مرکز آمار: ۱.۷ میلیون نفر از ۱۸ تا ۳۵ ساله ها بیکارند

اوضاع بیکاری در ایران نشان می دهد که از جمعیت بیش از ۲.۴ میلیون نفری بیکار حدود ۱.۷ میلیون نفر را افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله تشکیل می دهند.

مرکز آمار: ۱.۷ میلیون نفر از ۱۸ تا ۳۵ ساله ها بیکارند

اعلام اخیر مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری در پائیز سال جاری از این حکایت داشت که نرخ بیکاری در بین جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۲ درصدی به ۹.۴ درصد رسیده است، بر این اساس تعداد بیکاران بیش از دو میلیون و ۴۳۵ هزار نفر و شاغلان بالغ بر ۲۳ میلیون و ۴۱۳ هزار نفر گزارش شد.

این در حالی است که بررسی وضعیت بیکاری بین گروه های سنی نشان می دهد که در بین افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله نرخ بیکاری به ۱۶.۵ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش دارد.

جمعیت بیکار در این گروه سنی بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر است که البته نسبت به حدود دو میلیون و ۱۵۹ هزار نفر در پائیز سال قبل ۴۰۸ هزار نفری کمتر شده است.

وضعیت بیکاری مردان و زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله

اما سهم مردان از بیکاران گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ ساله بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر با نرخ ۱۳.۶ درصد است که نسبت به پائیز پارسال که بیش از یک میلیون و ۳۸۱ هزار نفر بوده است حدود ۲۱۰ هزار نفر کاهش داشته و نرخ بیکاری این گروه با کاهش ۱.۱ درصدی به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

همچنین در این گروه سنی حدو ۵۸۰ هزار زن بیکار قرار دارند که تعداشان نسبت به سال گذشته که بیش از ۷۷۸ هزار نفر بودند ۱۹۷ هزار نفرکمتر شده و نرخ بیکار در بین آنها از ۲۹.۳ درصد به ۲۸.۷ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رضا
    0

    دست مسئولین درد نکنه الان کشور را گل وبلبل میدانند این امار یعنی افزایش فقر و فساد

  • ناشناس
    0

    فقط روزانه 5 میلیون نفر کارگر فصلی بدون کار روزانه . برمیگردن خونشون !

  • ایرانی
    0

    امار تان هم مثل همی چیزتان دروغ است . ایران بیش از 15میلیون جوان بیکار داره...

  • کیان
    0

    سلام این متن باید تا الان ترکونده باشه حالا یک موشک مسخره تمام افکار رو به خودش میکشونه مسئله کار جوانان کشک اول روی سخنم با مسوولان است که چه کار کردید برای جوانان اگر شما چند میلیون نفر جوان دارید هند میلیاردی یا چین با چند میلیارد چه کنن!!! کسی ندیده هند ویا چین موشک موشک کنن چون اگر میخواستن مثل ایران فکر کند ظرف یک ماه منقرض میشدن یک خاطره از هند براتون بگم دیدم در کنار جاده دارن کانال میکنن چند هزار آدم با جون وبی جون دارن با یک بیل چه کانال میکنن منم با طرز فکر ایرانی گفتم چقدر خولن خوب یک بیل میکانیکی در چند ساعت چند برابر یک چند هزار نفر کار میکند تو اون سفر دیدم چقدر زبانشون کمی مثل ماست بعد فهمیدم ای داد که زبان ما مادرش هندی بوده ما می‌گویم نه اونا می‌گویند نهی اوضاعی شد به هر حال تمدن قدیم جهان هستن ما که زیر یار نرفتیم فردوسی را شاخ کردیم گفتم چرا بیل یک بیل مکانيکي نمیارید این مسخره بازی ها چی هست چند هزار نفر با بیل چه!! جواب به فکر فرو برد ما رو دو فرهنگ متفاوت گفت ما به این چند هزار نفر کار میدهیم که هم روزی داشته باشن برای خود و خانواده هم کار انجام شود تقریبا خفه شدم ولی طرز فکر را تحسین کردم پس فهمیدم وقتی مسوولان بخواهند می‌شود کار تولید کرد این مشکل مسوولان ما هست که هیچ کاری برای جوانان انجام نمی‌دهند و فقط موقع رای گیری با تن نازی به دنبال رای از هر قشر گرفتار و پر جمعیت هستن گول این شیادان را نخورید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اقا کیان بردار عزیز به خدا من هم یک کارگر هستم و چند وقتی کار هستم ولی بحث موشک فرق می کنی چون برای امنیت کشور لازم است اگر تو کشوری امنیت نباشه نمی توان انتظار کسب و کار نداشت کمی قدت کنی هر کشوری به خرید یا تولید ابزار دفاع هست مثلا فرانسه که شاید اعتراض ها مردمی خیابان است با این حال برای توسعه جنگ افزاری هسته تلاش می کند خلع سلاح خواسته دشمن است بعضی متصفانه دانیسته و ندانیسته حرف دشمن تکرار می کنیم

  • مهدی
    0

    خودشون که سره کارن چکار دارن به کاره مردم.ما مقابله تمامه دنیا واستادیم کار میخوایم چکار .مردم در رفاه هستن کار میخوان چکار .همه چیز ارومه کار میخوان چکار . آخرین سنگر..

  • ناشناس
    0

    فرزندان مسئولین کار داشته باشند کافیه همه به فکر خودش بیچاره شخصی که نه پول داره نه پارت

  • علی
    0

    تا وقتی نظام لیبرالیسم انحصاری حاکم است اوضاع همین است ؛ تمام سرمایه های ملی در اختیار عده‌ای محدود قرار گرفته که به تنها چیزی که فکر میکنند انباشت سرمایه های شخصیتشان است و بس ؛ اینها وامهای کلان میگیرند و پس نمیدهند، مالیات نمیدهند، کارگران را استثمار میکنند وگرنه کشوری با این همه ثروت نباید این چنین باشد

  • ف ح
    0

    همه ملت سر کارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها