبارها هست در واقع با این کار ارز مملکت رو خارج کرد الان باز میگه بگم بگم بسه دهن هفت نسل رو سرویس کرد

    نظرات شما -
    • ح ن
      0

      اگرمیتانی برمافارسی سخن گفته کن تافهمیده کنیم زهراخانم

  • عبادی
    0

    تاریخ مصرف تو به پایان رسیده یک بار با همین بگم بگم وتخریب چهره های انقلاب سر ملت کلاه گذاشتی ودر طی ۸ سال ۸۰۰ میلیارددلار درامد نفتی کشور را به فنا دادی و یا به نیکاراگوئه وبولیوی و ونزوئلا حاتم بخشی کردی وحالا از فرط بیکاری یا نامه به پاپ اعظم می نویسی یا به ترامپ وبن سلمان ، روزی از ارنولد تمجید می کنی وروز دیگر تقاضای همکاری از خانم جولی انجلینا برای ساختن جهان می کنی ، از بنده بشنو در خانه ات بمان و گوجه ارزان ازسر کوچه تان بخر بخور و فیلم های گذشته ات که بر این ملت بیچاره سوارشدی را تماشا کن و از دنیای سیاست که همه اش حیله است وتزویر دست بکش واز گذشته توبه کن .

  • پرنیا
    0

    یعنی بلاخره می خواهد بگوید چه بلایی سر آن هشتصد میلیارد درآمد دوره ریاست جمهوریش آمد.یا می خواد بگویدچطوری دکل نفتی غیب شد.یا چطوری یک عده در دوره ریاست جمهوریش تا این حد قدرت گرفتند.اکر قرار باشد حرفی بزند باید اجازه دهد مردم ازش سوال کنند.من شخصا هیچوقت بابت اینکه باعث اینهمه تحریم وبدبختی مردم ایران شد ازش نمیگذرم حالا برامون مدعی شده

  • علیپور
    0

    درود بر دکتر محمود احمدی نژاد یاور مظلوم شما هرچی دوست دارید بگید

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط دلقک بازی میکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها