متهم نخست شیوع کرونا در همدان شناسایی شد

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: افزایش ازدحام و تجمع در دفاتر پیشخوان مهمترین علت شیوع کرونا در این استان است و برای کاهش سرایت پذیری کرونا در این اماکن باید تدبیری اندیشیده شود.

متهم نخست شیوع کرونا در همدان شناسایی شد

سردار مهدی فرجی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: افرادی که نگران شیوع کرونا هستند باید برای کنترل این ویروس نسبت به پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با نزدیک شدن به پایان سال برخی از مراکز عرضه پوشاک اقدام به فروش فوق العاده و با تخفیف لباس کرده که این اقدام آنها سبب ازدحام مردم در این مراکز خرید شده است.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: طبق سرکشی های صورت گرفته وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در ۲ شهرستان ملایر و تویسرکان نگران کننده بوده و هم اینک حدود نیمی از مرگ و میرهای کرونایی مربوط به ملایر است.

سردار فرجی درباره ابتلای تعدادی از اعضای یک گروه جهادی همدان به ویروس کرونا گفت: این گروه جهادی با هواپیما راهی سیستان و بلوچستان شدند و پیش از اعزام ابتلای سه تن از آنها به این ویروس محرز شد.

وی افزود: بنابراین کارهای درمانی لازم بر روی مبتلایان صورت گرفت و مابقی تیم راهی سیستان و بلوچستان شدند همچنین افرادی که پس از ورود به این استان مبتلا شدند نیز با همکاری سپاه استان مقصد قرنطینه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این گروه جهادی پنجشنبه شب گذشته به همدان رسیدند که در گفت و گو با مسئولان دانشگاه آزاد، این تیم ۵۵ نفره در مجموعه فدک قرنطینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این باره گفت: تست های مورد نیاز پیش از عزیمت این گروه جهادی به سیستان و بلوچستان صورت گرفت که چند بیمار کرونایی شناسایی، جداسازی و قرنطینه شدند.

دکتر رشید حیدری مقدم افزود: پس از عزیمت به سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از اعضای این گروه به کرونا مبتلا شدند که در نهایت تمامی سرنشینان با استفاده از ۲ دستگاه اتوبوس به طور کامل قرنطینه شده به استان همدان بازگردانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تصمیم هایی هفته گذشته برای بازگشایی مدارس اتخاذ شده بود که در جلسه امروز ستاد ملی کرونا این تصمیم ها تحت تاثیر قرار گرفت.

محمد پورداوود افزود: درصدد بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان پایه اول و دوم در مناطق زرد و آبی کرونایی در مدارس بودیم همچنین دروس عملی در هنرستان فنی و حرفه ای برگزار شود که در همه این کلاسها نباید دانش آموزان از ۱۰ نفر تجاوز کند.

وی پیشنهاد داد: مدارس برای پایه اول و دوم به صورت حضوری اما اختیاری باز شود تا دانش آموزان این مقاطع بتوانند در مدارس حضور یابند.

معاون عملیات انتظامی استان همدان نیز گفت: تاکنون ۶۵ هزار نیروی این مجموعه با حضور در یک هزار و ۲۰۰ نقطه نسبت به روند اجرای پروتکل های بهداشتی و تصمیم های ستاد ملی و استانی کرونا نظارت کردند.

سرهنگ حمیدرضا سعیدزاده اضافه کرد: ۲۰ هزار و ۱۸۰ بازدید از اماکن توسط پلیس صورت گرفته است که هشت هزار و ۹۵۶ تذکر به متخلفان داده شد همچنین تخلف ۹۶۹ واحد منجر به تنظیم صورتجلسه و ۷۶۱ واحد پلمب شد.

وی ادامه داد: به دنبال اعمال محدودیت های ترافیکی ناشی از ویروس کرونا ۳۴ هزار دستگاه خودرو وارد استان شدند همچنین ۲۷ هزار دستگاه پیش از ورود بازگشت داده شدند.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: هم اینک چهار شهرستان همدان، بهار، اسدآباد و فامنین در وضعیت آبی کرونایی و ۶ شهرستان استان همدان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.
مهرداد نادری فر افزود: در وضعیت آبی همه مشاغل امورات به حالت اولیه باز می‌گردد و همه صنوف و مشاغل با رعایت اصول و پروتکل ها فعالیت خود را از سر می گیرند.

وی با بیان اینکه در وضعیت آبی باید همه کارمندان در سر کار حضور یابند تاکید کرد: در این شرایط همچنان تجمع وگردهمایی دارای محدودیت است.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    با دستگاه کرونا یاب این را کشف کرده اند

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلا اینها که کرونایی بودن برای چی رفتند مسافرت که برگردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها